Notícies
Publicat el 9 d'abril de 202009.04.2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Dia 24. #Actuem per pal·liar els efectes de l'alerta sanitària per #coronavirus
l'ajuntament actua

Sota la coordinació del Comitè Municipal d'Emergències, les diferents àrees de l'Ajuntament estan treballant, presencial o telemàticament, per tal de tractar que la gestió municipal es pugui veure afectada el menys possible i  donar resposta a les necessitats de la ciutadania derivades de la situació excepcional d'alerta sanitària i les restriccions decretades per evitar la propagació del coronavirus COVID-19. 

Tot i els canvis en el funcionament de treball per evitar la mobilitat i la propagació del coronavius, tot el personal municipal està dedicant els seus esforços per tractar de minimitzar els efectes que aquesta situació pot provocar a la nostra població.

ATENCIÓ A LES PERSONES VULNERABLES I ALTRES ACCIONS SOLIDÀRIES 


Accions durant les dues primeres setmanes de confinament 

  • 👉NOU L'Ajuntament d'Alella ha col·laborat a l'adequació del Complex Esportiu del Masnou com espai d'acollida per a una setantena de persones del Maresme que viuen al carrer. En concret s'ha cedit el revestiment del de protecció del paviment que ha estat instal·lat pel personal de la Brigada Municipal de l'Ajuntament d'Alella.   La previsió és que divendres puguin començar a arribar les primeres persones que, amb supervisió permanent de professionals, passaran les properes setmanes confinades en aquesta instal·lació. Ja s'està treballant en l'adequació de l'espai. A més de protegir el terra, amb material cedit per l'ajuntament d'Alella, perquè no pateixi desperfectes, s'estan habilitant diferents espais: dormitori amb capacitat per 70 llits, sala d'estar i menjador, espai d'higiene (lavabos i dutxes), magatzem, rober,  espai d'infermeria i una sala de coordinació. Més informació en aquests ENLLAÇ
Instal·lació del paviment al Pavelló del Masnou Col·locació del paviment al pavelló del masnou
  • 👉NOU S'informa de la resolució RESOLUCIÓ TSF/819/2020, de 7 d'abril, del Departament de Treball, Afers Socials i Família per la qual es prorroga la vigència del reconeixement i dels títols de família nombrosa i monoparental expedits per la Comunitat Autònoma de Catalunya. Es prorroguen per un any la validesa dels títols de família nombrosa i els títols de família monoparental que hagin caducat o caduquin entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 de maig de 2020, i per sis mesos els que caduquin entre l'1 de juny i el 31 d'octubre de 2020, expedits o renovats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Més informació en aquest ENLLAÇ
  • 👉NOU Es fa una nova ronda de trucada a 300 persones del servei de teleassistència i persones vulnerables per comprovar la seva situació i veure si necessiten suport logístic. 
  • 👉NOU Es segueixen fem els repartiments d'aliments i lliurament de material de farmàcia a persones vulnerables 
  • 👉NOU S'ha notificat a totes les famílies beneficiàries de la beca menjador que s'ha fet una recàrrega de 40 euros a la targeta de beques menjador corresponents a la 3a i 4a setmana de confinament.
  • 👉NOU S'ha començat a treballar des de les àrees de Serveis a les Persones i Educació de quina manera es pot donar suport a les famílies d'alumnes amb dificultats per poder fer treball telemàtic a casa després de les vacances de Setmana Santa.
  • Gràcies a la donació realitzada pels distribuïdors alellencs de flor tallada, Josep Ruiz i Clara Sebastià, i a la col·laboració dels comerços d'Alella, els veïns i veïnes del poble podran recollir el seu prom de flors quan vagin a comprar. És una altra iniciativa solidària d'aquesta empresa alellenca, després que fa dues setmanes ja va donar 400 poms de flors tallades que es van repartir entre les residències i centres assistencials i l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.  La brigada ha anat a recollir-les avui a Corma i les ha repartit pels comerços. 
  • Fem difusió d'un servei que ha posat en marxa AECC- Catalunya Contra el Càncer de suport a les persones que han perdut un ésser estimat a causa del coronavirus per ajudar-les a viure el procés de dols. Es tracta d'un equip de professionals de psicologia al servei de totes aquestes persones per acompanyar-les en aquest procés de dol i ajudar a fer-lo d'una manera menys traumàtica. 

    Podeu trobar tota la informació de com accedir a aquest servei a la pàgina web https://www.aecc.es/es/atencion-duelo o al telèfon 900 100 036 (operatiu 24 hores al dia, 365 dies a la setmana). És un servei completament gratuït i adreçat a totes les persones que hagin patit una pèrdua en les circumstàncies actuals de confinament.

     

Accions realitzades durant la tercera setmana de confinament


  • Aquest divendres 3 d'abril els voluntaris han repartit els lots d'aliments del rebost de Càrites a i s'han repartit a 55 domicilis d'Alella. També s'han lliurat 15 lots a les oficines de Serveis a les Persones per fer distribució.  També s'han repartit producte fresc procedent de les cuines dels centres escolars. 

