L'Ajuntament encara la recta final per a l'elaboració de les normatives que han de definir les relacions amb les entitats del municipi: el Reglament de Registre Municipal i el Reglament de Suport i Recursos per a les associacions i col·lectius d'Alella. L'objectiu d'aquests dos reglaments és crear una normativa comuna que afavoreixi la igualtat d'oportunitats i d'accés als recursos.
Entre d'altres qüestions es podran regular, per primera vegada, aspectes tant rellevants com la inscripció al registre específic d'entitats; els models de sol·licitud d’ús d'espais i materials i els drets i deures de les associacions i col·lectius. A més es pretén potenciar el treball en xarxa, la formació i la comunicació.
Totes aquestes qüestions han estat definides a partir d'un treball de participació amb el personal tècnic de l'Ajuntament i també amb les entitats i col·lectius del poble, que va derivar en una jornada de debat i posada en comú celebrada a Can Lleonart el 18 de gener passat. A la trobada van participar una trentena de membres de 19 entitats del municipi, amb perfils i àmbits ben diferents, que van debatre sobre els nous reglaments i també sobre les necessitats i els reptes del teixit associatiu.
L'elaboració dels reglaments culminarà amb un procés de consulta ciutadana oberta fins al 18 de febrer, la valoració tècnica dels resultats i l'aprovació per part del Ple de l'Ajuntament i exposició pública, prèvia a l'aprovació definitiva.
Es pot participar a la consulta prèvia a l'elaboració dels reglaments a través d'aquests formularis