08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644267149
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
El Ple del 27 de febrer va aprovar inicialment les normes marc que han regir, a partir d'ara, les relacions de l'Ajuntament amb les entitats del municipi: el Reglament de Registre Municipal i el Reglament de Suport i Recursos per a les associacions i col·lectius d'Alella. L'objectiu d'aquests dos reglaments és crear una normativa comuna que afavoreixi la igualtat d'oportunitats i d'accés als recursos.
El Reglament de Registre Municipal es va aprovar amb el vot a favor de tots els grups excepte el d'AA-CUP, que va votar en contra, i el de JxCAT, que es va abstenir. L'altre reglament només va tenir el vot en contra d'AA-CUP. Els regidors portaveus d'AA-CUP, Mark Ullod, i d'AP-PSC, Cristóbal Zueras, van anunciar la seva intenció de presentar al·legacions durant el període d'exposició pública perquè puguin ser incloses en l'aprovació definitiva. L'alcalde d'Alella, Marc Almendro, va destacar dues qüestions innovadores de la nova reglamentació: van més enllà de les associacions i preveu la inclusió dels col·lectius, com a nova forma de participació, i també contempla els criteris mediambientals i feministes com a valors a tenir presents en les relacions amb les entitats.
Entre d'altres qüestions es podran regular, per primera vegada, aspectes tant rellevants com la inscripció al registre específic d'entitats; els models de sol·licitud d’ús d'espais i materials i els drets i deures de les associacions i col·lectius. A més es pretén potenciar el treball en xarxa, la formació i la comunicació.
Els reglaments entraran en vigor un cop superat el termini d'exposició pública i l'aprovació definitiva.
FOTO: imatge de la trobada participativa amb les entitats celebrada el 18 de gener de 2020