Consells per fer unes compres de Nadal segures i responsables
- Feu una llista dels productes que necessiteu que s'ajusti al vostre pressupost.
- Compareu els preus i la qualitat dels productes i dels serveis.
- Compreu amb antelació, trobareu millors preus.
- Controleu la despesa amb targeta de crèdit i les compres finançades. Evitareu sobreendeutar-vos.
- Opteu per un consum responsable i de proximitat i valorar solucions imaginatives per realitzar compres més racionals.
- Abans de comprar res, assegurar-se de la política de retorn del producte i condicions.
- És important informar-se sobre les condicions postvenda, canvis o devolucions d'un producte. No tots els establiments accepten devolucions. Recordeu que és una deferència comercial, excepte que el producte sigui defectuós o hi estigueu disconformes.
- Revisar el compliment de la normativa de seguretat i sanitat
- Assegurar-se que en l'etiquetatge aparegui el marcatge CE. Molts dels productes han de portar obligatòriament el marcatge CE per poder vendre's a la Unió Europea (UE). Així el fabricant demostra que ha avaluat el producte i es considera que compleix els requisits de seguretat, sanitat i protecció del medi ambient exigits per la UE. En aquest sentit, verifiqueu que hi hagi les instruccions d’ús.
- Si compreu un arbre de Nadal, busqueu l'etiqueta que garanteix l'origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix.
- Les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix.
- Recicleu:
- Les joguines que no feu servir
- Els embolcalls de les compres
- L'avet de Nadal
- Les piles, o utilitzeu-ne de recarregables
- Conserveu: Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
- Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum (per a més informació consulteu l'apartat Consultes i reclamacions).
Més informació en aquest ENLLAÇ