08328 Alella
Tel. 935552339 - Fax 935400328 - WhatsAPPAlella 644267149
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
L'Ajuntament d'Alella estrena enguany el projecte de Pressupostos Participatius a través del qual els ciutadans i ciutadanes podran proposar i decidir el destí d'una part de la partida d'inversions del pressupost municipal. L'objectiu principal dels Pressupostos Participatius és implicar la ciutadania en la presa de decisions sobre l’ús que es fa d'una part dels recursos públics.
Dotació i fases del procés
L'Ajuntament reservarà una partida de 100.000 euros del capítol d'inversions del pressupost municipal de l'any 2023. El procés per decidir entre tots i totes a què es destinaran aquests diners consta de diferents fases i es podrà fer amb garanties de seguretat i validesa a partir dels recursos disponibles a la plataforma Decidim Alella, que permet validar l'empadronament o l'edat de les persones que hi participen i controlar les votacions.
Fase 1. Presentació del procés
Per tal d'afavorir la màxima participació, l'Ajuntament farà difusió d'aquesta primera convocatòria de pressupostos participatius a través dels diferents mitjans de comunicació municipals. La campanya informativa s'iniciarà la primera quinzena d'octubre i es desenvoluparà durant tot el procés.
Fase 2. Presentació de propostes
Totes les persones empadronades a Alella majors de 16 anys poden participar en la presentació i la votació de les propostes finalistes. Les propostes es poden presentar del 7 de novembre al 18 de desembre, per Internet a través de la plataforma Decidim Alella.
També es podran presentar presencialment participant en les dues sessions d'elaboració de propostes obertes a tota la ciutadania que es faran els dies:
O bé assistint a les diferents sessions a col·lectius específics que es faran els dies:
Les propostes han de contemplar una sèrie de requisits, com ara que siguin inversions, que siguin competència municipal, que respectin el marc legal, que siguin viables econòmicament, entre d'altres.
Fase 3. Anàlisis i valoració
Un cop tancat el termini de presentació de propostes, del 19 de desembre al 29 de gener es farà la valoració tècnica de les propostes presentades per part de la comissió de seguiment del procés de pressupostos participatius.
Fase 4. Informació propostes finalistes
Una vegada analitzades i quantificades, s'informarà de les propostes finalistes i es publicaran les que han estat desestimades. En aquesta fase, també es preveu fer una sessió de devolució amb les persones que han presentat les propostes que han quedat finalistes.
La informació estarà disponible a la plataforma Decidim Alella, a partir del 30 de gener.
Fase 5. Votació popular
La ciutadania podrà votar les propostes que més li agradaria que s'executessin al municipi del 6 al 26 de febrer. Totes aquelles persones majors de 16 anys empadronades al municipi (incloses les persones que compleixin els 16 anys el 2023) podran votar les propostes. La votació es farà a través de la plataforma Decidim Alella i també presencialment des de Can Lleonart i l'Oficina de Turisme. Es podran votar un màxim d'una proposta per persona.
Fase 6. Resultat del procés
Un cop feta la votació, s'informarà la ciutadania de les propostes guanyadores i el calendari d'execució. Està previst convocar un acte públic per donar a conèixer el resultat d'aquest primer procés.
Requisits de les propostes
Consulteu la guia de pressupostos participatius
![]() | Guia pràctica pressupostos participatius Fitxer: Guia_practica_Pressupostos_participatius.1.pdf Format: Acrobat-PDF |