  • La passada setmana es van servir 11 comandes de farmàcia amb la xarxa de voluntaris i voluntàries. A partir de la setmana vinent es començarà amb les tres farmàcies, en rondes setmanals. 

  • La setmana passada es van repartir 25 lots d'aliments a persones vulnerables a domicili. 
  • La setmana passada es van fer 300 trucades a persones vulnerables i les demandes de suport logístic ha anant augmentant. La setmana vinent es tornaran a repetir les trucades  per comprovar la situació de les persones i les seves necessitats. 
  • Els Serveis d'Atenció Domiciliària (SAD) es segueixen prestant amb normalitat aquells serveis que són indispensables.
  • La setmana passada es van fer 153 trucades a persones majors de 65 anys que viuen soles, de les quals 53 persones s'han mostrat interessaes a què els facin d'alta del servei temporal i gratuït de Teleassistència pel COVID-19.
  • La passada setmana es van lliurat a residències bates impermeables, mascaretes i pantalles protectores. El voluntariat segueix treballant en la confecció de mascaretes i ara també en la realització de pantalles protectores. 
pantalles protectores
  • Fem difusió de les reconamanacions per al gent gran durant el confinament.  En aquest enllaç podeu consultar tota la informació d'interès per aquest col·lectiu en relació amb el coronavirus.
  
Consells confinament gent gran
 
Accions durant les dues primeres setmanes de confinament 
  • Divendres, 17 de març, es va fer el repartiment a les residències i centres socio-sanitaris de les 500 mascaretes que ha confeccionat els voluntaris i voluntàries del Grup Local de Suport. La meitat s'han realitzat gràcies a la donació de roba i goma de l'empresa Robin Hat, gestionada a través de la Fundació Sant Francesc d'Assís i l'Ajuntament. El voluntariat cus la mascareta de tela i el personal del sòcio-sanitari hi introdueix una capa de cel·lulosa que aporta el filtre adequat. Volem agrair la col·laboració i implicació de tothom.  
  • La passada setmana es van repartir 400 poms de flors a les residències del municipi i a l'Hospital Germans Trias i Pujol, gràcies a la donació realitzada pels distribuïdors de flor tallada Josep Ruiz i Clara Sebastià. Des de l'Ajuntament es vol agrair la seva col·laboració i solidaritat que ha ajudar a aquest reconeixement a través de les flors de la labor que duen a terme cada dia el col·lectiu sanitari i tot el personal que treballa en aquests centres.
  • S'ha fet una segona ronda de trucades a totes les persones usuàries del servei de teleassistència, tal i com ja es va fer la passada setmana, per fer un seguiment de la seva situació i comprovar que no requereixen cap suport logístic. Com a resultat d'aquestes trucades cada vegade és detecten més casos de persones amb necessitats de suport logístics. 
  • S'han organitzat els grups de voluntaris i voluntàries per tal de preparar la compra i repartiment de lots d'alimentació i productes de farmàcia a les persones en risc que necessiten recolzament logístic. Ahir es va fer el lliurament de productes de farmàcia i avui  es lliuraran 12  lots d'aliments per a persones vulnerables. També s'està organitzant amb Càritas els grups de repartiment dels lots d'aliments a domicili que es farà a inicis d'abril al mig centenar de famílies alellenques que reben ajuts del rebots de Càritas, tal i com ja es va fer la passada setmana, i sempre seguint tots els protocols de seguretat. 
  • Dijous van acabar de lliurar les targetes moneder a les famílies de menors que reben beques menjadors. El lliurament s'ha fet a les oficines de Serveis a les Persones on han anat les famílies amb cita prèvia per evitar el contacte entre usuaris i usuàries i seguint tots els protocols de seguretat. 
  • Segueixen en marxa les dues iniciatives que es van posar en marxa dilluns per tal de donar recolzament a les persones més vulnerables:
    • Promoure la creació d'una xarxa de voluntariat social per donar suport logístic i acompanyament a allò que sigui necessari. En tres dies  s'han apuntat a aquesta xarxa més  d'un centenar de persones.
    • Habilitar un número de telèfon 627069628  i una adreça electrònica (alella.participació@alella.cat) perquè les persones que requereixen suport per fer les seves tasques habituals perquè són del grup de risc i no poden sortir de casa, ho comuniquin a l'Ajuntament, per tal de poder atendre les seves necessitats. 
  • Ja es disposa del llistat de persones majors de 65 que visquin soles i puguin acollir-se al servei temporal d'assistència que ofereix la Diputació de Barcelona. En breu es començarà a contactar amb elles. 

 

ACTUACIONS DE CARÀCTER INSTITUCIONAL 

  • Des del 2 d'abril  les banderes de l'Ajuntament onegen a mig pal amb senyal de dol per les víctimes del coronavirus i com a mostra de suport per a totes les famílies que estan vivint aquesta situació i especialment a aquelles que han perdut alguna persona estimada.

