Notícies
Publicat el 18 de març de 202018.03.2020
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Alella #Actua. Diari d'actuacions del coronavirus. DIA 3
l'ajuntament actua

Sota la coordinació del Comitè Municipal d'Emergències, les diferents àrees de l'Ajuntament estan treballant, presencial o telemàticament, per tal de tractar que la gestió municipal es pugui veure afectada el menys possible i  donar resposta a les necessitats de la ciutadania derivades de la situació excepcional d'alerta sanitària i les restriccions decretades per evitar la propagació del coronavirus COVID-19. 

Tot i els canvis en el funcionament de treball per evitar la mobilitat i la propagació del coronavius, tot el personal municipal està dedicant els seus esforços per tractar de minimitzar els efectes que aquesta situació pot provocar a la nostra població.

ACTUACIONS DE PREVENCIÓ, CONTROL I ASSISTÈNCIA DE LA POLICIA LOCAL
  • Des del dia 14 fins al 17 la policia ha fet les següents intervencions relacionades amb l'Estat d'Alarma:
    •   67 inspeccions de comerços  per verificar si els que es troben oberts compleixen les mesures de seguretat i per verificar si els que han de ser tancats es troben efectivament tancats.
    • 29 actuacions amb persones que incomplien el que estipula el Real Decreto sobre confinament als quals se'ls ha informat
    •  9 persones denunciades per infraccions a la Llei 18/2009 de Salut pública per trobar-se en espais públics trencant el confinament
    • 1 persona denunciada  per la Llei Orgànica 4/2015  sobre protecció de la seguretat ciutadana per desobediència agents de l'autoritat.
    • 3 serveis d'ajut a persones amb vulnerabilitat.
  • Avui es procedirà al tancament de tots els parcs del municipi amb cinta policial per evitar que la població accedeixi, donat que s'ha produït incompliments de les ordres de restriccions d'utilització d'aquests espais públics. Es recorda que l'incompliment de les restriccions de mobilitat a la via pública poden ser motiu de sanció. 
ATENCIÓ A LES PERSONES VULNERABLES
  • Segueixen en marxa les dues iniciatives que es van posar en marxa dilluns per tal de donar recolzament a les persones més vulnerables:
    • Promoure la creació d'una xarxa de voluntariat social per donar suport logístic i acompanyament a allò que sigui necessari. Per formar part d'aquesta xarxa cal apuntar-se a un FORMULARI. En dos dies s'han recollit prop d'un centenar de  sol·licituds.
    • Habilitar un número de telèfon 627069628  i una adreça electrònica (alella.participació@alella.cat) perquè les persones que requereixen suport per fer les seves tasques habituals perquè són del grup de risc i no poden sortir de casa, ho comuniquin a l'Ajuntament, per tal de poder atendre les seves necessitats.
  • S'han fet trucades a les prop de 300 persones usuaris i usuàries del servei de teleassistència per saber com estan i conèixer necessitats. I demà mateix es començarà a subministrar mitjançant el suport de voluntaris lots d'aliments i productes de farmàcia a les persones que requereixen ajut. 
  • S'ha coordinat amb Càritas d'Alella el repartiment d'aliments a domicili per a persones de risc, a través de les persones inscrites a la xarxa de voluntariat. El repartiment es farà a domicili seguint el protocol establert perquè no hi hagi contacte. 

  MESURES ECONÒMIQUES AL TEIXIT PRODUCTIU I COMERCIAL LOCAL
  • Es suspenen fins el 31 de maig el cobrament dels diferents impostos i taxes municipals.
  • S'establirà la reducció de la taxa d'escombraries comercials i la taxa de terrasses  per la part proporcional als comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • S'establirà una línia d'ajuts destinats a cobrir l'equivalent a la quota de l'IBI dels petits comerços que no poden obrir al públic durant l'estat d'alarma decretat pel govern de l'Estat.
  • Es compensaran en el proper rebut que es generi les quotes del mes de març dels diferents serveis municipals. Entre d'altres, les activitats de l'Escola de Dansa, Coral Municipal, Escola d'Iniciació Esportiva, etc.
  • Es complementaran si fos necessari els recursos de l'àrea de serveis a les persones per tal de poder ajudar les famílies del municipi.

