Notícies
Publicat el 3 d'abril de 202003.04.2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Dia 18. #Actuem per pal·liar els efectes de l'alerta sanitària per #coronavirus
l'ajuntament actua

Sota la coordinació del Comitè Municipal d'Emergències, les diferents àrees de l'Ajuntament estan treballant, presencial o telemàticament, per tal de tractar que la gestió municipal es pugui veure afectada el menys possible i  donar resposta a les necessitats de la ciutadania derivades de la situació excepcional d'alerta sanitària i les restriccions decretades per evitar la propagació del coronavirus COVID-19. 

Tot i els canvis en el funcionament de treball per evitar la mobilitat i la propagació del coronavius, tot el personal municipal està dedicant els seus esforços per tractar de minimitzar els efectes que aquesta situació pot provocar a la nostra població.

ACTUACIONS DE CARÀCTER INSTITUCIONAL 

  • Des d'avui les banderes de l'Ajuntament onegen a mig pal amb senyal de dol per les víctimes del coronavirus i com a mostra de suport per a totes les famílies que estan vivint aquesta situació i especialment a aquelles que han perdut alguna persona estimada.


Mig pal en senyal de dol pel coronavirus Mig pal en senyal de dol pel coronavirus
  • Aquest dimarts 31 de març es va de fer (de forma virtual) una reunió de la Comissió Informativa dedicada a parlar del tema del coronavirus, en la qual els membres del govern van compartir amb la resta de grups municipals les tasques realitzades des de les diferents àrees i la situació derivada de la crisi sanitària del coronavirus. A la reunió es van respondre les qüestions plantejades des del grups de l'oposició i es va posar de manifest la complicitat i determinació de tots els membres del Consistori de fer front comú per poder actuar de manera conjunta davant la difícil situació i els reptes que planteja per a les institucions  i  per a la ciutadania. A la trobada totes les forces polítiques van coincidir en què la prioritat en aquest moment és donar suport a totes les persones, especialment les més vulnerables, i també es va convenir en el compromís de treballar conjuntament per donar recolzament a l'àmbit econòmic del municipi un cop superada la fase més complicada i colpidora de l'emergència sanitària.  
  • L'Ajuntament es va adherir dilluns, 23 de març, mitjançant decret d'alcaldia al manifest dels ens locals, promogut per l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya en què es mostra el posicionament i les demandes del món local davant d'una situació sense precedents a Catalunya. Podeu accedir a la informació en aquest enllaç 
ACTUACIONS RELACIONADES AMB LES RESTRICCIONS A LA MOBILITAT 
  • L'Ajuntament va publicat dissabte un ban municipal en el qual s'informa a la ciutadania de les restriccions que cal tenir en compte a l'hora de sortir a passejar als gossos. Els recorregut han de ser curts i breus, el temps necessari perquè els animals facin les seves necessitats fisiològiques, i no més enllà d'una distància de 100 metres del domicili. 
  • Des de la pàgina web  www.alella.cat/coronavirus  es pot accedir al certificat autoresponsable de desplaçaments en el marc de l'estat d'alarma per l'emergència sanitària del coronavirus:
Afectacions transport públic 

  • Del 2 al 9 d'abril el servei de transport públic de la Generalitat de Catalunya és gratuït per facilitar la mobilitat a les persones treballadores que es desplacen per atendre serveis essencials. La decisió s'aplica a totes les línies que passen per Alella i que segueixen en funcionament després de les restriccions al servei de transport públic (619, 648 i Alella Circumval·lació). Les persones usuàries del transport poden accedir al bus sense necessitat de validar cap títol, podran fer el viatge gratuïtament amb un bitllet senzill que emetrà el conductor i que el mateix es quedarà per tal retornar-lo a l'empresa i poder comptabilitzar el nombre de passatgers. Consulteu el qüestionari de preguntes i respostes sobre la gratuïta del transports en aquest enllaç
Bus
  • A partir del divendres 3 d'abril hi haurà noves afectacions als serveis de transport públic per adaptar-lo a les restriccions de mobilitat. Aquí teniu els nous horaris de les línies 648 i e19 que comuniquen amb Barcelona. La línia Alella-Circumval·lació manté l'horari habitual. Les altres línies no funcionen.  