  • Aquest dimarts 31 de març es va de fer (de forma virtual) una reunió de la Comissió Informativa dedicada a parlar del tema del coronavirus, en la qual els membres del govern van compartir amb la resta de grups municipals les tasques realitzades des de les diferents àrees i la situació derivada de la crisi sanitària del coronavirus. A la reunió es van respondre les qüestions plantejades des del grups de l'oposició i es va posar de manifest la complicitat i determinació de tots els membres del Consistori de fer front comú per poder actuar de manera conjunta davant la difícil situació i els reptes que planteja per a les institucions  i  per a la ciutadania. A la trobada totes les forces polítiques van coincidir en què la prioritat en aquest moment és donar suport a totes les persones, especialment les més vulnerables, i també es va convenir en el compromís de treballar conjuntament per donar recolzament a l'àmbit econòmic del municipi un cop superada la fase més complicada i colpidora de l'emergència sanitària.  
  • L'Ajuntament es va adherir dilluns, 23 de març, mitjançant decret d'alcaldia al manifest dels ens locals, promogut per l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya en què es mostra el posicionament i les demandes del món local davant d'una situació sense precedents a Catalunya. Podeu accedir a la informació en aquest enllaç
ACTUACIONS RELACIONADES AMB LES RESTRICCIONS A LA MOBILITAT 
  • L'Ajuntament ha publicat un decret d'alcaldia pel qual s'amplia fins al 12 d'abril o fins a la suspensió de l'estat d'alarma les mesures preventives internes de funcionament de l'Ajuntament.  
  • El Consell de Ministres va aprovar diumenge 29 de març el  Reial decret  llei de mesures urgents, pel qual es regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores dels serveis no essencials, que no hauran d'acudir al seu lloc de treball entre els dies 30 de març i el 9 de abril, ambdós inclosos.
  • El BOE va publicar dissabte 28 de març la pròrroga de l'estat d'alarma fins a les 00h del 12 d'abril. 
  • L'Ajuntament va publicat dissabte un ban municipalen el qual s'informa a la ciutadania de les restriccions que cal tenir en compte a l'hora de sortir a passejar als gossos. Els recorregut han de ser curts i breus, el temps necessari perquè els animals facin les seves necessitats fisiològiques, i no més enllà d'una distància de 100 metres del domicili. 
  • Des de la pàgina web  www.alella.cat/coronavirus  es pot accedir al certificat autoresponsable de desplaçaments en el marc de l'estat d'alarma per l'emergència sanitària del coronavirus:

Afectacions transport públic 

  • Del 2 al 9 d'abril el servei de transport públic de la Generalitat de Catalunya és gratuït per facilitar la mobilitat a les persones treballadores que es desplacen per atendre serveis essencials. La decisió s'aplica a totes les línies que passen per Alella i que segueixen en funcionament després de les restriccions al servei de transport públic (619, 648 i Alella Circumval·lació). Les persones usuàries del transport poden accedir al bus sense necessitat de validar cap títol, podran fer el viatge gratuïtament amb un bitllet senzill que emetrà el conductor i que el mateix es quedarà per tal retornar-lo a l'empresa i poder comptabilitzar el nombre de passatgers. Consulteu el qüestionari de preguntes i respostes sobre la gratuïta del transports en aquest enllaç
  • Des d'aquest divendres 3 d'abril s'apliquen les noves afectacions als serveis de transport públic per adaptar-lo a les restriccions de mobilitat. Aquí teniu els nous horaris de les línies 648 i e19 que comuniquen amb Barcelona. La línia Alella-Circumval·lació manté l'horari habitual. Les altres línies no funcionen.  

    • 648 Teia-Alella-El Masnou- Barcelona: horaris especials des del 3 d'abril
    Nous horaris línia 648 Teià-Alella-El Masnou-Barcelona a partir 3 d'abril
    • e19 Vilanova del Vallès-Vallromanes-Alella-Barcelona:  horaris especials des del 3 d'abril
    Nous horaris línia e19 a partir del 3 d'abril
    Serveis amb pas per Alella, sense servei:

