08328 Alella
Tel. 935552339 - WhatsAPPAlella 644194474
alella.ajuntament
NIF. P0800300F
L'Ajuntament ha posat en marxa aquest mes de gener un nou sistema de recollida de residus que inclou importants canvis respecte al servei actual. El nou model de gestió es planteja amb la voluntat de fer un salt qualitatiu, millorar-ne els resultats, incrementar el reciclatge i racionalitzar i endreçar les àrees d'aportació i el seu impacte a la via pública. Aquests són els objectius principals del nou contracte que es va adjudicar en el Ple del 27 de novembre a l'empresa L'Arca del Maresme Empresa d'Inserció SLL —que és la mateixa que s'encarregava fins ara del servei— per un import anual de 561.019€ i una durada del contracte de quatre anys i més dues possibles pròrrogues anuals.
Les novetats
A més del rebuig i l'orgànica, el nou servei incorporarà la gestió de la recollida selectiva de residus d'envasos, vidre, paper i cartró que estava delegada des de 1998 al Consell Comarcal del Maresme. Per acostar la recollida a la ciutadania totes les àrees —115 aproximadament— incorporaran les cinc fraccions. El nou contracte preveu l'execució d'obra civil d'arranjament d’àrees, instal·lació d'abraçadores i tancaments amb fusta, per tal de reduir l'impacte visual a la via pública.
Es canviaran tots els contenidors, que seran d'un únic model de 1.100 litres, dels colors específics de cada fracció. A més seran de materials més sostenibles, que redueixen un 85% les emissions de gasos amb efecte hivernacle en la fabricació.
La nova contractació també inclou l'adquisició d'un nou vehicle de recollida, així com la incorporació de sistemes de geolocalització i aplicacions informàtiques per detectar i resoldre incidències. Així mateix es contempla una aportació econòmica per a tasques de seguiment i control de la correcta execució del contracte, l'aportació de bosses compostables i el finançament de campanyes de sensibilització.
Recollida comercial i voluminosos
El nou servei també introdueix millores en la recollida comercial com ara l'habilitació d’àrees exclusives per a residus comercials amb les cinc fraccions i l'increment de la recollida porta a porta de paper i cartró, amb la possibilitat d'ampliar-la a altres fraccions. La recollida de voluminosos passa de dos a tres dies i s'implementarà un servei de reutilització.
El contracte també inclou un important reforç de la neteja i el manteniment dels contenidors i de les àrees, la implantació d'una segona màquina per a oli domèstic i nous pots, l'aportació de saques per a la recollida de restes vegetals, a més del manteniment de la recollida de roba i de la neteja d'abocaments incontrolats.
Calendari de recollida de residus
Fracció Resta: Dilluns (parcial), dimarts, dimecres (parcial), dijous , divendres, dissabte i diumenge.
Fracció Orgànica (FORM): Dilluns, dimecres, divendres i diumenge.
Fracció Paper i Cartró: Dimarts, dijous, divendres i dissabte.
Fracció Envasos: Dilluns, dimecres i divendres.
Fracció Vidre: Dijous
Calendari de la deixalleria mòbil
Del 2 al 4 i del 27 de gener a l'1 de febrer
Del 24 de febrer a l'1 de març
Del 24 al 29 de març
Del 21 al 26 d'abril
Del 19 al 24 de maig
Del 16 al 21 de juny
Del 14 al 19 de juliol
De l'11 al 16 d'agost
Del 22 al 27 de setembre
Del 6 a l'11 d'octubre
Del 3 al 8 de novembre
De l'1 al 6 i del 29 de desembre al 3 de gener
Lliurament de bosses compostables
Del 26 al 31 de gener es farà el primer lliurament de bosses compostables de l'any al centre cultural Can Lleonart. L'horari de recollida és de dilluns a divendres, de 8 a 13h i de 17 a 20h, i dissabte i diumenge de 10 a 14h. Recordeu que la retirada de les bosses dues vegades l'any suposa una bonificació del 10% a la taxa de la brossa.