    • 648 Teia-Alella-El Masnou- Barcelona: horaris especials a partir del 3 d'abril 
    Nous horaris línia 648 Teià-Alella-El Masnou-Barcelona a partir 3 d'abril
    • e19 Vilanova del Vallès-Vallromanes-Alella-Barcelona:  horaris especials a partir del 3 d'abril
    Nous horaris línia e19 a partir del 3 d'abril
    Serveis amb pas per Alella, sense servei:

    • 644 Barcelona - El Masnou - Alella - Vallromanes
    • 647 Hospital de Can Ruti - Alella
    • 690 Servei Urbà d'Alella - El Masnou
  • Des d'aquest dimecres 18 de març (fins al 30 de març veieu noves restriccions)  les línies de bus funcionen en horari reduït: la línia e19 circula amb horari d'agost, les línies 644, 648 i 646 circulen en el seu horari habitual i la 641, 647 i 690 resten sense servei.  Consultar els horaris a www.sagales.com 
  • El servei de taxi a demanda es manté, però només pot fer trasllats d'un únic passatger. 
  • La zona blava de l'Hort de la Rectoria és gratuïta des d'aquest dilluns, però es mantenen les restriccions a les zones d'estacionament amb limitacions horàries. 
INFORMACIÓ RECURSOS SANITARIS 
  • Dissabte, 28 de març, es va informar que la Generalitat ha creat el mapa del coronavirus a Catalunya, es tracta d'un lloc web des del qual es pot consultar la incidència de casos positius de Covid-19 al territori. Per accedir-hi, ho podeu fer a través del següent enllaç
  • Per reorganització del servei, el Consultori Local d'Alella només obre pel matí, fins a nou avís, i el servei de pediatria es realitza únicament al CAP del Masnou.
  • Per tal de reduir les visites als centres sanitaris es recomana donar-se d'alta al servei La Meva Salut. El servei permet contactar directament amb el metge de família, descarregar receptes i fer altres tràmits i consultes de l'historial mèdic. Per donar-se d'alta només cal trucar al telèfon 900053723, de dilluns a divendres, de 8 a 20h.
  • La Generalitat crea un l'APP STOP COVID19 CAT, per fer seguiment i vigilància dels símptomes del coronavirus sense necessitat de fer desplaçaments als centres sanitaris. Aquí trobareu informació de com es pot descarregar l'APP 
  • Seguiu tota la informació sobre l'alerta sanitària i les recomanacions a CANAL SALUT de la Generalitat 
ACTUACIONS DE PREVENCIÓ, CONTROL I ASSISTÈNCIA DE LA POLICIA LOCAL

  • Des de l'1 d'abril,  i mentre duri el confinament, la Policia Local col·labora amb les famílies amb infants menors de 12 anys a celebrar els aniversaris dels seus fills i filles a casa, felicitant-los fent sonar les sirenes dels cotxes de policia davant dels seus domicilis.

    Si voleu que vagin a casa vostra a felicitar el vostre fill i filla només cal que truqueu al 935552412 o que envieu un correu demanant aquest servei a alella.policialocal@alella.cat. Cal demanar-lo amb un mínim de 24 hores d'antelació per poder planificar el servei. 



