Itinerari Alella Parc -
    Dificultat
    Moderada
    Accés

Carrer Salvador Espriu (Urb. Alella Park)

Anar-hi

Itineraris
  • En aquest itinerari hi trobaràs...
  • Ocells boscans · Vistes panoràmiques · Alzinars · Pinedes · Aus rapinyaires
  • Alella Parl - Turó d'en Galceran

• Iniciarem l'itinerari des del final del carrer Salvador Espriu (Alella Park). Un cop deixem el sòl urbà i entrem a la pista, agafem el primer trencall a la dreta, vorejant les cases d'Alella Park. Seguim la pista, que gira cap a l'esquerra i puja lleugerament fins a una cruïlla. Si anéssim cap a la dreta baixaríem cap a la font d'en Gurri i Santa Maria de Martorelles, però el nostre itinerari va cap a l'esquerra, sempre seguint la pista principal, que no deixarem fins que estiguem sota la torre de vigilància del Turó d'en Galzeran. Llavors haurem de fer un gir sobtat cap a l'esquerra i després d'un revolt cap a la dreta, ja tindrem el mirador a tocar. Aquest tram travessa un alzinar força consolidat i ombrívol, on si parem una mica l'orella podrem escoltar ocells boscans com els pinsans, els pit-rojos (rupits al Maresme) o les mallerengues. Arribats al mirador contemplarem, si el dia acompanya, bona part del Baix Maresme, del Vallès i del Barcelonès, les muntanyes del Pre-litoral (Montserrat, Sant Llorenç del Munt i Montseny) i fins i tot una part del Pirineu.

El retorn l'iniciem desfent uns 50 metres de camí i baixant per una vinya. El camí, força pedregós, fa ziga-zagues fins al coll on trobem la pista carenera i on coincidirem amb el GR92. Cap a la dreta aniríem a Tiana i la Conreria, i cap al front agafaríem la carena dels Nou Pins, que separa les valls d'Alella i Tiana. Nosaltres prenem la pista carenera cap a l'esquerra i ja no la deixarem fins a arribar a Alella Park. En aquest tram gaudirem de magnífiques vistes sobre Alella ja que a diferència de l'anada, hi dominen els espais sense arbres; només trobem bosc dens al principi de la pista (alzinar) i puntualment més endavant (pinedes). Aquest fet l'hem de tenir amb compte a l'estiu per evitar insolacions! Igualment, tenir més amplitud de vistes ens permetrà, amb una mica de sort, observar aus rapinyaires com els aligots, els xoriguers o moltes altres espècies en època de migració.

Pujar al principi de la pàgina