    • 644 Barcelona - El Masnou - Alella - Vallromanes
    • 647 Hospital de Can Ruti - Alella
    • 690 Servei Urbà d'Alella - El Masnou
  • Des d'aquest dimecres 18 de març (fins al 30 de març veieu noves restriccions)  les línies de bus funcionen en horari reduït: la línia e19 circula amb horari d'agost, les línies 644, 648 i 646 circulen en el seu horari habitual i la 641, 647 i 690 resten sense servei.  Consultar els horaris a www.sagales.com 
  • El servei de taxi a demanda es manté, però només pot fer trasllats d'un únic passatger. 
  • La zona blava de l'Hort de la Rectoria és gratuïta des d'aquest dilluns, però es mantenen les restriccions a les zones d'estacionament amb limitacions horàries. 
INFORMACIÓ RECURSOS SANITARIS 
  • 👉NOU L'Institut Català de la Salut informa que aquest divendres i el proper dilluns de Pasqua (9 i 13 d'abril) els Centres d'Atenció Primària de la Metropolitana Nord que no estan afectats per la reorganització realitzada per l'alerta sanitària romandran oberts entre les 8 i les 20h per assegurar una millor atenció a la ciutadania. Podeu accedir a la informació des d'aquest ENLLAÇ
  • Dissabte, 28 de març, es va informar que la Generalitat ha creat el mapa del coronavirus a Catalunya, es tracta d'un lloc web des del qual es pot consultar la incidència de casos positius de Covid-19 al territori. Per accedir-hi, ho podeu fer a través del següent enllaç
  • Per reorganització del servei, el Consultori Local d'Alella només obre pel matí, fins a nou avís, i el servei de pediatria es realitza únicament al CAP del Masnou.
  • Per tal de reduir les visites als centres sanitaris es recomana donar-se d'alta al servei La Meva Salut. El servei permet contactar directament amb el metge de família, descarregar receptes i fer altres tràmits i consultes de l'historial mèdic. Per donar-se d'alta només cal trucar al telèfon 900053723, de dilluns a divendres, de 8 a 20h.
  • La Generalitat crea un l'APP STOP COVID19 CAT, per fer seguiment i vigilància dels símptomes del coronavirus sense necessitat de fer desplaçaments als centres sanitaris. Més informació en aquest ENLLAÇ
  • Seguiu tota la informació sobre l'alerta sanitària i les recomanacions a CANAL SALUT de la Generalitat 
ACTUACIONS DE PREVENCIÓ, CONTROL I ASSISTÈNCIA DE LA POLICIA LOCAL

  • Des de l'1 d'abril,  i mentre duri el confinament, la Policia Local col·labora amb les famílies amb infants menors de 12 anys a celebrar els aniversaris dels seus fills i filles a casa, felicitant-los fent sonar les sirenes dels cotxes de policia davant dels seus domicilis.

    Si voleu que vagin a casa vostra a felicitar el vostre fill i filla només cal que truqueu al 935552412 o que envieu un correu demanant aquest servei a alella.policialocal@alella.cat. Cal demanar-lo amb un mínim de 24 hores d'antelació per poder planificar el servei. Aquí us deixem el vídeo d'un dels serveis de felicitació. 

  • 👉 NOU Actuacions realitzades durant la quarta setmana de confinament (7 d'abril)
    • S'han realitzat 6 controls policials amb 29 vehicles aturants i 1 persona identificada. Al llarg d'aquesta setmana s'han fet 13 controls, amb 60 vehicles aturats i 2 persones identificades 
    • S'ha denunciat 1 persona per incompliment de les restriccions de l'estat d'alarma
    • S'han atés diverses queixes veïnals per suposades infraccions de les restriccions i ús de l'espai públic
    • S'han atés diverses trucades relacionades amb consultes sobre la malaltia i sobre les restriccions 
    • S'han realitzat 1 servei de felicitació d'aniversari a menor. Aquesta setmana s'han fet 2 serveis 
    • S'ha col·laborat amb diferents àrees de l'Ajuntament en la distribució i repartiment de materials
    • S'han recepcionat material de la Diputació de Barcelona 

  • Actuacions realitzades durant el cap de setmana 3, 4 i 5 d'abril
    • S'han realitzat 34 controls policials amb un total de 125 vehicles aturats i 13 persones indentificades
    • S'han denunciat 4 persones per incompliments de les restriccions decretades per l'estat d'alarma
    • S'han realitzat 2 intervencions per conflictes a interiors de domicili
    • S'han ordenat el cessament de l'activitat a una persona que no estava dins dels serveis essencials i s'han donat assessorament en obres privades
    • S'han realitzat 4 serveis de felicitacions d'aniversari a domicili a menors de 12 anys 
    • S'han repartit material amb recomanació de mesures preventives al Mercat setmanal de marxants. 

  • Actuacions realitzades durant la tercera setmana de confinament (del 30 de març al 2 d'abril)
    • S'han realitzat  11  controls policials amb 47 vehicles aturats i 6 persones identificades. Aquesta setmana s'han fet 38 controls policials amb 242 vehicles aturats i 16 persones identificades. 
    • S'han realitzat 5 denuncies per incomplement de les restriccions decretades per l'estat d'alarma. Aquesta setmana s'han fet 9 denuncies per aquest motiu. 
    • S'han repartit cartells informatius informant de les mesures de seguretat al Mercat Municipal 
    • S'ha realitzat 1 primer servei de felicitacions d'aniversari a un infant del poble. 
    • Col·laboració amb serveis socials visitant a una persona vulnerable
    • S'han realitzat 16 visites a obres en construcció per verificar que es troben aturades 

  • Actuacions realitzades durant el cap de setmana 27, 28 i 29 de març
    • S'han realitzat 29 controls policials, amb 301 vehicles aturats i 28 persones identificats 
    • S'han realitzat 1 denuncia per incompliment de les restriccions de l'estat d'alarma
    • S'han realitzat 17 advertiments a persones propietàries de gossos per possible incompliment del ban municipal 
    • S'han realitzat diversos advertiments a persones en zones comunitàries o en la via pública 
    • S'han lliurar cartells informatius sobre telèfons de contacte per a víctimes de violència masclista a 20 establiments
    • S'han realitzat tasques d'informació i control al  Mercat Municipal i al Mercat de Marxants per mantenir les distàncies de seguretat
    • S'han fet una tasca d'acompanyament a un servei assistencial de Serveis a les Persones
    • S'han lliurar mascaretes de protecció al Jutjat de Pau 
    • S'han rebut 2 donacions més de mascaretes per part de la ciutadania
    • S'han atès queixes per l'horari de tancament del Sorli i del Caprabo
    • S'ha donat suport telefònic per un pressumpte cas de Covid19

