Notícies
Publicat el 19 d'agost de 202619.08.2026
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
L'ús del transport a demanda creix un 17%
Transport a demanda

En els seus 16 anys de funcionament, el servei de transport a demanda s'ha consolidat com una bona opció per facilitar el desplaçament a persones majors de 65 anys o amb diversitat funcional. Només cal donar una ullada a les estadístiques d'ús del servei per veure la magnitud que ha assolit aquest servei en el darrer any. En dotze mesos, entre juny de 2025 i juny de 2026 es van realitzar un total de 5.272 serveis, un 17% més que en el mateix període anterior.

Alella va ser el municipi pioner a Catalunya en posar en marxa el transport a demanda l'abril de 2010. La iniciativa s'ha estès a altres municipis catalans que han vist en aquest servei una bona manera de facilitar l'accés de la gent gran als serveis bàsics del poble, mitjançant un transport adaptat, personalitzat i de total confiança.

L'Ajuntament es fa càrrec de la major part de cost de trasllat (5 dels 7€ per viatge), de manera que les persones usuàries només han de pagar 2€ per cada desplaçament. 

Des del setembre de 2024, el servei també fa desplaçaments al CAP del Masnou. Aquesta parada se suma a una llista de serveis i equipaments, que inclouen les parades de bus. 

Els veïns i veïnes empadronades a Alella més grans de 65 anys o persones amb diversitat funcional, poden utilitzar el servei de manera il·limitada, i la resta de la ciutadania pot fer-ho de manera esporàdica, un màxim de 6 vegades l'any.

El servei no està operatiu de l'1 al 25 d'agost. 

Més informació a alella.cat/transportademanda 

Pujar al principi de la pàgina