Filtrar esdeveniments
Notícies
Publicat el 17 de febrer de 202117.02.2021
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
L'OAC incrementa les emissions de certificats idCAT amb la pandèmia
OAC

La pandèmia ha incrementat la realització de tràmits per Internet amb les diferents administracions i, en conseqüència, també ha augmentat el número de sol·licituds per obtenir l'idCat, el certificat digital que us identifica telemàticament com a ciutadans i que us permet fer tràmits electrònicament amb entitats públiques i/o privades. L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) d'Alella, com a entitat registradora de l'idCAT, ha emès durant l'any 2020 un total de 320 certificats, el que suposa un increment del 30% més respecte a l'any anterior quan es van tramitar 246 sol·licituds. Pràcticament la meitat de les sol·licituds tramitades (un 47%) són de persones de fora del municipi que han escollit l'OAC d'Alella per aconseguir el certificat. 

Aquest augment ha estat encara més significatiu en aquests primers mesos de 2021. Des de l'inici d'any l'OAC ha emès 106 certificats id-CAT, el que representa més d'un 30% del total d'emissions de tot l'any 2020. Aquest augment està relacionat amb el fet que aquest certificat donava la possibilitat de demanar el vot per correu per a les Eleccions del 14 de febrer, sense necessitat de desplaçar-se a les oficines de Correus. 

Per poder sol·licitar el certificat cal ser major d'edat. Es pot fer presencialment a qualsevol oficina registradora com és l'OAC, però cal sol·licitar cita prèvia, o bé emplenant el formulari de sol·licitud disponible al següent enllaç i seguint els passos que es demanen.

Més informació en aquest enllaç

Pujar al principi de la pàgina