  • Actuacions realitzades durant la segona setmana de confinament (del 23 al 26 de març)
  • S'han realitzat 11 controls policials, amb un total de 110 vehicles aturats i identificació de 12 persones. Des de dilluns s'han fet 53 controls policials, amb un total de 364 vehicles aturat i 68  identificacions. 
  • S'han realitzat 3 denuncies per infraccions de les restriccions imposades per l'estat d'alarma i els bans municipals i 1 denuncia per tinença de drogues.  Des de dilluns s'han fet 15 denuncies per no respectar les restriccions vigents. 
  • S'han realitzat 13 visites a obres privades per facilitar informació sobre les mesures de seguretat. Des de dilluns s'han visitat 14 obres.  S'ha acompanyat a un sanitari a la residència Alella Mar
  • S'ha fet un servei per Serveis a les Persones. Des de dilluns s'han fet 3 col·laboracions a petició d'aquesta àrea.  
  • S'ha fet un servei d'acompanyament a El  Pinyons
  • S'han fet 2 visites a comerços per facilitar informació demanada.  
  • Es recorda que, fins a nou avís, queda sense efecte el canvi de d'estacionament trimestral que s'havia de fer a final de març als carrers Bellaterra, Bellavista, Miraflors, Via Gandesa, Berlin, Londres, Cervantes, Canonge i  Catalunya. Tampoc es mouran els contenidors de residus d'aquests carrers. 
  • Actuacions realitzades durant el cap de setmana 20, 21 i 22 de març
    • S'han realitzat un total de 23 controls policials, en els quals s'han aturat 223 vehicles i s'han identificat 50 persones. 
    • S'han denunciat 9 persones per infraccions de les restriccions decretades per l'estat d'alarma. 
    • S'han rebut 6 denuncies ciutadanes comunicant comportaments incívics o no permesos.
    • S'han fet visites a 2 establiments per a dur informació.
    • S'han denunciat un establiment per trobar-se obert quan no estava permès. 
    • S'han fet inspeccions als restaurants per tal que s'ajustin a la normativa en quan al repartiment de menjar a domicili. 

  • Actuacions realitzades durant la primera setmana de confinament  (del 14 al 19 de març) 
    • S'acorda deixar sense efecte, fins a nou avís, el canvi de d'estacionament trimestral que s'havia de fer a final de març als carrers Bellaterra, Bellavista, Miraflors, Via Gandesa, Berlin, Londres, Cervantes, Canonge i  Catalunya, per tal d'evitar la mobilitat dels conductors. 
    • 9 inspeccions a despatxos d'immobiliàries. Tots es troben tancats 
    • 3 punts estàtics de control i vigilància per evitar desplaçaments indeguts 
    •  inspeccions de comerços  per verificar si els que es troben oberts compleixen les mesures de seguretat i per verificar si els que han de ser tancats es troben efectivament tancats. Des de l'inici de les restriccions s'han 72 inspeccions. 
    • 3 actuacions amb persones que incomplien el que estipula el Real Decreto sobre confinament als quals se'ls ha informat.

      Des de l'inici de les restriccions s'han fet 42 actuacions d'informació i s'han denunciat 9 persones per  infraccions a la Llei 18/2009 de Salut pública per trobar-se en espais públics trencant el confinament i una persona més ha estat denunciada per per la Llei Orgànica 4/2015  sobre protecció de la seguretat ciutadana per desobediència agents de l'autoritat.
    • 1 serveis d'ajut a persones amb vulnerabilitat. Des de l'inici de les restriccions s'han fet 8 serveis d'ajut. 
  • S'han precintat 9 espais públics més que se sumen als 26 parcs que es van precintar el dia anterior, per evitar-ne l'entrada. 
INFORMACIÓ DE L'ÀMBIT EDUCATIU 
  • Aquest divendres, 3 d'abril, hem publicat el segon escrit amb reconamanacions del servei psicopedagògic municipal. És una iniciativa promoguda des de la Regidoria d'Educació per tal de donar suport a les famílies amb infants a casa a establir pautes que ajudin a gestionar la situació de confinament i a minimitzar l'impacte que l'estat d'alarma pot tenir per als nostres fills i filles, ara i en un futur. Cada setmana es un document amb una temàtica concreta que esperem que sigui del vostre interès. En aquest segon escrit es tracta el tema de l'Educació Emocional.
infants a casa Educacio emocional
  • La Generalitat informa que s'ha aprovat un nou calendari de realització de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU), subjecte a l'evolució de la pandèmia. PAU. La convocatòria ordinària es farà els dies 7, 8 i 9 de juliol. Les proves per a més grans de 25 i 45 anys es faran el 20 de juny  (prova general)  i el 27 de juny (prova específica només per als més grans de 25 anys) . La convocatòria per accedir a Graus en Educació Infantil i Educació Primària és farà el 19 de juny. Més informació en aquest enllaç

