Publicat el 4 de juny de 202404.06.2024
interior Fulletó MenR 2024

A partir d'aquest dimarts 4 de juny es poden adquirir les entrades per als concerts del 5 i 6 de juliol de Músics en Residència. Les entrades es poden adquirir per Internet, des d'aquest enllaç, i presencialment a l'Oficina de Turisme.

La 14a edició del festival de música de cambra d'Alella se celebrarà de l'1 al 6 de juliol. Durant sis dies, tretze músics -vuit professionals i cinc júniors- conviuran en el municipi per compartir experiències i preparar tres concerts, en assajos oberts al públic, que permetran seguir dia a dia el procés de treball dels intèrprets. Un esdeveniment pioner a Catalunya que pretén apropar la música clàssica a la ciutadania i afavorir l'intercanvi entre músics d'alt nivell procedents de diferents formacions musicals. 

En aquesta 14a edició s'oferiran tres concerts: L'univers Boulanger (05/07), entorn de la figura de la pedagoga, directora d'orquestra i compositora francesa Nadia Boulanger, i A les portes de postromanticisme (06/07), que permetrà descobrir la recerca de nous llenguatges sonors de finals del segle XIX i principis del XX. Enguany, el festival recupera el concert Carta blanca (04/07), un format més informal i amb protagonisme dels músics júniors que té per objectiu apropar el gènere de la música de cambra a tot el poble d'Alella.    

Músics en Residència d'Alella comptarà amb la participació de cinc músics júniors seleccionats entre una trentena d'intèrprets que s'han presentat a la convocatòria oberta que s'ha fet per primera vegada en aquest festival. L'estada musical ofereix als músics júniors l'oportunitat de créixer i aprendre compartint assajos i escenari amb músics experimentats. 

Enguany també s'oferirà la possibilitat d'assistir gratuïtament a la conferència Mademoiselle Boulanger, mestra de mestres, a càrrec de Judit Cuixart i Olga Liceran, que permetrà descobrir i endinsar-se en la vida de la Nadia Boulanger, figura clau de la música del segle XX, i qui dona nom al primer dels concerts a l'Espai. Les entrades per a la conferència es poden reservar a partir del mateix dia 4 de juny des d'aquest FORMULARI 

El festival està organitzat per l'Ajuntament d'Alella amb la col·laboració especial de l'Associació d'Amics de Músics en Residència i compta amb el suport de diferents establiments del municipi com Can Duran, Garden Arenas, Can Bernadas, Bar del Casal i La Magrana.  

 EL FESTIVAL

Músics en Residència és un projecte de música de cambra impulsat per l'Ajuntament d'Alella que neix l'any 2010. Un grup de músics que desenvolupen una carrera de nivell internacional, conjuntament amb músics emergents, fan una estada a Alella per preparar els concerts. 

Tots els seus assajos són oberts al públic, amb el propòsit d'apropar tothom al procés d'interpretació musical i de permetre veure, entendre i copsar l'intens treball dels intèrprets. Al llarg de les seves tretze edicions hi han participat més de setanta músics.

Els músics convidats s'allotgen en cases particulars de socis i col·laboradors, un dels trets diferencials del projecte. L'acollida d'aquestes famílies es complementa amb la implicació de comerços i entitats de tot el poble que fan de Músics en Residència un projecte de convivència i de comunitat.

Compta amb el suport de l'Ajuntament d'Alella i de l'Associació d'Amics de Músics en Residència d'Alella. Malgrat que l'objectiu sigui oferir música de cambra d'alt nivell, el projecte no és només una experiència artística sinó també de convivència i participació col·lectiva.

  LA TRAJECTÒRIA

El festival ha programat tretze edicions, que van del juliol de 2010 fins al juliol de 2023, a excepció de l'edició del 2020, que no es va poder dur a terme a causa de la pandèmia. 

