08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
Una enquesta realitzada per encàrrec de la Diputació de Barcelona revela que el 93% de la població està molt o bastant satisfeta de viure a Alella. És una de les dades rellevants d'aquest treball que fa la Diputació a 83 municipis de més 10.000 habitants de la província de Barcelona i que per primera vegada s'ha fet Alella, a l'haver superat aquesta xifra de població. Es tracta d'una enquesta telefònica realitzada a 400 persones del municipi seguint quotes de sexe i edat.
L'objectiu d'aquest treball, que es fa cada dos anys, es disposar d'informació sobre el municipi, els serveis que ofereix i la seva administració a partir de la percepció de la ciutadania, incorporant opinions sobre l'impuls del bon govern local. El Dibaròmetre, que és el nom d'aquesta iniciativa, permet fer comparatives amb els resultats del conjunt de la província.
La majoria de les persones enquestades avalen la gestió de l'Ajuntament amb un 6,4 sobre 10, una dada lleugerament superior a la mitjana de la província que és del 6,1. Només un 15% dels enquestats suspèn la gestió municipal, mentre que un 76% la valoren entre el 5 i el 8 i un 8% donen encara una major puntuació.
Els serveis més ben valorats per la ciutadania són l'enllumenat, la recollida de residus i la neteja dels carrers. Les qüestions menys valorades, per sota del 5, són les oportunitats de feina i les dificultats d'accés a l'habitatge.
La seguretat ciutadana i l'accés a l'habitatge són els principals problemes que té el municipi, segons la majoria de les persones enquestades, seguits a distància pel creixement, el trànsit i la gestió municipal.
Medi ambient, participació i transparència
La majoria de la ciutadania consultada, un 69%, considera que l'Ajuntament està molt o bastant compromès en la lluita contra el canvi climàtic. En el mateix nivell, amb un resultat molt similar, es valora el foment de la participació: un 68% de les persones enquestades consideren l'Ajuntament afavoreix molt o bastant la participació ciutadana.
Pel que fa a la transparència, el 56% creu és l'Ajuntament és molt o bastant transparent i el 30% que poc o gens. L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania rep una valoració de 6,9. La meitat de les persones que han estat consultades asseguren haver fet algun tràmit per Internet i el 65% es mostra satisfet per la tramitació en línia.
Recollida de residus i Vinícola
El qüestionari inclou altres qüestions específiques sobre el municipi. Respecte al canvi de model de recollida de residus, sigui porta a porta o contenidors intel·ligents, més del 75% dels enquestats creu que és molt important tenir compte el grau de reciclatge.
En relació amb el futur de la Vinícola, més del 60% està a favor que esdevingui públic la major part de l'edifici i un 30% prioritza que suposi el menys cost possible per a l'Ajuntament.
Altres qüestions
El Dibaròmetre també interpel·la a la ciutadania sobre el coneixement i importància d'algunes de les principals actuacions que ha dut a terme l'Ajuntament en el darrer any com ara l'ampliació de la vorera de Can Comulada, els habitatges socials de les Cases dels Mestres o la renovació i reparació de la pavimentació de Vallbona, Nova Alella i Eixample. Aquestes intervencions són conegudes per més del 90% de les persones consultades i considerades molt o bastant importants per la majoria. Per últim més del 80% considera que hi ha suficient oferta cultural en el poble. A Alella, més del 96% sap que existeix la Diputació, tot i que més del 65% no coneix cap actuació que s'hagi fet al municipi amb el suport d'aquesta administració supramunicipal. Més informació a https://dibarometre.diba.cat/#/
Més informació a Dibaròmetre
En les següents gràfiques es pot veure quina és l'opinió de la ciutadania sobre diferents qüestions i la comparativa (en punts suspensius) de la mitjana obtinguda a la demarcació de Barcelona.