08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
El Pacte de Poble per a la recuperació econòmica, social i emocional d'Alella ja ha vist la llum. El Ple del 25 de març va aprovar, amb el suport de tots els grups municipals, el document que conté les accions que s'han de desenvolupar al llarg d'aquest any 2021 amb la voluntat i l'objectiu de cercar solucions, des de la creativitat, la corresponsablitat i la col·laboració per pal·liar els efectes que la pandèmia ha tingut i té en el municipi.
El treball, que s'ha fet a partir de les aportacions del personal tècnic de l'Ajuntament i els grups municipals i la ciutadania, inclou un total de 36 actuacions que giren al voltant de cinc eixos: sanitat, educació, drets socials, reactivació econòmica i digitalització.
Pacte obert a la ciutadania
El Pacte de poble d'Alella aglutina totes les forces polítiques amb representació municipal i la representació dels agents econòmics i socials del poble. Un pacte que s'ha fet amb la participació oberta a la ciutadania, mitjançant la plataforma Decidim Alella, per iniciar la reconstrucció del municipi i donar resposta a les noves necessitats. S'ha treballat al voltant de cinc eixos que es reflexen a l'agenda de desenvolupament sostenible 2030
Per aquest motiu s'ha realitzat un procés participatiu en format telemàtic per facilitar la col·laboració i participació ciutadana en la definició d'aquestes mesures, conjuntament amb diferents àrees de l'Ajuntament. Les 55 propostes presentades, s'han valorat tècnicament i posteriorment han estat validades per la comissió del Pacte formada per: l'Alcalde, tres regidors i regidores, dels quals dos eren de l'oposició, un tècnic i una tècnica de l'Ajuntament, dues persones ciutadanes a títol individual, dues persones representants d'associacions i una persona representant del comerç local. Les 55 propostes van quedar agrupades en 44 i es van descartar 8 per no estar relacionades amb la Covid, per fer referència a temes que no són competència de l'Ajuntament, per no complir la legalitat i/o per tractar-se de mesures previstes dins del Pla d'Actuació Municipal.
El Pacte té un horitzó a mig termini fins desembre de 2021. Per poder desenvolupar les mesures principals, per consolidar actuacions i per avaluar els resultats. Algunes ja s'han iniciat i d'altres s'han d'implementar a curt o mitjà termini, però cal que estiguin en permanent revisió pels principals agents socials. El pacte és una eina viva i haurà d'estar en sintonia amb la realitat i el context que se'ns presenti. Per això el Consell de Poble serà l'espai de participació que assumirà aquesta tasca i també es pot fer a través del Decidim Alella.
1 Sanitat Mesures adreçades a la recuperació de la salut física i emocional de la població.
1.1. Crear un recull de mesures concretes dirigides al col·lectiu de gent gran. Iniciada 1r trimestre.
1.2. Potenciar el Projecte Alella Poble Cuidador. Iniciada 1r trimestre.
1.3. Continuar el treball de la Taula de Salut Mental Alella-MasnouTeià. Iniciada 1r trimestre.
1.4. Projecte Art i Covid promogut per Can Manyé i Can Ruti. Pendent d'iniciar 4t trimestre.
1.5. Projecte Radars. Pendent d'iniciar 4t trimestre
1.6. Serveis Socials Més a Prop. Iniciada 1r trimestre.
1.7. Creació estacions multiesport. Iniciada 1r trimestre.
1.8. Suport emocional i facilitació d'activitats per a infants i joves. Iniciada 1r trimestre.
1.9. Suport emocional i facilitació d'activitats per a majors de 60 anys. Iniciada primer trimestre.
2 Educació Mesures per garantir els drets dels infants i joves a l'escolarització
2.1. Suport a centres educatius públics per donar resposta a la necessitat dematerial, inversions o actuacions sobrevingudes. Iniciada 1r trimestre.
2.2. Fomentar les activitats de temps lliure per als infants i joves. Iniciat 1r trimestre.
3 Drets SocialsMesures per reduir les desigualtats socials i garantir la igualtat d'oportunitats entres els diferents col·lectius
3.1. Redactar el Document únic de Protecció Civil Municipal. Pendent d'iniciar 4t trimestre.
3.2. Reforçar els recursos a Serveis a les Persones per fer front a l'augment de les necessitats provocades per la pandèmia. Iniciada 1r trimestre.
3.3. Reforçar les polítiques d'habitatge social al poble. Pendent d'iniciar 4t trimestre.
3.4. Facilitar l'accessibilitat de les activitats organitzades a l'Espai d'Arts Escèniques per a les persones amb risc d'exclusió social. Pendent d'iniciar 3r trimestre.
3.5. Xarxa de voluntariat: Tu fas Alella. Pendent d'iniciar 3r trimestre.
3.6. Protocol d'abordatge de la pobresa energètica. Iniciada 1r trimestre.
3.7. Projecte Formar-se per al Futur. Pendent d'iniciar 3r trimestre.
3.8. Augmentar els recursos destinats a activitats culturals, esportives i associatives. Pendent d'iniciar 4t trimestre.
3.9. Reforçar l'atenció específica al casos de maltractament. Iniciada 1r trimestre.
Reactivació econòmica Mesures per afavorir l'economia de proximitat i l'estabilitat econòmica.
4.1. Continuar prioritzant els creadors locals i comarcals en les contractacions culturals. Iniciada 1t trimestre.
4.2. Impulsar l'economia de proximitat, afavorir l'estabilitat econòmica i millorar la competitivitat del comerç local. Iniciada 1r trimestre.
4.3. Creació d'una plataforma Market Place. Iniciada 1r trimestre.
4.4. Fira de proximitat i sostenibilitat. Pendent d'iniciar 2n trimestre.
4.5. Analitzar globalment i individual la despesa municipal. Iniciada 1r trimestre. Iniciada: 1r trimestre.
4.6. Creació d'un punt d'orientació a l'emprenedoria. Pendent d'iniciar 2n trimestre
4.7. Estudiar la creació d'una nova línia d'ajuts i/o bonificacions en funció del desenvolupament econòmic del 2n semestre del 2021. Pendent d'iniciar 3r trimestre.
4.8. Primer poble de Catalunya amb emissions tendint a zero. Pendent d'iniciar: 4t trimestre.
4.9. Continuar potenciant Alella com a destí enoturístic. Iniciada: 1r trimestre
Digitalització Mesures de digitalització i obertura que garanteixin l'accés àgil.
5.1. Impulsar espais de participació via telemàtica i reforçar la plataforma Decidim. Iniciada 1r trimestre.
5.2. Potenciar el nou canal d'atenció ciutadana a través de missatgeria. Iniciada 1r trimestre.
5.3. Potenciar el gestor de cites prèvia. Iniciada trimestre.
5.4. Virtualització activitats Biblioteca i Can Manyé. Iniciada 1r trimestre.
5.5. Distribució de dispositius i accés a Internet per combatre l'escletxa digital. Iniciada 1r trimestre.
5.6. Impulsar l’ús de les inscripcions telemàtiques dels diferents serveis i/o activitats municipals. Iniciada 1r trimestre.
5.7. Acompanyament en les eines de digitalització a les persones que ho puguin necessitar.