Durant les tres primeres edicions, els concerts es van celebrar als jardins de les Quatre Torres, un espai únic, però on l'acústica a l'aire lliure no permetia l'excel·lència ni el caràcter íntim que demana la música de cambra. Les següents edicions, fins a l'any 2018, es van fer a l'església de Sant Feliu, i finalment, l'any 2019, un cop inaugurat l'Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella, vam celebrar el desè aniversari de «Músics en Residència» amb una edició especial que excepcionalment va comptar amb més músics i més concerts. 

En la tercera edició «Músics en Residència» va decidir incloure músics júniors (estudiants de nivell reconegut) per tal d'incorporar-los en alguna de les formacions, amb la finalitat que l'aprenentatge cambrístic fos directe, tocant al costat de músics professionals. El resultat va ser molt enriquidor, i sempre que el programa ho ha permès, s'ha anat repetint.

Alguns d'aquests músics han esdevingut grans professionals, com ara el clarinetista Miquel Ramos (membre del quintet de vent Azahar), la flautista Laura Pou (solista de l'orquestra Musica Aeterna), el pianista Carles Marigó (concertista i professor a l'ESMUC), el violinista Bernat Prat i el violoncel·lista Oriol Prat (membres del Cosmos Quartet), el trompista Carles Chordà (solista de l'orquestra del Liceu), i la trompista Mònica Berenguer (membre de la Stockholm Radio Symphony Orchestra).

També cal esmentar la donació que l'Associació d'Amics de Músics en Residència fa a la Biblioteca Ferrer i Guàrdia d'Alella de totes les partitures adquirides per a cadascuna de les tretze edicions.

Durant una setmana del mes de juliol una quinzena de músics que desenvolupen una carrera professional de nivell internacional fa estada a la localitat d'Alella amb l'objectiu de preparar dos concerts. Des del primer dia els assajos són oberts al públic i gratuïts, amb el propòsit d'apropar a tothom que ho vulgui al procés d'interpretació musical. Un treball artístic que va de la professió a la passió, amb un plantejament que vol donar a conèixer formes musicals i grups instrumentals de cambra poc interpretats en les programacions habituals.

És l’únic festival de música de cambra del Maresme i l’únic, també, en el qual la residència dels intèrprets és una premissa essencial en una setmana que vol viure i fer viure la música.

 ELS ASSAJOS 

A l'Espai d'Arts Escèniques

Músics en Residència ofereix la possibilitat de descobrir el treball dels músics en la preparació dels concerts, en uns assajos oberts i gratuïts.

  • 1 de juliol de 16.00 a 20.00 h.
  • 2, 3, 4 de juliol de 09.30 a 13.00 i de 16.00 a 18.00 h.
  • 5 i 6 de juliol de 09:30 a 13.00 h. 

 

 CONCERTS I ACTIVITATS

​ Dijous 4 de juliol, 18.30 h. - Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella

Carta blanca

Concert gratuït amb format més informal i amb protagonisme dels músics júniors

 


​Divendres 5 de juliol, 18.30 h. - Sala Carquefou de Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella

Mademoiselle Boulanger, mestra de mestres

Conferència a càrrec de Judit Cuixart i Olga Liceran per descobrir Nadia Boulanger, figura clau de la música del segle XX, i qui dona nom al primer dels concerts a l'Espai

Entrada gratuïta. Inscripcions en aquest FORMULARI a partir del 4 de juny. 

 


Divendres 5 de juliol, 20.00 h. - Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella

L'univers Boulanger

LILI BOULANGER (1893-1918)

Nocturne per a violí i piano (1911)

Helena Satué (violí), Marc Heredia (piano)  

MÉLANIE-HÉLÈNE BONIS (1858-1937)

Soir et Matin, op.76 per a trio amb piano (1907) 

GABRIEL FAURÉ (1845-1924)

Trio amb piano en re menor (1923)

Trio Fortuny

Joel Bardolet (violí), Pau Codina (violoncel), Marc Heredia (piano)

JACQUES IBERT (1890-1962)

