Dia 8.#Actuem per minimitzar els efectes del coronavirus
Sota la coordinació del Comitè Municipal d'Emergències, les diferents àrees de l'Ajuntament estan treballant, presencial o telemàticament, per tal de tractar que la gestió municipal es pugui veure afectada el menys possible i donar resposta a les necessitats de la ciutadania derivades de la situació excepcional d'alerta sanitària i les restriccions decretades per evitar la propagació del coronavirus COVID-19.
Tot i els canvis en el funcionament de treball per evitar la mobilitat i la propagació del coronavius, tot el personal municipal està dedicant els seus esforços per tractar de minimitzar els efectes que aquesta situació pot provocar a la nostra població.
ACTUACIONS RELACIONADES AMB LES RESTRICCIONS A LA MOBILITAT
L'Ajuntament va publicat dissabte un ban municipalen el qual s'informa a la ciutadania de les restriccions que cal tenir en compte a l'hora de sortir a passejar als gossos. Els recorregut han de ser curts i breus, el temps necessari perquè els animals facin les seves necessitats fisiològiques, i no més enllà d'una distància de 100 metres del domicili.
Des de la pàgina web www.alella.cat/coronavirus es pot accedir al certificat autoresponsable de desplaçaments en el marc de l'estat d'alarma per l'emergència sanitària del coronavirus:
Està disponible en línia de manera que es pot omplir i guardar l'enllaç o fer una captura de pantalla https://confinapp.gencat.cat/#/
O bé en PDF editable per omplir i descarregar el document.
Certificat d'autodeclaració de causa de desplaçament emplenable
Recordeu que podeu accedir al qüestionari de preguntes i respostes freqüents a les darreres actualitzacions que ens arriben del CECAT des de l'enllaç www.alella.cat/preguntesfrequentscoronavirus
ACTUACIONS DE PREVENCIÓ, CONTROL I ASSISTÈNCIA DE LA POLICIA LOCAL
Actuacions realitzades durant el cap de setmana 20, 21 i 22 de març
S'han realitzat un total de 23 controls policials, en els quals s'han aturat 223 vehicles i s'han identificat 50 persones.
S'han denunciat 9 persones per infraccions de les restriccions decretades per l'estat d'alarma.
S'han rebut 6 denuncies ciutadanes comunicant comportaments incívics o no permesos.
S'han fet visites a 2 establiments per a dur informació.
S'han denunciat un establiment per trobar-se obert quan no estava permès.
S'han fet inspeccions als restaurants per tal que s'ajustin a la normativa en quan al repartiment de menjar a domicili.
Actuacions realitzades fins al dia 19 març per la Policia Local en relació amb l'estata d'alarma pel coronavirus,
S'acorda deixar sense efecte, fins a nou avís, el canvi de d'estacionament trimestral que s'havia de fer a final de març als carrers Bellaterra, Bellavista, Miraflors, Via Gandesa, Berlin, Londres, Cervantes, Canonge i Catalunya, per tal d'evitar la mobilitat dels conductors.
9 inspeccions a despatxos d'immobiliàries. Tots es troben tancats
3 punts estàtics de control i vigilància per evitar desplaçaments indeguts
1 inspeccions de comerços per verificar si els que es troben oberts compleixen les mesures de seguretat i per verificar si els que han de ser tancats es troben efectivament tancats. Des de l'inici de les restriccions s'han 72 inspeccions.
3 actuacions amb persones que incomplien el que estipula el Real Decreto sobre confinament als quals se'ls ha informat.
Des de l'inici de les restriccions s'han fet 42 actuacions d'informació i s'han denunciat 9 persones per infraccions a la Llei 18/2009 de Salut pública per trobar-se en espais públics trencant el confinament i una persona més ha estat denunciada per per la Llei Orgànica 4/2015 sobre protecció de la seguretat ciutadana per desobediència agents de l'autoritat.
1 serveis d'ajut a persones amb vulnerabilitat. Des de l'inici de les restriccions s'han fet 8 serveis d'ajut.
S'han precintat 9 espais públics més que se sumen als 26 parcs que es van precintar el dia anterior, per evitar-ne l'entrada.
ATENCIÓ A LES PERSONES VULNERABLES
S'ha iniciat la segona ronda de trucades a totes les persones usuàries del servei de teleassistència, tal i com ja es va fer la passada setmana, per fer un seguiment de la seva situació i comprovar que no requereixen cap suport logístic.
