Portada|Cultura i Festes|Regidoria de Cultura i Identitat|Biblioteca Municipal Ferrer i Guàrdia|Parcs i biblios, natura i literatura a la Biblioteca Ferrer i Guàrdia
 
Versió per imprimir
Parcs i biblios, natura i literatura a la Biblioteca Ferrer i Guàrdia
Parcs i biblioteques

Amb el títol Parcs i biblioteques... Naturalment!, la Biblioteca Ferrer i Guàrdia organitza un nou programa d'activitats vinculades al Dia Europeu dels Parcs i a la Setmana de la Natura. Seran cinc activitats —previstes per al 22, 23, 28, 31 de maig i 11 de juny— que uneixen literatura i natura. El programa inclou una hora del conte especial sobre històries del bosc, una tarda de jocs de naturateca, amb una ludoteca itinerant, una sortida amb alumnes de l'Institut Alella que cursen el mòdul de difusió i cultura del territori, una sortida matinal familiar per redescobrir la Riera d'Alella i una xerrada sobre moda sostenible. 

Les activitats són gratuïtes, però cal inscripció prèvia a b.alella.fg@diba.cat.

 DIMARTS 24 DE MARÇ A LES 18H 

Parcs i biblioteques... Naturalment! Llegendes de bosc, de Pep Casas 

Narració conjunta de llegendes – Lectura en veu alta

Coincidint amb el Dia Internacional dels Boscos i a partir del llibre Llegendes de Bosc de l'alellenc Pep Casas, farem una lectura, amb la participació de l'autor i acompanyat d'un grup d'alellencs i alellenques, de llegendes i contalles populars sobre aquest sistema: del bosc com a entitat natural, amb arbres, plantes i animals de tota mena; del bosc com a realitat social, amb persones que hi han treballat, s'hi han refugiat o s'hi han anat a divertir, i del bosc com a aixopluc de tots aquells éssers imaginaris, gegants, dracs, minairons o dones d'aigua, que formen part de les nostres tradicions i folklore.

Activitat programada dins el projecte Parcs i biblioteques... Naturalment! per a celebrar l'efemèride ambiental del Dia Mundial dels Boscos.

Parcs i biblioteques.. Narració conjunta. Llegendes de bosc, de Pep Casas

DISSABTE 30 MAIG a les 10h 
Parcs i biblioteques... Naturalment!. Sortida matinal    

La vida secreta de la riera: un corredor ecològic entre la serra i el mar

A càrrec de Gabriel Barreras, ambientòleg. Amb la col·laboració de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Per celebrar el Dia Europeu dels Parcs, vine a aquesta passejada a la riera d'Alella, descobrint la fauna i flora que acull, les seves característiques i curiositats. Parlarem dels serveis ecosistèmics que ens ofereixen les rieres mediterrànies i el paisatge mosaic del seu entorn.

Lloc de trobada: Biblioteca d'Alella
Itinerari de 4 Km d'anada i tornada.
Durada aprox. 3 h.
Aigua i calçat còmode

Cal inscripció prèvia a: b.alella.fg@diba.cat / 935559055

Activitat programada dins el projecte Parcs i biblioteques... Naturalment! per a celebrar l'efemèride ambiental del Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura.

 DIMARTS 2 JUNY a les 17.30h 
Parcs i biblioteques... Naturalment! Hora del conte    

El Conillet que volia pa de pessic

A càrrec de Marta Esmarats de Cacauet Teatre.

Espectacle familiar de titelles i música en directe.

En una clariana enmig del bosc un conill es desperta i surt del cau. Té molta gana i li agrada cuinar. Amb els animalons del bosc prepararan plegats un deliciós pa de pessic! L'ós li duu maduixes, l'eriçó un granet d'anís, les abelles mel i les orenetes volen i es capbussen pels núvols. El cargol busca una col i el centpeus no té prou sabates per calçar tants peus. Muntatge basat en un conte i poesies de Ramon Besora.

Activitat programada dins el projecte Parcs i biblioteques... Naturalment! per a celebrar l'efemèride ambiental del Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura.

Pujar al principi de la pàgina