X
Emergència sequera
Portada|Ajuntament|Escrits dels grups municipals publicats a El Full|Escrits dels grups municipals publicats en el Full en el mandat 2019-2023|Grups Municipal Alella Primer-PSC mandat 2019-2023|Escrit Alella Primer-PSC setembre de 2021. "La desaparició del peatge a la C-32 ens encamina cap a un nou model de transport"
Escrit Alella Primer-PSC setembre de 2021. "La desaparició del peatge a la C-32 ens encamina cap a un nou model de transport"
 
Versió per imprimir
Alella primer PSC
  • Des del PSC Maresme ens congratulem per l'alliberament dels peatges a les quatre autopistes catalanes: el tram nord de l'AP-7 (de Vila-seca a la Jonquera); l'AP-2, de Saragossa al Penedès; la C-32 al Maresme i la C-33 entre Barcelona i Montmeló. Cal dir que ha estat el Govern d'Espanya qui ha pres l'acord de no prorrogar les concessions d'aquestes autopistes.

    Aquest fet, tal i com ha expressat el diputat socialista, Jordi Terrades, converteix a l'actual Govern d'Espanya en el primer de la democràcia que no prorroga les concessions, complint així el compromís de recuperar-les i aixecar peatges. Els únics peatges que quedaran a Catalunya són els concessionats per la Generalitat.

    Amb aquest aixecament de peatges a la C-32, tenim l'oportunitat de prendre el camí cap a un nou model de transport que passa per reestructurar la mobilitat al Maresme amb la pacificació de la N-II, amb l'objectiu de fer-la una via més urbana i amable, un projecte que fa molts anys que la ciutadania porta reclamant.

    Ara bé, lamentablement, la manca de previsió per part de la Generalitat per desenvolupar els projectes de construcció de sis entrades noves a la C-32 que es faran a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella, provocarà que la nostra comarca passi per una situació transitòria bastant dolenta en quan a accessos a autopista i afeccions als municipis. Incomprensiblement, s'està parlant d'entre 2022 i 2026 per desenvolupar els estudis, projectes i obres que faran possible aquest canvi de model. 

    No obstant això, els i les socialistes confiem que la millora de l'accessibilitat a l'autopista, la integració urbana de la carretera N-II al Baix Maresme i la seva pacificació a l'Alt Maresme es facin factibles, el més aviat posible, per no generar problemes significatius de trànsit a la comarca. 

    Finalment, confiem també en poder estudiar nous models de gestió de manteniment de les autopistes, que han de ser consensuats i homogenis a nivell d'Espanya.

Pujar al principi de la pàgina