Notícies
Publicat el 21 de desembre de 202221.12.2022
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Consells per fer unes compres de Nadal segures i responsables
Compres responsables Nadal. Font: Diputació de Barcelona

Consells per fer unes compres de Nadal segures i responsables

  • Feu una llista dels productes que necessiteu que s'ajusti al vostre pressupost.
  • Compareu els preus i la qualitat dels productes i dels serveis.
  • Compreu amb antelació, trobareu millors preus.
  • Controleu la despesa amb targeta de crèdit i les compres finançades. Evitareu sobreendeutar-vos.
  • Opteu per un consum responsable i de proximitat i valorar solucions imaginatives per realitzar compres més racionals.
  • Abans de comprar res, assegurar-se de la política de retorn del producte i condicions.
  • És important informar-se sobre les condicions postvenda, canvis o devolucions d'un producte. No tots els establiments accepten devolucions. Recordeu que és una deferència comercial, excepte que el producte sigui defectuós o hi estigueu disconformes.
  • Revisar el compliment de la normativa de seguretat i sanitat
  • Assegurar-se que en l'etiquetatge aparegui el marcatge CE. Molts dels productes han de portar obligatòriament el marcatge CE per poder vendre's a la Unió Europea (UE). Així el fabricant demostra que ha avaluat el producte i es considera que compleix els requisits de seguretat, sanitat i protecció del medi ambient exigits per la UE.  En aquest sentit, verifiqueu que hi hagi les instruccions d’ús.
  • Si compreu un arbre de Nadal, busqueu l'etiqueta que garanteix l'origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix.
  • Les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix.
  • Recicleu:
    • Les joguines que no feu servir
    • Els embolcalls de les compres
    • L'avet de Nadal
    • Les piles, o utilitzeu-ne de recarregables
  • Conserveu:  Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
  • Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
  • En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l'empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum  (per a més informació consulteu l'apartat Consultes i reclamacions).

Més informació en aquest ENLLAÇ

Pujar al principi de la pàgina