Després de la primera experiència de l'any 2023, l'Ajuntament torna a obrir una nova convocatòria de pressupostos participatius a través de la qual la ciutadania podrà proposar i decidir la destinació d'una part de la partida d'inversions del pressupost municipal de 2025. Amb aquesta iniciativa es pretén implicar la ciutadania en la presa de decisions sobre l’ús que es fa d'una part dels recursos públics.
A partir de l'avaluació de la prova pilot del 2023, s'han fet reajustaments en la nova convocatòria, com ara que a les votacions es podran triar fins a 3 propostes, o la reformulació de les propostes més votades, quan no puguin entrar per sobrepassar la dotació.
Dotació i fases del procés
L'Ajuntament reservarà una partida de 100.000€ del capítol d'inversions del pressupost municipal de 2025. El procés consta de diferents fases i es farà a través de la plataforma Decidim Alella, que permet validar l'empadronament o l'edat de les persones que hi participen.
Fase 1. Presentació del procés
Per tal d'afavorir la màxima participació, l'Ajuntament convoca la ciutadania a participar en l'acte de presentació que es farà el 15 d'abril a les 18 h a la sala Carquefou de l'Espai d'Arts Escèniques. També se'n farà difusió a través dels mitjans i les xarxes municipals.
Fase 2. Presentació de propostes
Totes les persones empadronades a Alella majors de 16 anys poden participar en la presentació i la votació. Les propostes es poden presentar del 22 d'abril al 21 de juny, per Internet a través de la plataforma Decidim Alella (alella.cat/decidim) o presencialment participant en diferents sessions de l'elaboració de propostes obertes a tota la ciutadania.
Fase 3. Anàlisis i valoració
Un cop tancat el termini de presentació de propostes, del 25 de juny al 25 de setembre es farà la valoració tècnica de les propostes presentades per part de la comissió de seguiment del procés de pressupostos participatius.
Fase 4. Informació propostes finalistes
Una vegada analitzades i quantificades, s'informarà de les propostes finalistes i es publicaran les que han estat desestimades. En aquesta fase, que es desenvoluparà del 26 de setembre a l'11 d'octubre, també es preveu fer una sessió de devolució amb les persones que han presentat les propostes finalistes.
Fase 5. Votació popular
La ciutadania podrà votar del 14 d'octubre al 14 de novembre fins a un màxim de tres propostes. Per votar cal tenir 16 anys o més. La votació es farà a través de la plataforma Decidim Alella i presencialment a Can Lleonart.
Resultat de la votació popular
Fase 6. Resultat del procés
Un cop feta la votació, s'informarà la ciutadania de les propostes guanyadores i el calendari d'execució.
Les tres inversions que es finançaran són:
Calendari del procés 1. Presentació del procés: 15 d'abril de 2024 al 21 d'abril de 2024
2. Presentació de propostes: 22 abril de 2024 al 21 de juny de 2024
3. Anàlisi i valoració: 25 de juny de 2024 al 25 de setembre de 2024
4. Informació de propostes fi nalistes: 26 de setembre de 2024 a l'11 d'octubre de 2024
5. Votació popular: 14 d'octubre de 2024 al 14 de novembre de 2024
6. Resultat del procés: 15 de novembre de 2024 al 15 de desembre de 2024
CRITERIS PER ACCEPTAR PROPOSTES
Es proposen les següents limitacions:
Consulteu la guia de pressupostos participatius
Pressupost participatiu 2024-2025 Fitxer: Guia_practica_Pressupostos_participatius_ok.pdf Format: Acrobat-PDF |