 

CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ A ADOLESCENTS I JOVES 
Des de la regidoria d'Adolescència i Joventut s'està  treballant en una campanya de sensibilitzacio que tindrà dos objectius:
  • El primer: sensibilitzar a adolescents i joves amb els efectes que pot tenir el coronavirus si no  respectem les recomanacions que es fan les autoritats sanitàries. a
  • El segon: donar recolzament a adolescents i joves fent arribar propostes per minimitzar els efectes d'aquests dies de confinament. Aquestes propostes tenen temàtiques:
    • Activitats culturals: com visites virtuals a museus o suggeriments de lectures, visualització d'audiovisuals, jocs didàctics
    • Activitats esportives: propostes de pràctiques d'esports i exercicis que es poden fer a casa
Tot i tractar-se d'una campanya que utilitza els mitjans telemàtics, atenent a les mesures preventives decretades per contenir el contagi, es vol fer incidir en el fet que cal tenir present que hi ha infinitat d'activitats que es poden fer a casa i que no requereixen cap suport virtual, ni cap pantalla i que són igual o més interessants.
Estigueu atents i atentes a les propostes, ja que aquests dies de confinament són un bon moment per despertar l'enginy i la creativitat!



CAMPANYA DE DIFUSIÓ ALS COMERÇOS
  • La regidoria de Promoció Econòmica ha estat treballant intensament en les darreres jornades per traslladar al teixit comercial de proximitat  les recomanacions i obligacions oficials per lluitar contra la propagació del Covid 19.
    •  S'ha contactat via telefònica i per correu electrònica amb els comerços que poden restar oberts, amb el Mercat Municipal i amb els bars i restaurants d'Alella. 
    • A tots aquests establiments se'ls ha informat de les mesures sanitàries d'autoprotecció, de les millors pràctiques possibles per atendre la seva clientela amb el mínim risc possible i se'ls ha facilitat cartells i infografies per ajudar-los a comunicar totes aquestes bones pràctiques higièniques i recomanacions.
    • A més a més, s'ha fet una relació d'establiments que presten, segons permet el context d'alarma actual, serveis i repartiment a domicili.

ASSISTÈNCIA PER TRÀMITS TELEMÀTICS AMB L'AJUNTAMENT
  • Des de dimarts, 17 de març, funciona un servei telefònic d'assistència per resoldre dubte a la ciutadania respecte a la realització de tràmits telemàtics amb l'Ajuntament. És el servei OAC 360. 

MESURES PREVENTIVES AL TRANSPORT PÚBLIC
  • Des d'aquest dimecres 18 de març les línies de bus funcionen en horari reduït: la línia e19 circula amb horari d'agost, les línies 644, 648 i 646 circulen en el seu horari habitual i la 641, 647 i 690 resten sense servei.  Consultar els horaris a www.sagales.com 
  • El servei de taxi a demanda es manté, però només pot fer trasllats d'un únic passatger. 
  • La zona blava de l'Hort de la Rectoria és gratuïta des d'aquest dilluns, però es mantenen les restriccions a les zones d'estacionament amb limitacions horàries. 
INFORMACIÓ RECURSOS SANITARIS 
  • Per reorganització del servei, el Consultori Local d'Alella només obre pel matí, fins a nou avís, i el servei de pediatria es realitza únicament al CAP del Masnou.
  • Per tal de reduir les visites als centres sanitaris es recomana donar-se d'alta al servei La Meva Salut. El servei permet contactar directament amb el metge de família, descarregar receptes i fer altres tràmits i consultes de l'historial mèdic. Per donar-se d'alta només cal trucar al telèfon 900053723, de dilluns a divendres, de 8 a 20h.
S'AJORNEN LES PREINSCRIPCIONS ESCOLARS 
  • El Departament d'Educació ajorna tots els tràmits relacionats amb el procediment de preinscripció i matriculació de l'alumnat de tots els ensenyaments, en totes les etapes.  

  • El Departament està treballant per tal que els diferents processos de preinscripció i matriculació es puguin dur a terme amb totes les garanties. Al mateix temps, es treballa per tal d'adequar els tràmits pensant en les circumstàncies actuals.

  • S'informarà sobre el nou calendari d'actuacions, en el moment que la Generalitat faci públic el nou calendari de preinscripcions. 
SERVEI DE DEIXALLERIA

  • La deixalleria fixa està tancada al públic, només dona atenció als serveis municipals. 
  • El servei de deixalleria mòbil ha deixat de funcionar fins a nou avís. 
Podeu consultar tota la informació sobre l'emergència sanitària a 
Pujar al principi de la pàgina