  • El Departament d'Educació de la Generalitat ha elaborat uns criteris de seguiment i avaluació que estableixen com ha de ser l'avaluació i el seguiment de l'alumnat durant el període de confinament a causa del COVID-19. Més informació en aquest enllaç
  • La Generalitat ha publicat nova informació referent als terminis de realització de les proves de selectivitat (PAU). Podeu consultar-la en aquest enllaç 
  • El Departament d'Educació ha ajornat tots els tràmits relacionats amb el procediment de preinscripcions i matriculació de l'alumnat de tots els ensenyaments, en totes les etapes. 
  • El Departament està treballant per tal que els diferents processos de preinscripció i matriculació es puguin dur a terme amb totes les garanties. Al mateix temps, es treball per al d'adequar els tràmits pensant en les circumstàncies actuals. 
  • De moment, la Generalitat no ha fet públic el nou calendari de preinscripcions. S'ha informat de les previsions que les Proves d'Accés a la Universitat puguin  realitzar-se entre el 30 de juny i el 9 de juliol. 
  • Es recorda des de la regidoria d'Educació la possibilitat de visitar Uniferia  una plataforma virtual a través de la qual es pot accedir a tota l'oferta universitària a  Catalunya. Estarà activa del 19 al 21 de març a www.graus.uniferia.org. A més de la informació, durant aquests dies, a través dels canals de xat es donarà atenció i orientació personalitzada als futurs universitaris i universitàries. 
MESURES DE L'ÀMBIT ECONÒMIC I SOCIAL 
  • Hem actualitzat el document elaborat pels serveis d'Ocupació i Promoció Econòmica de l'Ajuntament en què es recull tota la informació sobre les mesures que que afecten a persones treballadores, autònomes i empreses. Aquest document s'anirà actualitzant incorporant les noves indicacions que puguin aprovar les diferents administracions. Podeu consultar-lo en aquest ENLLAÇ

Ajuts per a Autonoms coronavirus
  • El BOE ha publicat dimarts 31 de març el Reial decret llei pel qual s'adopten mesures complementàries i urgents en l'àmbit econòmic i social per fer al coronavirus 
  • El BOE ha publicat dissabte 28 de març el Reial Decret llei de mesures complementàries en l'àmbit laboral, per pal·liar els fectes derivats del coronavirus 

  • A Alella les modificacions del calendari fiscal són les següents: 
    • Es prorroga el termini de pagament de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica fins al  2 de juny (amb càrrec per a rebuts domiciliats l'1 de juny) 
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa del Mercat Ambulant 1r Trimestre fins al 20 de maig
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa del Mercat Municipal 1r Trimestre fins al 20 de maig
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa de Cementiri Municipal  fins al 20 de maig

      Veure calendari fiscal
       

  • S'establirà la reducció de la taxa d'escombraries comercials i la taxa de terrasses  per la part proporcional als comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • S'establirà una línia d'ajuts destinats a cobrir l'equivalent a la quota de l'IBI dels petits comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • Es compensaran en el proper rebut que es generi les quotes del mes de març dels diferents serveis municipals. Entre d'altres, les activitats de l'Escola de Dansa, la Coral Municipal, l'Escola d'Iniciació Esportiva, etc.

ACTUACIONS PREVENTIVES A LA VIA PÚBLICA
  • Des de l'inici de l'estat d'alarma s'han instal·lat cartells informatius amb consells per a la població a diferents punts del municipi
  • La brigada ha estat realitzat feines de transport i lògistica, donant suport a les diferents àrees d'atenció a la ciutadania
  • S'amplia de tres a cinc dies setmanals les neteges amb desinfectants a les zones de major afluència. 
    • A l'entorn de l'establiments comercials que estan oberts al públic durant l'estat d'alarma: carrer Àfrica, Plaça d'Antoni Pujadas, Porxada i entrades al Mercat Municipal. carrer d'Eduard Serra i passeig d'Anotni Borrell, av d'Àngel Guimerà, Plaça de l'Ajuntament, i els carrer Mediterrània i Farigola. 
    • Parades de bus
    • A l'entorn de les àrees de recollida de residus 
Desinfecció via públicaDesinfecció via públicaDesinfecció via pública

