Millorarem l'accés a la informació i la resposta ràpida als ciutadans, garantint la qualitat dels serveis i fent més fàcils els tràmits burocràtics a la ciutadania.
Accions:
Renovar anualment el segell infoparticipa que garanteix la qualitat i la transparència de la informació pública.
Formar al personal municipal en llenguatge planer i amb perspectiva de gènere i estasblir plantilles estandaritzades més comprensibles per a la ciutadania en general.
Actualitzar l'ordenança de transparència i administració electrònica per adaptar-la a les últimes novetats normatives en aquesta matèria.
Aprovar la carta de serveis delss que encara no la tenen per garantir-ne la qualitat en la prestació.
Millorar l'efectivitat en les respostes de l'Ajuntament a través del canal de whatsapp municipal amb l'especialització del menú i dels responsables municipals.
Línia estratègica:
Continuarem fent una bona gestió dels recursos públics, portant-ne un control constant i crític, i mantenint un endeutament controlat per garantir el bon estat de salut de les finances de l'Ajuntament.
Accions:
Fer una auditoria a un dels diferents serveis concessionats de l'Ajuntament cada dos anys.
No superar, a la finalització del mandat, el deute viu de l'Ajuntament en més d'un 35%.
Ajustar la taxa de residus al cost real de la gestió i tractament tot aplicant un sistema de taxa justa, és a dir de pagament per generació i permeti la individualització de la taxa.
Línia estratègica:
Implementarem els ajustos pressupostaris necessaris per acomplir els objectius fixats amb la major eficàcia i eficiència possible i treballarem amb intensitat per aconseguir recursos econòmics extraordinaris de l'Estat Espanyol i de la Comunitat Europea.
Accions:
Prioritzar la transparència en la gestió pressupostària amb les eines d'informació i consulta que facilitin una millor rendició de comptes i fiscalització de la despesa municipal.
Editar materials informatius bàsics sobre els serveis, els programes o les activitats que organitza l'Ajuntament.
Estudiar la possibilitat de mancomunar serveis i activitats amb pobles veïns.
Línia estratègica:
Mantindrem polítiques d'escolta activa, informació i transparència a la ciutadania
Accions:
Potenciar les eines d'informació i diàleg amb la ciutadania, mantenir els Directes amb l'Alcalde i crear altres espais d'antenció immediata.
Mantenir anualment les a Audiències de barris i les sessions per a noves persones empadronades.
Promoure la Sindicatura Municipal de Greuges com a garantia addicional dels drets de la ciutadania.
Mantenir el compromís de respecte de l'expressió majoritària de la ciutadania en eleccions o referèndums acordats entre les institucions competents amb l'objectiu de continuar servint al poble de Catalunya refermant el nostre suport amb la democràcia.