Tres peces breus per a quintet de vent (1930)

Júlia Gallego (flauta), Berta Belinchón (oboè), Bernat Buzzi (clarinet), José Vicente Castelló (trompa), Diego Chenna (fagot)

 

Pausa

 

NARCÍS BONET (1933-2019)

Danses llunyanes: De muntanya per a violí i piano (1952) 

Francesc Guzman[1] (violí), Marc Heredia (piano)

NADIA BOULANGER (1887-1979)

Tres peces per a violoncel i piano (1914) 

Pau Codina (violoncel), Marc Heredia (piano)

JEAN FRANÇAIX (1912-1997)

Quintet de vent núm. I (1948)

ELLIOTT CARTER (1908-2012)

Quintet de vent (1948)

 Júlia Gallego (flauta), Berta Belinchón (oboè), Bernat Buzzi (clarinet), José Vicente Castelló (trompa), Diego Chenna (fagot)
 
[1] Col·laboració especial


Dissabte 6 de juliol, 20.00 h. - Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella

A les portes del postromanticisme

​ERNST VON DOHNÁNYI (1877-1960)

Serenade en do major per a trio de cordes (1904)

Helena Satué (violí), Maria Rallo (viola), Pau Codina (violoncel)

FRANK BRIDGE (1879-1941) 

Sextet per a cordes (1920)

Joel Bardolet (violí), Abel Antón (violí), Maria Rallo (viola), Marta Muñoz (viola), Pau Codina (violoncel), Quim Tejedor (violoncel) 

ALEXANDER VON ZEMLINSKY (1871-1942)

Humoreske per a quintet de vent (1939)     

Júlia Gallego (flauta), Berta Belinchón (oboè), Bernat Buzzi (clarinet), José Vicente Castelló (trompa), Diego Chenna (fagot)

 

Pausa

 

GUSTAV MAHLER (1860-1911)

Quartet per a piano en la menor (1876)

Helena Satué (violí), Marta Muñoz (viola) Quim Tejedor (violoncel), Marc Heredia (piano)

GUSTAV HOLST (1874-1934)

Sextet per a violí, viola, violoncel, fagot, clarinet i oboè (1900)

Joel Bardolet (violí), Maria Rallo (viola), Pau Codina (violoncel),  Berta Belinchón (oboè), Bernat Buzzi (clarinet), Diego Chenna (fagot)


Venda d'entrades a partir del 4 de juny

Les entrades es posaran a la venda a partir de l'1 de juny a l'Oficina de Turisme i per Internet des de la plataforma alella.koobin.cat.

Més informació a musicsenresidencia.com

ARTISTES CONVIDATS EN 13a EDICIÓ DE MÚSICS EN RESIDÈNCIA

 MÚSICS 2024 Helena Satué, violí i direcció artística 

Va començar a estudiar violí a l'edat de cinc anys. Després d'obtenir els seus títols en el Conservatori de Barcelona i l'Escola Superior de Música Reina Sofía de Madrid i posteriorment en el Conservatori Nacional de París, continua perfeccionant-se en el Conservatori de Ginebra i en la Hochschule für Musik Köln amb la professora Mihaela Martin, on obté el màster el 2011.

La crítica l'ha descrit com una violinista de condicions excepcionals, amb un domini absolut i virtuós de l'instrument i de primer nivell per la seva refinada i elegant tècnica. Va guanyar el seu primer concurs als dotze anys, seguit de nombrosos premis i recompenses en diversos concursos nacionals i internacionals. La seva experiència artística passa per l'experiència orquestral, cambrística i solista.

 S'inicia en l'experiència pedagògica treballant d'assistent de la professora de violí Keiko Wataya en el Centre Superior de Música del País Basc (Musikene). El 2011 va ser nomenada professora de violí a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

 Des de 2014 és membre fundador del quartet de corda Cosmos Quartet. Actualment, toca un violí de David Bagué construït l'any 2019 a Barcelona.

