08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
L'obertura del vial millora la connexió viària i incrementa la capacitat d'aparcament a la zona escolar de la Serreta


L'Ajuntament ha enllestit les obres d'urbanització del nou tram del carrer de les Sureres que uneix els carrers Núria i la Vinya. L'obertura d'aquest vial representa una millora viària a la zona d'equipaments escolars de la Serreta, ja que en facilita l'accés a peu i en cotxe. L'actuació també habilita una nova zona d'aparcament que allibera una part del trànsit dels carrers adjacents, alhora que es converteix en lloc de pas per als vianants i els veïns de l'àmbit.
El projecte ha permès d'urbanitzar un tram de carrer de 120m de llargada i 24m d'amplada amb dos carrils de circulació, voreres de 4 i 3m d'amplada, respectivament, i dues franges d'estacionament en bateria amb capacitat per a 66 places, tres de les quals han estat reservades per a persones amb mobilitat reduïda.
Les interseccions amb els carrers Núria i la Vinya s'han resolt amb rampes prefabricades de formigó i passos de vianants elevats rematats amb llambordes prefabricades per garantir la limitació de velocitat i la seguretat dels vianants. Per reforçar la pacificació de la via s'han senyalitzat els encreuaments amb plaques limitadores de 20km/h i pintura viària de zona escolar.
A nivell d'urbanització, s'han instal·lat deu bàculs per a fanals i diversos bancs i papereres. En sintonia amb l'espai públic dels carrers la Vinya i Catalunya, s'ha plantat una vintena de pollancres en el talús de la zona verda i s'hi ha instal·lat reg automàtic a la plantació d'arbrat viari que va realitzar la Generalitat de Catalunya en el carrer Núria, coincidint amb les obres de construcció de l'escola.
Per últim, s'ha col·locat barana d'acer al llarg del vial, en el límit amb la zona verda, i s'ha instal·lat un col·lector per al desguàs de les aigües pluvials del carrer i del pati de l'escola connectat a la xarxa existent al parc del carrer la Vinya. En total, l'Ajuntament ha invertit més de 248.000€ en aquesta actuació.