Publicat el 26 de maig de 202226.05.2022
Signatura electrònica manuscrita

L'Ajuntament ha fet un pas més en el camí de desplegament de l'administració electrònica. Des d'aquest dimecres, 25 de maig, ja es poden presentar documents a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) sense necessitat de signar en un document en paper, amb la incorporació del servei de signatura manuscrita electrònica o biomètrica, per a la signatura presencial de documents en suport electrònic, que garanteix la integritat i autenticitat dels documents. A partir d'ara, la ciutadania podrà utilitzar aquest sistema en qualsevol sol·licitud, instància o document que requereixi la seva signatura, mitjançant tauletes tàctils que actualment ja estan operatives.

Aquest sistema suposa una millora substancial d'eficiència i eficàcia en els serveis d'atenció a la ciutadania i, a més, permet eliminar l´ús del paper en la tramitació d'instàncies i sol·licituds sense perdre les garanties de seguretat i confidencialitat necessàries. Les tauletes utilitzen el servei de signatura electrònica ViDSigner, un sistema que combina criptografia i biometria per oferir una manera segura de signar documents electrònicament.  

La ciutadania que s'adreci a l'Ajuntament per realitzar algun tràmit rebrà el suport del personal de l'OAC per a la realització de tot el procés i finalment podrà signar mitjançant aquest nou sistema, eliminant així el suport en paper.