 

José Vicente Castelló, trompa i direcció artística 

Nascut a Alacant, és un dels trompistes més reconeguts de la seva generació. Va estudiar amb el prof. R. Vlatkovic a l'Escola Superior de Música Reina Sofía de Madrid. Paral·lelament als seus estudis musicals, va estudiar Filologia Hispànica a la Universitat d'Alacant. Premis internacionals avalen la seva trajectòria, com el “Bärenreiter Preis” al concurs ARD de Munic i una Menció Honorífica al Prague Spring Music Competition. 

 Sota la tutela de Claudio Abbado va ser primer trompa de la Gustav Mahler Jugendorchester i de l'Orchestra Mozart de Bolonya, a més de membre de la Lucerne Festival Orchestra. Col·labora com a primer trompa amb algunes de les millors orquestres d'Europa. Actualment, compagina la seva activitat artística com a primer trompa a la Mahler Chamber Orchestra amb la docència a l'ESMUC i a la  Musikhochschule Freiburg, a Alemanya.

Joel Bardolet, violí 

Ha dedicat els últims anys a la investigació i estudi del llenguatge musical. Des d'Ockeghem i el renaixement, la relació de la paraula i la música, fins als paisatges atemporals de Morton Feldmann.

La seva relació de vida amb Jordi Móra li ha imprès una percepció de la vivència fenomològica que és ben present en cada lectura d'un text musical.

És el director musical del projecte Bach-Inventions de la prestigiosa companyia de dansa MalPelo, amb qui comparteix escenari i laboratori de treball regularment, experimentant la bellesa del gest, l'escolta honesta i integrant materials literaris, d'arquitectura i científics en el mètode de treball.

Forma part de la generació marcada per la llum del Quartet Casals i ha rebut mestratge de Rainer Schmidt, Muriel Cantoreggi, Eva Graubin així com la inspiració d'una llarga llista d'artistes que no para de créixer: Clive Brown, Ferenc Rados, Rita Wagner, Eberhard Feltz, Lorenzo Coppola...

Ha estrenat i enregistrat algunes de les obres del compositor Joan Magrané, de qui va rebre les Variacions sobre The Last Rose of Summer i el concert per a violí i orquestra l'Or de l'Azur estrenat a l'Auditori.

En els darrers anys ha liderat i dirigit diferents orquestres destacant el vincle de concertino convidat a la Scottish Chamber Orchestra dirigida per Maxime Emylyanychev. Actualment és concertino principal a Musique des Lumières (Suïssa) i comparteix projecte amb els seus amics músics del Trio Fortuny, grup resident al Palau de la Música Catalana els pròxims 3 anys.

 

María Rallo, viola 

Nascuda el 1996 a Hondarribia, és una violista amb una formació en la Hochschule für Musikhochschule Lübeck, on va estudiar amb la professora Pauline Sachse i va obtenir el seu màster amb distincions. 

Ha perfeccionat les seves habilitats en música de cambra amb mestres com Tabea Zimmermann i Heime Müller. 

Amb una àmplia experiència orquestral, ha tocat amb l'Ensemble Resonanz i la Mahler Chamber Orchestra, a més del seu treball en l'Orquestra Estatal d'Hamburg des del 2017. El 2023, va rebre el tercer premi en el concurs Oskar Nedbal a Praga i és membre de l'Amaris Quartett des de 2020. 

 

Pau Codina, violoncel  

Nascut el 1988 a Barcelona, Pau Codina va començar els seus estudis de violoncel a l'edat de cinc anys amb Eulàlia Subirà, a Manlleu. S'ha graduat a l'escola Yehudi Menuhin de Londres, a la Guildhall School of Music & Drama i a la Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Brussel·les, on va rebre el mestratge de Louise Hopkins i de Gary Hoffman, entre altres.