 
ACTUACIONS A L'ÀMBIT COMERCIAL I D'EMPRENEDORIA 
  • La regidoria de Promoció Econòmica segueix traslladant  al teixit comercial de proximitat  les recomanacions i obligacions oficials per lluitar contra la propagació del Covid 19.
    •  S'ha contactat via telefònica i per correu electrònica amb els comerços que poden restar oberts, amb el Mercat Municipal i amb els bars i restaurants d'Alella. 
    • A tots aquests establiments se'ls ha informat de les mesures sanitàries d'autoprotecció, de les millors pràctiques possibles per atendre la seva clientela amb el mínim risc possible i se'ls ha facilitat cartells i infografies per ajudar-los a comunicar totes aquestes bones pràctiques higièniques i recomanacions.
    • A més a més, s'ha fet una relació d'establiments que presten, segons permet el context d'alarma actual, serveis i repartiment a domicili. S'ha contactat amb altres establiments que no fan aquest servei per veure si, de manera excepcional i per evitar desplaçaments dels compradors, podrien implementar el servei a domicili durant el temps de les restriccions de la mobilitat. 
    • S'ha informat als establiments de la disposició publicada aquest diumenge per la Generalitat en la qual s'estableix una distància mínima de 1,5 metres entre les persones treballadores i les persones usuàries de l'establiment o empresa. 
    • s'ha publicat a la pàgina www.alella.cat/coronavirus la nova guia de recomanacions que ha publicat la Generalitat per a persones treballadores i empreses en relació al coronavirus 
    • La regidoria de Promoció Econòmica informa de les Recomanacions per al repartiment a domicili d'aliments.
    • S'ha actualitzat el llistat d'establiments d'Alella que fan comandes des del domicili, sense necessitat de fer desplaçaments. Alguns ho fan de manera habitual i d'altres de forma excepcional durant les restriccions de mobilitat establertes per la declaració d'estat d'alarma i s'ha fet una imatge amb tots els establiments per difusió del servei de repartiment a domicili.
ASSISTÈNCIA PER TRÀMITS TELEMÀTICS AMB L'AJUNTAMENT
  • S'ha reforçat la difusió de la posada en marxa del servei telefònic (653983283) d'assistència per resoldre dubtes a la ciutadania respecte a la realització de tràmits telemàtics amb l'Ajuntament. Aquest servei. que funciona de 9 a 14h, es va posar en marxa des de l'inici del confinament. 
CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ A ADOLESCENTS I JOVES
  • Fem difusió de la Guia per a joves en confinament amb consells i recomanacions per reduir l'impacte del confinament en els joves i adolescents i d'altres recursos creats per la Direcció General de Joventut de la Generalitat per tal d'ajudar el jovent a gestionar emocionalment el confinament. Podeu consultar aquesta informació en aquest ENLLAÇ
Des de la regidoria d'Adolescència i Joventut s'està  treballant en una campanya de sensibilitzacio que té dos objectius:
  • El primer: sensibilitzar a adolescents i joves amb els efectes que pot tenir el coronavirus si no  respectem les recomanacions que es fan les autoritats sanitàries. a
  • El segon: donar recolzament a adolescents i joves fent arribar propostes per minimitzar els efectes d'aquests dies de confinament. Aquestes propostes tenen temàtiques:
    • Activitats culturals: com visites virtuals a museus o suggeriments de lectures, visualització d'audiovisuals, jocs didàctics
    • Activitats esportives: propostes de pràctiques d'esports i exercicis que es poden fer a casa
Tot i tractar-se d'una campanya que utilitza els mitjans telemàtics, atenent a les mesures preventives decretades per contenir el contagi, es vol fer incidir en el fet que cal tenir present que hi ha infinitat d'activitats que es poden fer a casa i que no requereixen cap suport virtual, ni cap pantalla i que són igual o més interessants.
Estigueu atents i atentes a les propostes, ja que aquests dies de confinament són un bon moment per despertar l'enginy i la creativitat!

INFORMACIÓ DE RESIDUS I MEDI AMBIENT 

  • 👉NOU La Generalitat ha ampliat el termini de presentació de sol·licituds per demanar els ajuts a la reestructuració i/o reconversió de la vinya fins al quinzè dia posterior a la pèrdua de vigència de l'estat d'alarma establert en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, o les seves pròrrogues. Més informació en aquestENLLAÇ

  • Fem difusió de recomanacions i consells per estalviar energia durant el confinament.  Podeu trobar els consells en aquest ENLLAÇ
  • L'empresa ARCA, encarregada de la gestió de residus municipals, va retirar divendres 27 de març  i fins a nou avís, els contenidors de recollida de roba, donat que no es tracta d'un servei bàsic i d'aquesta manera s'evitarà el risc que pugui dipositar-se roba infectada amb coronavirus. 
  • La deixalleria fixa està tancada al públic, només dona atenció als serveis municipals. 
  • El servei de deixalleria mòbil ha deixat de funcionar fins a nou avís. 
  • Instruccions de l'Agència Catalana e REsidus de com eliminar els residus domèstics amb persones afectades i en llars on no hi hagi persones afectades per coronavirus. Podeu consultar-les en aquest ENLLAÇ
  • La regidoria de Medi Ambient informa que mentre duri l'estat d'alarma, i donat que des del 15 de març al 15 d'octubre estan prohibit fer foc, la sol·licitud d'autorització de crema de brancatge i restes vegetals procedents de treballs agrícoles i de l'activitat apícola cal rea realitzar-la directament des d'aquest ENLLAÇ
  • La regidoria informa també que mentre duri l'estat d'alarma no es canviarà la ubicació dels contenidors als carrers afectats pels canvis trimestrals d'aparcament. 
LÍNIES D'ATENCIÓ A LES VÍCTIMES DE LA VIOLÈNCIA MASCLISTA 
  • Des de la regidoria d'Equitat s'ha donat recolzament a la campanya de suport a la difusió del servei d'atenció a dones en situació de violència masclista, en un moment en el què moltes dones, i els seus fills i filles, estan obligades a conviure amb el seu agresor, alhora que els serveis d'atenció especializada estan patint una reconfiguració, donada la situació d'excepcionalitat. Per això des de l'Institut Català de les Dones s'han reforçat els recursos d'atenció telefònica i a través de correu electrònic  per donar resposta a les necessitats que puguin sortir. També es demana la col·laboració ciutadana, especialment dels establiments que estan oberts al públic o fan servei a domicili perquè puguin fer un servei d'ajuda a les víctimes a través de la campanya "ESTABLIMENTS SEGURS DE VIOLÈNCIA MASCLISTA
  • Un total de 24 establiments d'Alella s'han adherit a la campanya de suport a les víctimes de violència masclista. 
Recorda: #Noestassola. Si pateixes una situació de violència masclista pots trucar al 900900120  o al 112, enviar un whatsapp al telèfon 671778540 i/o un correu electrònic a 900900120@icdones.cat  o bé trucar directament a la Policia Local 93555241
  • La regidoria d'Equitat informa que el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Maresme ha canviat provisionalment, i mentre duri l'estat d'alarma, el número de telèfon del contacte. És el 667182781 i l'horari d'atenció és de dilluns a divendres de 9 a 14h.  El número habitual 937411622 actualment no funciona.

