El Ple municipal va aprovar en la sessió del 25 de maig de 2017 el codi de conducta d'alts càrrecs de l'Ajuntament d'Alella. El Consistori alellenc s'afegeix al document elaborat per la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya, integrada per la Generalitat, les diputacions, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Associació Catalana de Municipis i Comarques i la Federació de Municipis de Catalunya. El codi de conducta aprovat afecta tant als càrrecs electes com a les persones que ocupen la gerència del Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO i de l'Ajuntament.
El document conté els principis ètics i de bon govern al qual s'han de sotmetre els alts càrrecs, així com les normes de conducta per les quals s'han de regir, que inclouen, a més d'uns compromisos generals, els compromisos en relació amb els conflictes d'interessos i grups d'interès i en la relació a la ciutadania.
Com a principis ètics, s'inclou el respecte als drets fonamentals i les llibertats públiques, la integritat i l'exemplaritat, la igualtat de tracte, la imparcialitat i la responsabilitat, entre d'altres. Respecte a la relació amb els conflictes d'interessos i grups d'interès, els alts càrrecs han d'actuar amb independència, abstenir-se de participar en els assumptes en què tinguin algun interès personal, no acceptar regals o donacions (fora d'aquells regals de cortesia que li siguin lliurats per raó del seu càrrec), i no acceptar el pagament de viatges o invitacions a àpats ni esdeveniments que no estiguin relacionats amb el seu paper institucional.
Segons s'estableix a l'acord del Ple, les funcions de control del compliment del codi de conducta dels alts càrrecs serà assignada a la Sindicatura Municipal de Greuges d'Alella, una figura que es preveu crear properament.
El codi de conducta es va aprovar amb els vots a favor de tots els grups presents al plenari (ERC+SxA, AP-CP, Gd'A i PP) excepte el de AA-CUP, que va decidir abstenir-se per considerar que també poden tenir la consideració d'alts càrrecs els caps d'àrea i en espera que es pugui definir el criteri a la revisió del Reglament Orgànic Municipal (ROM).