08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644267149
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
La Diputació de Barcelona ha completat les obres de millora en la seguretat a la carretera BP-5002, en un tram d'un quilòmetre i mig comprès entre l'enllaç amb la N-II al Masnou i el carrer Llorer d'Alella. L'objectiu d'aquests treballs, que es van iniciar al mes de març, és resoldre els punts més conflictius d'aquesta via i pacificar la circulació per millorar la seguretat de vehicles i vianants. Així s'ha posat de manifest durant la visita de final d'obres que s'ha dut a terme aquest dimarts, 18 d'octubre, en què han participat el diputat d'Infraestructures Viàries i Espais Naturals, Pere Pons, juntament amb els alcaldes d'Alella i del Masnou, Marc Almendro i Jaume Oliveras.
Les obres han tingut un pressupost de 427.356,37 euros i han consistit a millorar el pas de vianants situat al PK 0,000, on s'hi havien produït cinc atropellaments, així com en els girs a l'esquerra i les incorporacions a la carretera, amb reducció de la velocitat de circulació.
Concretament, dins el terme del Masnou, al costat de la rotonda de la N-II, s'ha construït una minirotonda amb el carrer Figueres i s'han ampliat les voreres i desplaçat el pas de vianants al carrer de Navarra. També s'han substituït les barreres metàl·liques per baranes.
En el tram situat al terme municipal d'Alella s'ha fet una regulació amb semàfor a l'avinguda de Badalona i el carrer del Molí i s'han instal·lat enllumenat entre la benzinera del PK 1,350 i el carrer Llorer. Així mateix, s'ha pintat de marca viària rugosa l'eix de la calçada, entre els PK 1,00 i 1,300.
El traçat rectilini d'aquesta via, juntament amb un volum de trànsit molt elevat (al voltant de 16.000 veh/dia) i un entorn periurbà genera situacions de risc per excés de velocitat, manca d'atenció i dificultats de girs a l'esquerra i d'incorporacions a la carretera.
L'actuació pretén millorar la seguretat en aquest punt classificat com a Tram de Concentració d'Accidents en els darrers estudis de seguretat viària redactats per l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local, amb més de 90 accidents des de l'any 2013, destacant 42 col·lisions fronto-laterals, laterals, prioritat i STOP a les cruïlles, 36 col·lisions per darrere (cues causades per semàfors i retencions) i 12 atropellaments.
Les obres han estat finançades per la Diputació de Barcelona amb una aportació proporcional dels dos municipis fixada a partir d'un conveni signat entre les tres administracions. En el cas d'Alella, el conveni estableix una aportació d'11.882 euros.