Ha tocat arreu d'Europa i en prestigioses sales com el Wigmore Hall, el Royal Festival Hall, el Concertgebouw d'Amsterdam, Flagey, Bozar, l'Auditori Pau Casals, i a L'Auditori de Barcelona i el Palau de la Música Catalana, com a solista i músic de cambra. Com a solista ha tocat amb orquestres com l'Orquestra de la RTVE, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), l'Orquestra Simfònica del Vallès, l'Orquestra de Cambra d'Andorra i l'Orquestra de Cambra Franz Liszt de Budapest. 

Ha enregistrat la Suite per Violoncel i Orquestra Op.16 de C. Saint-Saëns amb l'Orquestra Real Filharmònica de Liège sota la direcció de Christian Arming per al segell discogràfic Fuga Libera, i també va debutar amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a L'Auditori de Barcelona i més recentment, amb l'Orquestra Camera Musicae (l'actual Franz Schubert Filharmonia) dirigida per Salvador Mas, interpretant el Concert per a violoncel en la menor, op. 129 de Robert Schumann.

 Entre els premis que ha obtingut destaquen el 1r premi del concurs Guilhermina Suggia de Londres, el premi Schlosskonzert del Festival Internacional de Kronberg, el 3r premi i el premi de la crítica atorgat per unanimitat del Concurs Primer Palau de Barcelona i el 1r premi així com el premi especial EMCY del Concurs Permanent de Joventuts Musicals d'Espanya.

 Actualment, Pau Codina forma part de l'Esbjerg Ensemble (Dinamarca) des de gener de 2019 i és membre de l'Oculi Ensemble i del Trio Fortuny.

 

Marc Heredia, piano 

“Lirisme apassionat, virtuosisme, seguretat i solvència tècnica garantida”; o “talentós pianista que s'expressa amb llibertat en una recerca sensible del so”; són algunes de les qualitats que la crítica destaca de Marc Heredia. 

Deixeble del prestigiós pianista rus, Dmitri Bashkirov, ha ofert recitals a les principals sales del país com l'Auditorio Nacional, Palau de la Música Catalana, o l'Auditori de Barcelona en importants programacions com Ibercamera o Scherzo. Ha actuat també com a solista amb orquestres com l'OBC, Orquesta Camera Musicae (Franz Schubert Filharmonia), la JONC, o la Banda Municipal de Barcelona.

Júlia Gállego, flauta 

Va estudiar flauta travessera en el Conservatori Óscar Esplá d'Alacant, el Conservatoire Héctor Berlioz de París i el Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse de París (CNSM), amb els professors Alain Marion, Raymond Guiot, Sophie Cherrier i Vincent Lucas. Va completar la seva educació amb Jaime Martín, M. Bourgue i P.L. Aimard, i va rebre diversos premis com el Primer Premi en el Concurs Montserrat Alavedra amb el Quintet Haizea el 1994, el Premier Prix a l'unanimité du jury del CNSM de París en 1997, i el Primer Premi i Premi Especial del Públic en el concurs de l'ARD de Múnic, formant part del quintet Miró Ensemble en 2001.

Ha format part de la Jove Orquestra Nacional d'Espanya (1992-1996) i de la Gustav Mahler Jugendorchester (1997-2001), i ha estat flauta solista de l'Orquestra Simfònica de Tenerife (1997-1999) i de l'Orquestra Simfònica de Galícia (2001-2002). Cal destacar també les seves col·laboracions amb l'Orquestra de Cadaqués, la Chamber Orchestra of Europe, l'HR Frankfurt, la BR München, i la Rotterdam Philharmonisch, treballant amb directors de la talla de C. Abbado, D. Harding, P. Boulez, M. Jansons, F. Brüggen, S. Ozawa.

Com a solista i en formacions de cambra, ha actuat amb G. Nikolic, R. Capuçon, D. Grimal, G. Caussé, H. Demarquette, F. Braley, R. Vlatkovic, D. Poppen, D. Quiggle, Claudio Martínez Mehner, entre altres, i participa regularment en Festivals Internacionals de Música de Cambra.