Servei aniversaris Policia Local
  • Actuacions realitzades durant la setmana (1 d'abril)
    • S'han realitzat  7  controls policials amb 32 vehicles aturats i 5 persones identificades. Aquesta setmana s'han fet 27 controls policials amb 195 vehicles aturats i 10 persones identificades. 
    • S'han repartit cartells informatius informant de les mesures de seguretat al Mercat Municipal 
    • S'han realitzat 2 denuncies per incomplement de les restriccions decretades per l'estat d'alarma. Aquesta setmana s'han fet 4 denuncies per aquest motiu. 
    • S'ha realitzat 1 primer servei de felicitacions d'aniversari a un infant del poble. 
    • Col·laboració amb serveis socials visitant a una persona vulnerable
    • S'han realitzat 16 visites a obres en construcció per verificar que es troben aturades 


  • Actuacions realitzades durant el cap de setmana 27, 28 i 29 de març
    • S'han realitzat 29 controls policials, amb 301 vehicles aturats i 28 persones identificats 
    • S'han realitzat 1 denuncia per incompliment de les restriccions de l'estat d'alarma
    • S'han realitzat 17 advertiments a persones propietàries de gossos per possible incompliment del ban municipal 
    • S'han realitzat diversos advertiments a persones en zones comunitàries o en la via pública 
    • S'han lliurar cartells informatius sobre telèfons de contacte per a víctimes de violència masclista a 20 establiments
    • S'han realitzat tasques d'informació i control al  Mercat Municipal i al Mercat de Marxants per mantenir les distàncies de seguretat
    • S'han fet una tasca d'acompanyament a un servei assistencial de Serveis a les Persones
    • S'han lliurar mascaretes de protecció al Jutjat de Pau 
    • S'han rebut 2 donacions més de mascaretes per part de la ciutadania
    • S'han atès queixes per l'horari de tancament del Sorli i del Caprabo
    • S'ha donat suport telefònic per un pressumpte cas de Covid19

  • Actuacions realitzades durant la segona setmana (del 23 al 26 de març)
  • S'han realitzat 11 controls policials, amb un total de 110 vehicles aturats i identificació de 12 persones. Des de dilluns s'han fet 53 controls policials, amb un total de 364 vehicles aturat i 68  identificacions. 
  • S'han realitzat 3 denuncies per infraccions de les restriccions imposades per l'estat d'alarma i els bans municipals i 1 denuncia per tinença de drogues.  Des de dilluns s'han fet 15 denuncies per no respectar les restriccions vigents. 
  • S'han realitzat 13 visites a obres privades per facilitar informació sobre les mesures de seguretat. Des de dilluns s'han visitat 14 obres.  S'ha acompanyat a un sanitari a la residència Alella Mar
  • S'ha fet un servei per Serveis a les Persones. Des de dilluns s'han fet 3 col·laboracions a petició d'aquesta àrea.  
  • S'ha fet un servei d'acompanyament a El  Pinyons
  • S'han fet 2 visites a comerços per facilitar informació demanada.  
  • Es recorda que, fins a nou avís, queda sense efecte el canvi de d'estacionament trimestral que s'havia de fer a final de març als carrers Bellaterra, Bellavista, Miraflors, Via Gandesa, Berlin, Londres, Cervantes, Canonge i  Catalunya. Tampoc es mouran els contenidors de residus d'aquests carrers. 
  • Actuacions realitzades durant el cap de setmana 20, 21 i 22 de març
    • S'han realitzat un total de 23 controls policials, en els quals s'han aturat 223 vehicles i s'han identificat 50 persones. 
    • S'han denunciat 9 persones per infraccions de les restriccions decretades per l'estat d'alarma. 
    • S'han rebut 6 denuncies ciutadanes comunicant comportaments incívics o no permesos.
    • S'han fet visites a 2 establiments per a dur informació.
    • S'han denunciat un establiment per trobar-se obert quan no estava permès. 
    • S'han fet inspeccions als restaurants per tal que s'ajustin a la normativa en quan al repartiment de menjar a domicili. 

  • Actuacions realitzades durant la primera setmana (del 14 al 19 de març) 
    • S'acorda deixar sense efecte, fins a nou avís, el canvi de d'estacionament trimestral que s'havia de fer a final de març als carrers Bellaterra, Bellavista, Miraflors, Via Gandesa, Berlin, Londres, Cervantes, Canonge i  Catalunya, per tal d'evitar la mobilitat dels conductors. 
    • 9 inspeccions a despatxos d'immobiliàries. Tots es troben tancats 
    • 3 punts estàtics de control i vigilància per evitar desplaçaments indeguts 
    •  inspeccions de comerços  per verificar si els que es troben oberts compleixen les mesures de seguretat i per verificar si els que han de ser tancats es troben efectivament tancats. Des de l'inici de les restriccions s'han 72 inspeccions. 
    • 3 actuacions amb persones que incomplien el que estipula el Real Decreto sobre confinament als quals se'ls ha informat.

