Publicat el 30 de març de 202230.03.2022
Plànol. Font Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha iniciat aquesta setmana les obres de millora de la seguretat viària a la carretera BP-5002, en un tram d'un quilòmetre i mig comprès entre l'enllaç amb la N-II al Masnou i el carrer Llorer d'Alella.

L'obra, que va ser adjudicada per un import de 427.356 euros i un termini d'execució de quatre mesos, comporta actuar al pas de vianants situat a l'inici de la carretera on s'hi han produït cinc atropellaments, així com sobre els girs a l'esquerra i les incorporacions a la carretera, a més de reduir la velocitat de circulació i millorar la percepció del conductor de l'entorn.

Al terme municipal d'Alella es regularà amb semàfor l'encreuament amb l'avinguda Badalona i s'instal·larà enllumenat entre la benzinera i el carrer Llorer. També es pintarà de marca viària rugosa a l'eix de la calçada entre els PK 1,0 i 1,30.

Les principals actuacions al terme municipal del Masnou són la construcció d'un pas de vianants elevat al costat de la  rotonda de la N-II, així com d'una minirotonda al carrer Figueres, l'ampliació de voreres, desplaçament de pas de vianants elevat i instal·lació de semàfors a la cruïlla amb el carrer de Navarra. També se substituiran les barreres metàl·liques de seguretat.

Mentre durin les obres es pot veure afectada la circulació tant a la carretera com als carrers que conflueixen en ella. No està previst el tall de la via, però si talls intermitents i regulació del pas alternatiu de vehicles. 

El traçat rectilini d'aquesta via, juntament amb un volum de trànsit molt elevat (superior als 16.000 veh/dia) i un entorn periurbà genera situacions de risc per excés de velocitat, manca d'atenció i dificultats de girs a l'esquerra i d'incorporacions a la carretera. L'actuació que es realitza vol millorar la seguretat en aquest punt classificat com a Tram de Concentració d'Accidents en els darrers estudis de seguretat viària redactats per l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local, amb més de 90 accidents des de l'any 2013, destacant 42 col·lisions fronto-laterals, laterals, prioritat i STOP a les cruïlles, 36 col·lisions per darrera (cues causades per semàfors i retencions) i 12 atropellaments.

Les obres són finançades per la Diputació de Barcelona amb una aportació proporcional dels dos municipis fixada a partir d'un conveni signat entre les tres administracions. En el cas d'Alella, el conveni estableix una aportació de 11.882 euros. 

FONT: Diputació de Barcelona