08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
L'Ajuntament d'Alella s'ha sumat a la campanya de suport a la difusió del servei d'atenció a dones en situació de violència masclista, en un moment en el què moltes dones, i els seus fills i filles, estan obligades a conviure amb el seu agresor, alhora que els serveis d'atenció especializada estan patint una reconfiguració, donada la situació d'excepcionalitat.
L'Institut Català de les Dones ha reforçat els recursos d'atenció no presencial ja sigui per via telefònica, a través de correu electrònic o a través de whatsapp per donar resposta a les necessitats que puguin sortir.
Així a més del la línia gratuïta 900 900 120 contra la violència masclista, també s'ha posat a disposició de la ciutadania un número 671778540 per contactar a través de whatsapp, de manera que s'amplia i facilita la comunicació escrita i immediata amb les persones professionals d'aquest servei (psicòlogues, treballadores socials, metgesses i advocades) que fins ara només es podia fer a través del correu electrònic 900900120
A més de reforçar les vies de comunicació amb les víctimes, l'Institut Català de les Dones ha posat en marxa altres vies que impliquen necessàriament a tota la ciutadania. Per això es demana la col·laboració ciutadana i especialment dels establiments que estan oberts al públic o fan servei a domicili perquè puguin fer un servei d'ajuda a les víctimes a través de la campanya "Establiments segurs de violència masclista" , en la qual els comerços adherits s'ofereixen a trucar en nom de les víctimes alertant de la situació als diferents telèfons de contacte.
El nombre total de trucades al servei permanent i confidencial d'atenció a dones en situació de violència masclista 900 900 120 que gestiona l'Institut Català de les Dones ha sofert un increment en els primers nou dies de confinament pel motiu de la COVID-19. Entre els dies 16 i 24 de març el servei ha atès 296 trucades, que representen una mitjana diària de 38, mentre que en els mesos previs, gener i febrer la mitjana diària d'atencions va ser de 25. L'augment de les trucades del període de confinament respecte els mesos de gener i febrer és del 34%.
Més informació en aquest ENLLAÇ