      Des de l'inici de les restriccions s'han fet 42 actuacions d'informació i s'han denunciat 9 persones per  infraccions a la Llei 18/2009 de Salut pública per trobar-se en espais públics trencant el confinament i una persona més ha estat denunciada per per la Llei Orgànica 4/2015  sobre protecció de la seguretat ciutadana per desobediència agents de l'autoritat.
    • 1 serveis d'ajut a persones amb vulnerabilitat. Des de l'inici de les restriccions s'han fet 8 serveis d'ajut. 
  • S'han precintat 9 espais públics més que se sumen als 26 parcs que es van precintar el dia anterior, per evitar-ne l'entrada. 
INFORMACIÓ DE L'ÀMBIT EDUCATIU 
  • La Generalitat informa que s'ha aprovat un nou calendari de realització de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU), subjecte a l'evolució de la pandèmia. PAU. La convocatòria ordinària es farà els dies 7, 8 i 9 de juliol. Les proves per a més grans de 25 i 45 anys es faran el 20 de juny  (prova general)  i el 27 de juny (prova específica només per als més grans de 25 anys) . La convocatòria per accedir a Graus en Educació Infantil i Educació Primària és farà el 19 de juny. Més informació en aquest enllaç

  • El Departament d'Educació de la Generalitat ha elaborat uns criteris de seguiment i avaluació que al llarg del dia d'avui té previst fer arribar a les direccions dels centres educatius,  que estableixen com ha de ser l'avaluació i el seguiment de l'alumnat durant el període de confinament a causa del COVID-19. Més informació en aquest enllaç
  • La regidoria d'Educació posa a disposició de les famílies un apartat en el qual es facilitaran recomanacions i consells del servei psicopedagògic municipal pel tal de donar suport a les famílies amb infants a casa a establir pautes que ajudin a gestionar la situació de confinament i a minimitzar l'impacte que l'estat d'alarma pot tenir per als nostres fills i filles, ara i en un futur. Cada setmana publicarem un document amb una temàtica concreta que esperem que sigui del vostre interès. Comencem amb recomanacions sobre la importància de l'establiment de rutines.
infants a casa Rutines
  • La Generalitat ha publicat nova informació referent als terminis de realització de les proves de selectivitat (PAU). Podeu consultar-la en aquest enllaç 
  • El Departament d'Educació ha ajornat tots els tràmits relacionats amb el procediment de preinscripcions i matriculació de l'alumnat de tots els ensenyaments, en totes les etapes. 
  • El Departament està treballant per tal que els diferents processos de preinscripció i matriculació es puguin dur a terme amb totes les garanties. Al mateix temps, es treball per al d'adequar els tràmits pensant en les circumstàncies actuals. 
  • De moment, la Generalitat no ha fet públic el nou calendari de preinscripcions. S'ha informat de les previsions que les Proves d'Accés a la Universitat puguin  realitzar-se entre el 30 de juny i el 9 de juliol. 
  • Es recorda des de la regidoria d'Educació la possibilitat de visitar Uniferia  una plataforma virtual a través de la qual es pot accedir a tota l'oferta universitària a  Catalunya. Estarà activa del 19 al 21 de març a www.graus.uniferia.org. A més de la informació, durant aquests dies, a través dels canals de xat es donarà atenció i orientació personalitzada als futurs universitaris i universitàries. 