  • L'Institut Català de les dones informa de la creació d'un nou canal per a les víctimes de la violència masclita a través del whatsapp 671778540. Més informació en aquest ENLLAÇ 

ACTUACIONS DE L'ÀMBIT CULTURAL 
  • 👉NOU Visita virtual a l'exposició "20:33h" d'Ona Boix.  Divendres 13 de març estava previst inaugurar a Can Manyé aquesta mostra plena de color que precisament neix d'un espai i moment de retir, amb el valor del temps molt present i que, en paraules de la mateixa artista, busca comprendre la dimensió, el volum, el pes i l'instant d'un univers que s'observa a ell mateix. Com no es pot visitar directament, l'espai d'art i creació, juntament amb l'artista, ens ofereixen una visita virtual a l'exposició mostrant cada dia a través de les xarxes socials de l'equipament cultural una peça de l'exposició. Podeu seguir la visita a través d'aquest ENLLAÇ
ACTUACIONS DE L'ÀMBIT D'ESPORT I LA SALUT

L'Ajuntament d'Alella us anima a celebrar a casa el Dia Mundial de l'Activitat Física, aquest dilluns 6 d'abril. Malgrat el confinament, hi ha molta manera de fer esports des de casa. Des d'aquí us fem arribar algunes propostes que s'han adaptat per afavorir una actitud activa i saludable, tot i l'obligat confinament. 


Aquí us deixem algunes propostes 


Gent activa des de casa

 

 

Gent Activa des de casa.

 

La Secretària General de l'Esport i de l'Activitat Física (SGEAF) impulsa la campanya ‘Gent activa des de casa!’ amb l'objectiu de donar a la ciutadania consells útils per a un confinament actiu i més saludable.

 

CAMPANYA GENT ACTIVA DES DE CASA

 

#gentactiva

#JoActuo

 

Tens 15’ per a tu ?

 

L'INEFC, juntament amb la Diputació de Lleida, el Departament de Salut i el COPLEFC, han fet públic un programa d'exercicis físics saludables i segurs destinats a la ciutadania amb els quals combatre els efectes de l'augment del sedentarisme i la inactivitat que poden provocar l'estat de confinament.

 

TENS 15' PER A TU?

 

#15minuts

 

Cuida't la salut a través del moviment

 

Amb el propòsit de facilitar un confinament actiu i saludable per a la gent gran, la Gerència de Serveis d'Esports, de l'Àrea d'Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, ofereix una sèrie de «píndoles d'activitat física» adreçades especialment a aquest sector de la població. El contingut es dividirà en 10 vídeos d'aproximadament 15 minuts de durada, elaborats per l'Ofèlia Gusi, llicenciada en Ciències de l'Educació Física i l'Esport, especialitzada en serveis d'activitat física per a la gent gran.

 

CUIDA'T LA SALUT

 

#Joemquedoacasa

 

COPLEFC Activa Catalunya

 

Propostes des del portal del Col·legi oficial de professional de l'activitat física i l'esport de Catalunya.

 

COPLEFCACTIVACATALUNYA

 

 #COPLEFCactivaCatalunya

 

Entrena a casa amb UFEC i Uesports

 

Propostes d'entrenaments, activitats i consells de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya i dels professionals dels seus centres.

 

UESPORTSACASA

 


Entrena amb el Club Esportiu Serra Marina Alella


Us proposem entrenar a casa de la mà de la nostra entrenadora Núria Ortilles.

Més info i sessions obertes de Gym-Salut a: https://www.facebook.com/serramarinaalella/

#joemquedoacasa


*Les darreres actuacions estan en negreta 
Pujar al principi de la pàgina