08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
935552339
ext. 112
De dilluns a divendres de 8.30h a 14h
Dijous de 16.15h a 19h
Estiu, Nadal i Setmana Santa: Dijous a la tarda tancat
Què fem?
El servei de Medi Ambient de l'Ajuntament és l'encarregat de gestionar les polítiques mediambientals de l'Ajuntament i de gestionar tots els serveis vinculats a aquesta matèria, com ara la recollida, gestió i tractament de residus; les qüestions relacionades amb la flora i la fauna; els ajuts agroambientals; els temes de sanejament del municipi. El servei també promou campanyes i accions de sensiblització per consciènciar la ciutadania sobre la necessitat de promoure la sostenibilitat i l'estalvi energètic.
Del 15 de març al 15 d'octubre no es pot encendre foc en terreny forestal, poblats o no per espècies arbòries, ni en la franja de 500 m que l'envolta. Aquest any la prohibició entra en vigor amb una nova plataforma d'autoritzacions més precisa de les activitats amb risc d'incendi forestal que es vulguin dur a terme, que inclou una localització amb mapa.Llegir més
L'Ajuntament ha obert la convocatòria d'ajuts al desenvolupament turístic del món rural. Són subvencions destinades a finançar projectes que afavoreixin la recuperació, el manteniment i la dinamització de l'activitat agrària. El termini de presentació de sol·licituds és del 3 al 17 de març de 2025, ambdós inclosos.Llegir més
El Ple de l'Ajuntament celebrat el 30 de gener va donar llum verda al Pla Municipal de Prevenció d'Incendis Forestals (2024-2029), un document del qual han de disposar tots els municipis situats en zones d'alt risc d'incendis forestals. El Pla es va aprovar inicialment per unanimitat de tots els grups municipals i haurà de ser aprovat definitivament pel Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat. Llegir més