MESURES DE L'ÀMBIT ECONÒMIC I SOCIAL 
 Modificacions en el calendari fiscal derivats de l'estat d'alarma pel coronavirus. Anunci modificació 
  • A Alella les modificacions del calendari fiscal són les següents: 
    • Es prorroga el termini de pagament de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica fins al  2 de juny (amb càrrec per a rebuts domiciliats l'1 de juny) 
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa del Mercat Ambulant 1r Trimestre fins al 20 de maig
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa del Mercat Municipal 1r Trimestre fins al 20 de maig
    • Es prorroga el termini de pagament en voluntària de la Taxa de Cementiri Municipal  fins al 20 de maig

      Veure calendari fiscal
       

  • S'establirà la reducció de la taxa d'escombraries comercials i la taxa de terrasses  per la part proporcional als comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • S'establirà una línia d'ajuts destinats a cobrir l'equivalent a la quota de l'IBI dels petits comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • Es compensaran en el proper rebut que es generi les quotes del mes de març dels diferents serveis municipals. Entre d'altres, les activitats de l'Escola de Dansa, la Coral Municipal, l'Escola d'Iniciació Esportiva, etc.


ATENCIÓ A LES PERSONES VULNERABLES I ALTRES ACCIONS SOLIDÀRIES 
  • Avui s'han recollit aliments de les escoles La Serreta, Fabra i el Pino que s'han lliurat al rebost de Càritas.
  • Avui s'han lliurat a residències bates impermeables, mascaretes i pantalles protectores. El voluntariat segueix treballant en la confecció de mascaretes i ara també en la realització de pantalles protectores. 
pantalles protectores
  • El voluntariat segueix fent tasques de lliurament d'aliments i medicaments a les persones vulnerables amb necessitat de suport 
  • S'estan realitzant trucades a les persones més grans de 65 anys per que viuen soles per oferir-les el servei de teleassistència gratuït de la Diputació. 
  • Es coordina amb Càrites i el voluntariat la confecció de lots d'aliments.
  • Fem difusió de les reconamanacions per al gent gran durant el confinament.  En aquest enllaç podeu consultar tota la informació d'interès per aquest col·lectiu en relació amb el coronavirus. 

Confinament gent gran

Confinament gent gran

Fitxer: confinament_gent_gran__2_.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 270,36 kB

  
Consells confinament gent gran
 
Actuacions durant les dues primeres setmanes de confinament 
  • Divendres, 17 de març, es va fer el repartiment a les residències i centres socio-sanitaris de les 500 mascaretes que ha confeccionat els voluntaris i voluntàries del Grup Local de Suport. La meitat s'han realitzat gràcies a la donació de roba i goma de l'empresa Robin Hat, gestionada a través de la Fundació Sant Francesc d'Assís i l'Ajuntament. El voluntariat cus la mascareta de tela i el personal del sòcio-sanitari hi introdueix una capa de cel·lulosa que aporta el filtre adequat. Volem agrair la col·laboració i implicació de tothom.  
  • La passada setmana es van repartir 400 poms de flors a les residències del municipi i a l'Hospital Germans Trias i Pujol, gràcies a la donació realitzada pels distribuïdors de flor tallada Josep Ruiz i Clara Sebastià. Des de l'Ajuntament es vol agrair la seva col·laboració i solidaritat que ha ajudar a aquest reconeixement a través de les flors de la labor que duen a terme cada dia el col·lectiu sanitari i tot el personal que treballa en aquests centres.
  • S'ha fet una segona ronda de trucades a totes les persones usuàries del servei de teleassistència, tal i com ja es va fer la passada setmana, per fer un seguiment de la seva situació i comprovar que no requereixen cap suport logístic. Com a resultat d'aquestes trucades cada vegade és detecten més casos de persones amb necessitats de suport logístics. 
  • S'han organitzat els grups de voluntaris i voluntàries per tal de preparar la compra i repartiment de lots d'alimentació i productes de farmàcia a les persones en risc que necessiten recolzament logístic. Ahir es va fer el lliurament de productes de farmàcia i avui  es lliuraran 12  lots d'aliments per a persones vulnerables. També s'està organitzant amb Càritas els grups de repartiment dels lots d'aliments a domicili que es farà a inicis d'abril al mig centenar de famílies alellenques que reben ajuts del rebots de Càritas, tal i com ja es va fer la passada setmana, i sempre seguint tots els protocols de seguretat. 
  • Dijous van acabar de lliurar les targetes moneder a les famílies de menors que reben beques menjadors. El lliurament s'ha fet a les oficines de Serveis a les Persones on han anat les famílies amb cita prèvia per evitar el contacte entre usuaris i usuàries i seguint tots els protocols de seguretat. 
  • Segueixen en marxa les dues iniciatives que es van posar en marxa dilluns per tal de donar recolzament a les persones més vulnerables:
    • Promoure la creació d'una xarxa de voluntariat social per donar suport logístic i acompanyament a allò que sigui necessari. En tres dies  s'han apuntat a aquesta xarxa més  d'un centenar de persones.
    • Habilitar un número de telèfon 627069628  i una adreça electrònica (alella.participació@alella.cat) perquè les persones que requereixen suport per fer les seves tasques habituals perquè són del grup de risc i no poden sortir de casa, ho comuniquin a l'Ajuntament, per tal de poder atendre les seves necessitats. 
  • Ja es disposa del llistat de persones majors de 65 que visquin soles i puguin acollir-se al servei temporal d'assistència que ofereix la Diputació de Barcelona. En breu es començarà a contactar amb elles. 