Ha actuat recentment als Estats Units en el Charlottesville International Chamber Music Festival. Actualment és membre de la prestigiosa Mahler Chamber Orchestra, de l'Orquestra del Festival de Lucerna, a més de ser cofundadora i flauta solista de BandArt.

Diego Chenna, fagot 

Va estudiar fagot amb V. Menghini al Conservatori de Música de Torí i amb Sergio Azzolini a la Musikhochschule de Stuttgart. Al mateix temps, va ser membre de l'Orquestra Jugend Gustav Mahler, així com de l'Orquestra Jove de la Unió Europea dirigida per Claudio Abbado, qui també el va convidar a tocar a l'Orquestra del Festival de Lucerna i a cooperar amb l'Orquestra Mozart de Bolonya com a mestre, primer fagot i solista. El 1998 va guanyar el primer premi del Concurs Internacional Fernand Gillet als Estats Units.

Com a solista, ha actuat amb l'Orquestra Nazionale della Radiotelevisione Italiana, l'Orquestra da camera di Mantova, la Camerata Bern, la Camerata Zürich, els Solistes de Moscou, l'Orquestra de Cambra de la Unió Europea, l'Orquestra Simfònica de l'Estat de Geòrgia, la Kammerakademie Potsdam, l'Acadèmia Beethoven (Anvers) i molts altres. El 2006, en el 250è aniversari del naixement de Mozart, va interpretar el concert per a fagot K 191 amb la Kremerata Baltica.

Apreciat mundialment com a músic de cambra, el seu nom apareix en diversos festivals internacionals, tocant amb artistes de renom com Heinz Holliger, Alexander Lonquich, Gidon Kremer, Maurice Bourgue, Yuri Bashmet, Patricia Kopatchinskaja, Mario Brunello, Michel Portal, Jacques Zoon a.o.

Investigador incansable, es dedica a la interpretació d'obres oblidades per a fagot i al desenvolupament de noves tècniques instrumentals així com a l'ús de l'electrònica en directe en els seus concerts. Molts compositors li han dedicat obres. Des de 2008, ensenya fagot a la Universitat de Música de Freiburg.


Abel Antón , violí júnior

Va començar els estudis musicals a l'Oriol Martorell, finalitzant el grau professional amb el premi d'honor de corda. Als 15 anys va entrar a la JONC, on ha fet de concertino en diverses ocasions. Ha estat seleccionat per participar en la Mahler Chamber Academy 2020, 2022 i 2024, i col·labora regularment amb la Camerata Penedès. Ha participat en classes magistrals arreu d'Europa amb Patricia Kopatchinskaja i membres dels quartets Casals, Gerhard, Hagen, Shanghai, Meta4, Kuss i Ysaÿe. Ha estat alumne d'Abel Tomàs, i actualment estudia a l'ESMUC amb Erica Wise, Lorenzo Coppola i Kennedy Moretti. És fundador del Quartet Metamorfosi i de l'agrupació Ars Movens i toca amb un violí David Bagué.

 

Marta Muñoz, viola

Nascuda a Barcelona, l'any 2004, inicia els seus estudis musicals als 6 anys. Realitza el grau professional a l'IEA Oriol Martorell i inicia els seus estudis superiors a l'ESMUC amb en Jonathan Brown. Actualment continua el grau a la Universitat Mozarteum a Salzburg (Àustria). 

És membre de la JONC i la JONDE, Academista a la Salzburg Philharmonie i de la Mahler Chamber Orchestra durant el programa de 2023. Va formar part del festival de Verbier 2023, sent membre de la VFJO. 

 

Quim Tejedor, violoncel júnior 

Nascut a L'Hospitalet de Llobregat, Quim Tejedor inicia els seus estudis a l'escola de música del Palau i més endavant al Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb Eulàlia Nosàs, on va obtenir les màximes qualificacions tant en violoncel com en música de cambra i va ser reconegut guanyant el premi d'honor per unanimitat. Ha estat graduat a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) amb Cristoforo Pestalozzi i Arnau Tomàs rebent la matrícula d'honor en el seu recital i també en música de cambra amb el Quartet Casals com a professors. Actualment realitza un màster d'interpretació a la Hochschule für Musik und Theater d'Hamburg amb la professora Tanja Tetzlaff.

