El servei de transport a demanda incorporarà a partir del 4 de setembre el trasllat al CAP del Masnou per tal de facilitar la mobilitat i l'accessibilitat dels veïns i veïnes del municipal a aquest servei bàsic. Poder incorporar aquesta nova destinació no ha estat gens fàcil pel fet que implica el trasllat i recollida a un equipament situat fora del municipi. Finalment, aquesta millora del servei ha estat possible gràcies a l'acord assolit pels ajuntaments d'Alella i del Masnou, segons el qual el transport a demanda del Masnou podrà incloure la residència de Can Torras d'Alella entre les seves destinacions i en contrapartida el transport a demanda d'Alella pot afegir la del centre sanitari del poble veí.
El CAP del Masnou se suma a la llista d'equipaments i serveis als quals es facilita el trasllat a la ciutadania, de manera habitual per a veïns i veïnes empadronades a Alella més grans de 65 anys o persones amb diversitat funcional i, de manera esporàdica (6 trasllats a l'any), per a la resta de la ciutadania.
L'Ajuntament d'Alella va ser pioner, l'any 2010, en la posada en marxa d'aquest servei a partir de la signatura d'un conveni de col·laboració del col·lectiu local de taxistes. Des de les hores són moltes les persones que han fet ús d'aquest servei de transport a demanda que facilita els desplaçaments des dels diferents barris als serveis bàsics. L'Ajuntament es fa càrrec de la major part de cost de trasllat, de manera que les persones usuàries només han de pagar 2 euros per cada desplaçament.
En els darrers 12 mesos, de juliol de 2022 a juny de 2023, s'han realitzat un total de 2.746 desplaçaments.
Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei no es realitzarà del 7 al 27 d'agost ambdós inclosos.
SERVEI DE TRANSPORT A DEMANDA
Qui se'n pot beneficiar?
Totes les persones empadronades a Alella.
Horari i desplaçaments
De dilluns a divendres, no festius, de 9 a 20h.
Recorreguts
Cobreix la recollida de la persona que ha sol·licitat el servei al seu domicili (o el lloc indicat) i el seu trasllat a:
Quin cost té per a la persona usuària?
Com s'hi pot accedir?
Cal efectuar la reserva amb antelació trucant al telèfon 900 69 65 66, de dilluns a divendres (no festius), de 8 a 16 h.
Caldrà indicar l'origen i la destinació i l'hora de recollida.
Si es vol reservar un servei per un dilluns, cal trucar el divendres anterior (dia feiner). L'anul·lació del servei s'ha d'efectuar amb un mínim de 2 hores d'antelació.