Es comencen a organitzar els grups de voluntaris i voluntàries per tal de preparar la compra i repartiment de lots d'alimentació i productes de farmàcia a les persones en risc que necessiten recolzament logístic. També s'està organitzant amb Càritas els grups de repartiment dels lots d'aliments a domicili que es farà a inicis d'abril al mig centenar de famílies alellenques que reben ajuts del rebots de Càritas, tal i com ja es va fer la passada setmana, i sempre seguint tots els protocols de seguretat.
Demà es preveu que arribin les targetes moneder per a les famílies de menors que reben beques menjadors. Es contactarà amb les famílies beneficiàries per donar-les dia i hora de recollida a les oficines de Serveis a les Persones. El lliurament es farà seguint els protocols i les distàncies de seguretat.
Segueixen en marxa les dues iniciatives que es van posar en marxa dilluns per tal de donar recolzament a les persones més vulnerables:
Promoure la creació d'una xarxa de voluntariat social per donar suport logístic i acompanyament a allò que sigui necessari. En tres dies s'han apuntat a aquesta xarxa més d'un centenar de persones.
Habilitar un número de telèfon 627069628 i una adreça electrònica (alella.participació@alella.cat) perquè les persones que requereixen suport per fer les seves tasques habituals perquè són del grup de risc i no poden sortir de casa, ho comuniquin a l'Ajuntament, per tal de poder atendre les seves necessitats.
S'està treballant amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana per tal de poder obtenir un llistat de persones majors de 65 que puguin acollir-se al servei temporal d'assistència que ofereix la Diptuació de Barcelona.
SERVEI DE RESIDUS
L'empresa ARCA, encarregada de la gestió de residus municipals, retirarà els contenidors de recollida de roba fins a nou avís, donat que no es tracta d'un servei bàsic i d'aquesta manera s'evitarà el risc que pugui dipositar-se roba infectada amb coronavirus.
La deixalleria fixa està tancada al públic, només dona atenció als serveis municipals.
El servei de deixalleria mòbil ha deixat de funcionar fins a nou avís.
Podeu consultar tota la informació sobre l'emergència sanitària a
CAMPANYA DE DIFUSIÓ ALS COMERÇOS
La regidoria de Promoció Econòmica segueix traslladant al teixit comercial de proximitat les recomanacions i obligacions oficials per lluitar contra la propagació del Covid 19.
S'ha contactat via telefònica i per correu electrònica amb els comerços que poden restar oberts, amb el Mercat Municipal i amb els bars i restaurants d'Alella.
A tots aquests establiments se'ls ha informat de les mesures sanitàries d'autoprotecció, de les millors pràctiques possibles per atendre la seva clientela amb el mínim risc possible i se'ls ha facilitat cartells i infografies per ajudar-los a comunicar totes aquestes bones pràctiques higièniques i recomanacions.
A més a més, s'ha fet una relació d'establiments que presten, segons permet el context d'alarma actual, serveis i repartiment a domicili. S'ha contactat amb altres establiments que no fan aquest servei per veure si, de manera excepcional i per evitar desplaçaments dels compradors, podrien implementar el servei a domicili durant el temps de les restriccions de la mobilitat.
S'ha informat als establiments de la disposició publicada aquest diumenge per la Generalitat en la qual s'estableix una distància mínima de 1,5 metres entre les persones treballadores i les persones usuàries de l'establiment o empresa.
S'ha actualitzat el llistat d'establiments d'Alella que fan comandes des del domicili, sense necessitat de fer desplaçaments. Alguns ho fan de manera habitual i d'altres de forma excepcional durant les restriccions de mobilitat establertes per la declaració d'estat d'alarma.
COMERÇ
CASA LLIBRADA sl
935552342
CELLER JORDANA
931806678
DOG SHOW ALELLA
935555212
LA BONA TECA
935401894
MÁS QUÉ !! POLLOS
651387878
PEIXATERIA MENUT JOSEP TEJEDOR
935550177
PRÒXIM ALELLA
935559104
SUPERMERCAT SORLI
935610604
COMPANYIA D'ALELLA
935400341
L'HORT D'EN PAU
652531807
MERCAT MUNICIPAL
CARNS SELECTES TABARAS-VERDÚ
935408242
PEIXATERIA ALELLA
667910834
LLEGUMS I QUEVIURES ALELLA
655998221
I LOVE BIO
640354770
QUEVIURES SELECTES- ORÍGENS
655998221 // 610535246
FRUITES AYMAR
935555553 // 685175951 NOMÉS WHATSAPP
RESTAURANTS
EL BODEGON DE ALELLA
695 93 72 63
CAL BARQUER
93 750 56 79
LA MAGRANA
935556970 // 625899060
ELS GARROFERS
935401794 // 696407763
PIZZA A PUNT
935 40 88 06
ASSISTÈNCIA PER TRÀMITS TELEMÀTICS AMB L'AJUNTAMENT
S'ha reforçat la difusió de la posada en marxa del servei telefònic d'assistència per resoldre dubtes a la ciutadania respecte a la realització de tràmits telemàtics amb l'Ajuntament. Aquest servei. que funciona de 9 a 14h, es va posar en marxa des de l'inici de setmana, És el servei OAC 360.