ACTUACIONS PREVENTIVES A LA VIA PÚBLICA
  • Des de l'inici de l'estat d'alarma s'han instal·lat cartells informatius amb consells per a la població a diferents punts del municipi
  • La brigada ha estat realitzat feines de transport i lògistica, donant suport a les diferents àrees d'atenció a la ciutadania
  • L'empresa encarregada de la neteja viària està realizant dilluns, dimecres i divendres  tractaments de desinfeccions amb els productes adients, a les zones de major afluència: 
    • A l'entorn de l'establiments comercials que estan oberts al públic durant l'estat d'alarma: carrer Àfrica, Plaça d'Antoni Pujadas, Porxada i entrades al Mercat Municipal. carrer d'Eduard Serra i passeig d'Anotni Borrell, av d'Àngel Guimerà, Plaça de l'Ajuntament, i els carrer Mediterrània i Farigola. 
    • Parades de bus
  • A l'entorn de les àrees de recollida de residus 
 
Desinfecció via pública Desinfecció via pública Desinfecció via pública

 
SERVEI DE RESIDUS 



CAMPANYA DE DIFUSIÓ ALS COMERÇOS
  • La regidoria de Promoció Econòmica segueix traslladant  al teixit comercial de proximitat  les recomanacions i obligacions oficials per lluitar contra la propagació del Covid 19.
    •  S'ha contactat via telefònica i per correu electrònica amb els comerços que poden restar oberts, amb el Mercat Municipal i amb els bars i restaurants d'Alella. 
    • A tots aquests establiments se'ls ha informat de les mesures sanitàries d'autoprotecció, de les millors pràctiques possibles per atendre la seva clientela amb el mínim risc possible i se'ls ha facilitat cartells i infografies per ajudar-los a comunicar totes aquestes bones pràctiques higièniques i recomanacions.
    • A més a més, s'ha fet una relació d'establiments que presten, segons permet el context d'alarma actual, serveis i repartiment a domicili. S'ha contactat amb altres establiments que no fan aquest servei per veure si, de manera excepcional i per evitar desplaçaments dels compradors, podrien implementar el servei a domicili durant el temps de les restriccions de la mobilitat. 
    • S'ha informat als establiments de la disposició publicada aquest diumenge per la Generalitat en la qual s'estableix una distància mínima de 1,5 metres entre les persones treballadores i les persones usuàries de l'establiment o empresa. 
    • s'ha publicat a la pàgina www.alella.cat/coronavirus la nova guia de recomanacions que ha publicat la Generalitat per a persones treballadores i empreses en relació al coronavirus 
    • La regidoria de Promoció Econòmica informa de les Recomanacions per al repartiment a domicili d'aliments. 
    • S'ha actualitzat el llistat d'establiments d'Alella que fan comandes des del domicili, sense necessitat de fer desplaçaments. Alguns ho fan de manera habitual i d'altres de forma excepcional durant les restriccions de mobilitat establertes per la declaració d'estat d'alarma i s'ha fet una imatge amb tots els establiments per difusió del servei de repartiment a domicili.
               
