L'Ajuntament ha fet un pas més en el camí de desplegament de l'administració electrònica. Des d'aquest dimecres, 25 de maig, ja es poden presentar documents a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) sense necessitat de signar en un document en paper, amb la incorporació del servei de signatura manuscrita electrònica o biomètrica, per a la signatura presencial de documents en suport electrònic, que garanteix la integritat i autenticitat dels documents. A partir d'ara, la ciutadania podrà utilitzar aquest sistema en qualsevol sol·licitud, instància o document que requereixi la seva signatura, mitjançant tauletes tàctils que actualment ja estan operatives.
Aquest sistema suposa una millora substancial d'eficiència i eficàcia en els serveis d'atenció a la ciutadania i, a més, permet eliminar l´ús del paper en la tramitació d'instàncies i sol·licituds sense perdre les garanties de seguretat i confidencialitat necessàries. Les tauletes utilitzen el servei de signatura electrònica ViDSigner, un sistema que combina criptografia i biometria per oferir una manera segura de signar documents electrònicament.
La ciutadania que s'adreci a l'Ajuntament per realitzar algun tràmit rebrà el suport del personal de l'OAC per a la realització de tot el procés i finalment podrà signar mitjançant aquest nou sistema, eliminant així el suport en paper.