La segona experiència de pressupostos participatius a Alella arriba a la recta final: el moment decisiu de la votació popular. La ciutadania podrà decidir amb el seu vot a què es destinaran 100.000 euros del pressupost de 2025 votant tres de les set propostes finalistes.
La comissió de valoració va enllestir a final de setembre l'avaluació tècnica de la vintena de propostes presentades per la ciutadania, revisant que es complissin els requisits exigits i desestimant aquelles que no els complien.
Després d'aquesta valoració, han quedat set propostes finalistes, que seran les que podrà votar la ciutadania. Totes aquestes propostes, amb una breu descripció i el cost aproximat de l'actuació es poden consultar des del 26 de setembre a la plataforma Decidim Alella.
També es donaran a conèixer a través dels mitjans i les xarxes socials de l'Ajuntament i es penjaran cartells a diferents cartelleres del municipi recordant el termini per fer la votació i les propostes finalistes
Votació popular
La ciutadania podrà votar del 14 d'octubre al 14 de novembre les tres propostes d'inversió que vol que s'executin al municipi durant l'any 2025. Poden votar totes les persones empadronades a Alella majors de 16 anys, incloses les que compleixin els 16 anys durant l'any 2024.
La votació es farà a través de la plataforma Decidim Alella i per poder votar caldrà registrar-se previàment.
També es podrà votar presencialment a Can Lleonart, de dilluns a dijous, de 8.30 a 13 h i de 16.30 a 20 h i divendres de 8.30 a 13 h. Per poder votar caldrà presentar el DNI.
El vot és anònim i confidencial i es podrà votar un màxim de tres propostes. Un cop feta la votació, s'informarà la ciutadania de les propostes guanyadores i el calendari d'execució, del 15 de novembre al 15 de desembre.
Les propostes desestimades
Des de la plataforma Decidim Alella, la ciutadania pot votar i consultar totes les fases del procés de pressupostos participatius. A més de les propostes finalistes, també s'informa de les accions que han estat desestimades per no complir algun dels criteris establerts a les bases de participació.
En total han estat desestimades 11 propostes: set per inviabilitat tècnica i/o econòmica, dues per tractar-se d'accions ja previstes i dues per ser inversions que no són competència de l'Ajuntament.