MESURES ECONÒMIQUES AL TEIXIT PRODUCTIU I COMERCIAL LOCAL
Es suspenen fins el 31 de maig el cobrament dels diferents impostos i taxes municipals.
S'establirà la reducció de la taxa d'escombraries comercials i la taxa de terrasses per la part proporcional als comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
S'establirà una línia d'ajuts destinats a cobrir l'equivalent a la quota de l'IBI dels petits comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
Es compensaran en el proper rebut que es generi les quotes del mes de març dels diferents serveis municipals. Entre d'altres, les activitats de l'Escola de Dansa, la Coral Municipal, l'Escola d'Iniciació Esportiva, etc.
Es complementaran si fos necessari els recursos de l’àrea de Serveis a les Persones per tal de poder ajudar les famílies del municipi.
CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ A ADOLESCENTS I JOVES
Des de la regidoria d'Adolescència i Joventut s'està treballant en una campanya de sensibilitzacio que tindrà dos objectius:
El primer: sensibilitzar a adolescents i joves amb els efectes que pot tenir el coronavirus si no respectem les recomanacions que es fan les autoritats sanitàries. a
El segon: donar recolzament a adolescents i joves fent arribar propostes per minimitzar els efectes d'aquests dies de confinament. Aquestes propostes tenen temàtiques:
Activitats culturals: com visites virtuals a museus o suggeriments de lectures, visualització d'audiovisuals, jocs didàctics
Activitats esportives: propostes de pràctiques d'esports i exercicis que es poden fer a casa
Tot i tractar-se d'una campanya que utilitza els mitjans telemàtics, atenent a les mesures preventives decretades per contenir el contagi, es vol fer incidir en el fet que cal tenir present que hi ha infinitat d'activitats que es poden fer a casa i que no requereixen cap suport virtual, ni cap pantalla i que són igual o més interessants.
Estigueu atents i atentes a les propostes, ja que aquests dies de confinament són un bon moment per despertar l'enginy i la creativitat!
MESURES PREVENTIVES AL TRANSPORT PÚBLIC
Des d'aquest dimecres 18 de març les línies de bus funcionen en horari reduït: la línia e19 circula amb horari d'agost, les línies 644, 648 i 646 circulen en el seu horari habitual i la 641, 647 i 690 resten sense servei. Consultar els horaris a www.sagales.com
El servei de taxi a demanda es manté, però només pot fer trasllats d'un únic passatger.
La zona blava de l'Hort de la Rectoria és gratuïta des d'aquest dilluns, però es mantenen les restriccions a les zones d'estacionament amb limitacions horàries.
INFORMACIÓ RECURSOS SANITARIS
Per reorganització del servei, el Consultori Local d'Alella només obre pel matí, fins a nou avís, i el servei de pediatria es realitza únicament al CAP del Masnou.
Per tal de reduir les visites als centres sanitaris es recomana donar-se d'alta al servei La Meva Salut. El servei permet contactar directament amb el metge de família, descarregar receptes i fer altres tràmits i consultes de l'historial mèdic. Per donar-se d'alta només cal trucar al telèfon 900053723, de dilluns a divendres, de 8 a 20h.
S'AJORNEN LES PREINSCRIPCIONS ESCOLARS
El Departament d'Educació ha ajornat tots els tràmits relacionats amb el procediment de preinscripcions i matriculació de l'alumnat de tots els ensenyaments, en totes les etapes.
El Departament està treballant per tal que els diferents processos de preinscripció i matriculació es puguin dur a terme amb totes les garanties. Al mateix temps, es treball per al d'adequar els tràmits pensant en les circumstàncies actuals.
De moment, la Generalitat no ha fet públic el nou calendari de preinscripcions. S'ha informat de les previsions que les Proves d'Accés a la Universitat puguin realitzar-se entre el 30 de juny i el 9 de juliol.
Es recorda des de la regidoria d'Educació la possibilitat de visitar Uniferia una plataforma virtual a través de la qual es pot accedir a tota l'oferta universitària a Catalunya. Estarà activa del 19 al 21 de març a www.graus.uniferia.org. A més de la informació, durant aquests dies, a través dels canals de xat es donarà atenció i orientació personalitzada als futurs universitaris i universitàries.