ASSISTÈNCIA PER TRÀMITS TELEMÀTICS AMB L'AJUNTAMENT
  • S'ha reforçat la difusió de la posada en marxa del servei telefònic d'assistència per resoldre dubtes a la ciutadania respecte a la realització de tràmits telemàtics amb l'Ajuntament. Aquest servei. que funciona de 9 a 14h, es va posar en marxa des de l'inici de setmana, És el servei OAC 360. 
Truca'm

SUPORT A LA CAMPANYA "COMERÇ SEGUR DE VIOLÈNCIA MASCLISTA" I DIFUSIÓ DELS TELÈFONS D'ASSISTÈNCIA PER A PERSONES MALTRACTADES 
  • Des de la regidoria d'Equitat s'ha donat recolzament a la campanya de suport a la difusió del servei d'atenció a dones en situació de violència masclista, en un moment en el què moltes dones, i els seus fills i filles, estan obligades a conviure amb el seu agresor, alhora que els serveis d'atenció especializada estan patint una reconfiguració, donada la situació d'excepcionalitat. Per això des de l'Institut Català de les Dones s'han reforçat els recursos d'atenció telefònica i a través de correu electrònic  per donar resposta a les necessitats que puguin sortir. També es demana la col·laboració ciutadana, especialment dels establiments que estan oberts al públic o fan servei a domicili perquè puguin fer un servei d'ajuda a les víctimes a través de la campanya "ESTABLIMENTS SEGURS DE VIOLÈNCIA MASCLISTA
Recorda: #Noestassola. Si pateixes una situació de violència masclista pots trucar al 900900120  o al 112, enviar un whatsapp al telèfon 671778540 i/o un correu electrònic a 900900120@icdones.cat  o bé trucar directament a la Policia Local 93555241
  • La regidoria d'Equitat informa que el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Maresme ha canviat provisionalment, i mentre duri l'estat d'alarma, el número de telèfon del contacte. És el 667182781 i l'horari d'atenció és de dilluns a divendres de 9 a 14h.  El número habitual 937411622 actualment no funciona.

  • L'Institut Català de les dones informa de la creació d'un nou canal per a les víctimes de la violència masclita a través del whatsapp 671778540. ES FA DIFUSIÓ DES DE LA PÀGINA WEB DE LA NOVA LÍNIA D'ATENCIÓ. 


Canals d'atenció per víctimes de violència masclista

CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ A ADOLESCENTS I JOVES 
Des de la regidoria d'Adolescència i Joventut s'està  treballant en una campanya de sensibilitzacio que tindrà dos objectius:
  • El primer: sensibilitzar a adolescents i joves amb els efectes que pot tenir el coronavirus si no  respectem les recomanacions que es fan les autoritats sanitàries. a
  • El segon: donar recolzament a adolescents i joves fent arribar propostes per minimitzar els efectes d'aquests dies de confinament. Aquestes propostes tenen temàtiques:
    • Activitats culturals: com visites virtuals a museus o suggeriments de lectures, visualització d'audiovisuals, jocs didàctics
    • Activitats esportives: propostes de pràctiques d'esports i exercicis que es poden fer a casa
Tot i tractar-se d'una campanya que utilitza els mitjans telemàtics, atenent a les mesures preventives decretades per contenir el contagi, es vol fer incidir en el fet que cal tenir present que hi ha infinitat d'activitats que es poden fer a casa i que no requereixen cap suport virtual, ni cap pantalla i que són igual o més interessants.
Estigueu atents i atentes a les propostes, ja que aquests dies de confinament són un bon moment per despertar l'enginy i la creativitat!

*Les darreres actuacions estan en negreta 
Pujar al principi de la pàgina