Ha actuat com a solista amb diverses orquestres com la Simfònica del Conservatori de Barcelona, la Jove Orquestra intercomarcal de Catalunya i la Camerata de Música Catalana. Així mateix, ha estat guardonat en diversos concursos com el concurs de solistes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona (2018), la menció d'honor al concurs de solistes de la JOIC (2019), el primer premi al concurs de Cambra Romànica d'Andorra (2021) i en el concurs Josep Mirabent i Magrans (2023) entre altres. Ha estat també guanyador de la Beca Josep Pons (2023).

És membre fundador del Quartet Vivancos, amb qui ha obtingut una important formació per part del Quartet Casals i amb qui ha realitzat concerts en importants festivals nacionals i europeus, destacant el Festival Pablo Casals de Prades (França), el ICMC de Weikersheim (Alemanya), La Fundació Juan March a Madrid, el Festival ClasClas a Galícia, la Schubertiada, el Cicle de Cambra Romànica (Andorra), Porta Ferrada o als cicles de les Filarmòniques de Pontevedra, Burgos i València entre altres.

També ha estrenat i gravat l'obra "Oratio" de Bernat Vivancos per quartet de corda que s'ha pogut escoltar per la ràdio a Catalunya Música. Ha estat membre titular de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC) i la JONDE i ha participat en altres orquestres com la Camerata Casals, l'OBC, la Simfònica del Vallès o l'orquestra del prestigiós Festival Pablo Casals de Prades entre altres orquestres d'arreu d'Alemanya. Properament estrenarà l'obra “Impromptu i postludi” per a violoncel i piano del compositor Lluís Gual.

Ha completat la seva formació rebent classes i participant en diverses Masterclasses de reconeguts violoncel·listes com Gautier Capuçon, Sol Gabetta, Tristan Cornut, Rafael Rosenfeld, Gustav Rivinius, Anssi Kartunen, Arnau Tomàs i Erica Wise, entre d'altres.

 

Berta Belinchón, oboè júnior
Nascuda el 2002 a Paiporta (València), ha estat graduada a l'ESMAR de València amb honors en la classe de Daniel Fuster. Cursa en l'actualitat els seus estudis de màster a la Universitat Mozarteum de Salzburg amb els professors Stefan Schilli i Tobias Vogelmann. A més, ha complementat la seva formació a la AEO Barenboim-Said amb Ramón Ortega i José Luis García-Vegara.  

Ha col·laborat amb orquestres professionals com la Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks sota la direcció de Sir Simon Rattle, Mahler Chamber Orchestra amb Philipp Herreweghe, Philarmonie Salzburg, Folkwang Kammerorchester Essen, l'Orquestra de València i l'Orquestra de Cambra de Mallorca.

 

Bernat Buzzi, clarinet júnior

Va començar la seva formació al Conservatori de Terrassa i posteriorment al Conservatori del Liceu sota la direcció d'Isaac Rodríguez on va obtenir el Premi Extraordinari d'interpretació en el darrer curs. Entre 2021 i 2023, va cursar un màster al Reial Conservatori de la Haia sota la direcció d'Olivier Patey. Entre 2021 i 2022, va ser academista en la prestigiosa Mahler Chamber Orchestra, i des de la temporada 2022-2023, treballa regularment amb l'orquestra Sinfonia Rotterdam. Recentment ha col·laborat amb Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen i l'Orchestre Philarmonique de Radio France, entre d'altres. 

Des de setembre de 2023, és estudiant al Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse Lió (CNSMDL) sota la direcció de Nicolas Baldeyrou amb el suport de la Fundació “LaCaixa”.

 


 
[1] Col·laboració especial