Publicat l'1 de març de 202601.03.2026
Alella participa

Què són?

Són instruments mitjançant els quals es promouen debats amb la ciutadania, a través de dinàmiques participatives, i també la recollida de propostes sobre aquelles actuacions o plans municipals d'especial rellevància.

Qui hi participa?

Hi poden prendre part les persones físiques majors de setze anys. Tanmateix, si la naturalesa o l'objecte ho requereix o ho aconsella, pot reduir-se l'edat mínima de les persones participants, la qual cosa caldrà motivar en la convocatòria. També hi poden participar entitats, col·lectius, organitzacions, plataformes o xarxes

 Consultes prèvies:  El tràmit de consulta pública prèvia té per objecte conèixer l'opinió de la ciutadania i les associacions o col·lectius que es puguin veure afectades per la futura norma.

En l'elaboració o modificació d'ordenances o reglaments municipals, s'ha d'incorporar la participació de la ciutadania en forma de consulta pública prèvia. Es pot prescindir de fer consulta prèvia en els casos especificats a la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La consulta ha de ser telemàtica i l'Ajuntament ha de facilitar els canals perquè la ciutadania i les associacions puguin fer les seves aportacions i ha de posar a disposició de la ciutadania tota la informació necessària per poder opinar sobre la matèria. Totes les aportacions es tindran en consideració i serviran per enriquir i millorar el procés d'elaboració de l'ordenança o reglament que es tracti, tot i que no tenen caràcter vinculant.

  CONSULTA EN MARXA

PROCESSOS PARTICIPATIUS REALITZATS:

      • Enquesta  a entitats dins dels treballs de la diagnosi del teixit associatiu. 

        L'Ajuntament impulsa l'elaboració de la diagnosi del teixit associatiu d'Alella, una eina estratègica per enfortir el teixit associatiu local i fomentar la participació ciutadana. El treball, que ha estat encarregat a la Fundació Ferrer i Guàrdia, vol donar resposta als reptes actuals de les entitats i establir línies d'acció per als propers anys.  El document, que ja s'ha començat a treballar, inclourà una diagnosi exhaustiva de la realitat associativa i definirà estratègies per impulsar i consolidar l'associacionisme al municipi, comptant amb la veu de les entitats, les persones associades i els equips tècnics municipals. L'objectiu es generar un debat col·lectiu i conèixer en profunditat les característiques de les entitats i col·lectius del municipi, els seus punts febles, els reptes de futur i la relació entre l'administració, la ciutadania i la resta d'entitats.

        • De l'1 de desembre a l'1 de febrer de 2026. 
        • 16 aportacions 
        • Més informació en aquest enllaç
      • Consulta pública, prèvia a l'elaboració de l'Ordenança de terrasses del municipi d'Alella.

La redacció d'aquesta ordenança és necessària per actualitzar la regulació municipal sobre terrasses,
adaptant-la al context social, normatiu i urbanístic actual. 
Els objectius de la norma que es persegueixen són els següents:
- Establir les condicions per a la implantació de terrasses en l'espai públic.
- Regular el procediment per a la sol·licitud concessió i renovació de les autoritzacions corresponents.
- Determinar els criteris estètics, horaris i establir les limitacions per garantir la convivència.
- Millorar la transparència i l'eficàcia administrativa.

        • Termini per a fer aportacions del 3 al 30 de juliol (ambdós inclosos).
        • Cap aportació.

Procés de participació en forma d'enquesta per definir el projecte de reurbanització del barri del Rost, en concret a la part que afecta al carrer del Rost. Es tracta d'una actuació necessària que ha de resoldre mancances en accessibilitat i serveis, però que també implica canvis en la mobilitat i l'aparcament. 

L'Ajuntament ha actualitzat el Pla Local de Seguretat per posar al dia el primer pla de seguretat del municipi aprovat l'any 2019.  L'objectiu del nou Pla de Seguretat és establir i ordenar en el temps les actuacions que s'han de dur a terme en l’àmbit de la seguretat, identificant els actors i els paràmetres que cal tenir en compte d'una manera transversal i a partir d'una perspectiva de gènere. El nou Pla té en compte els canvis introduïts en l'organització i els nous recursos de seguretat que s'han incorporat els darrers anys al servei. 

ALTRES PROCESSOS REALITZATS