Dimecres, 30 de març de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament d'Alella EDICTE La Junta de Govern Local, en sessió del 17 de març de 2016, va aprovar inicialment les Bases d'atorgament de subvencions a les entitats socials d'Alella per al foment d'activitats any 2016, les quals, d'acord amb l'article 124.2 del ROAS, se sotmeten a informació pública en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la pàgina web i al tauler d'edictes de l'Ajuntament, per un termini de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, per tal que s'hi puguin presentar les al·legacions i/o reclamacions que es considerin adients. De no formular-se-n'hi, l'acord inicial esdevindrà definitiu. "BASES D'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A LES ENTITATS SOCIALS D'ALELLA PER Al FOMENT D'ACTIVITATS ANY 2016. Article 1.- OBJECTE I FINALITATS D'INTERÈS PÚBLIC. 1.1.- L'objecte d'aquestes bases és definir les condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, concessió, justificació i el cobrament de les subvencions ordinàries i extraordinàries, que atorgui l'Ajuntament d'Alella a entitats públiques o privades i a persones físiques que realitzin activitats d'utilitat pública i d'interès social. 1.2.- Se subvencionaran les activitats que formin part d'una programació anual, o bé activitats concretes o puntuals, realitzades per entitats o persones físiques principalment en l'àmbit territorial d'Alella, i referides a les finalitats següents: a) Fomentar activitats d'integració i cohesió social, d'igualtat d'oportunitats, de solidaritat, de diàleg intergeneracional, de voluntariat social, de prevenció i atenció de drogodependències, de malalties mentals i de promoció de la salut. Activitats que afavoreixin especialment persones amb discapacitats físiques i psíquiques, infants, joves, dones i homes en situació de risc social, immigrants i persones grans amb dependència. b) Fomentar l'associacionisme. c) Donar suport a les programacions establertes al poble amb tradició social. Article 2.- CARÀCTER I NORMATIVA REGULADORA DE LES SUBVENCIONS. 2.1.- Les subvencions regulades en aquestes bases són, a tots els efectes, despeses de dret públic, tenen caràcter propi, voluntari i eventual. 2.2.- En el procediment de concessió de les subvencions ordinàries i extraordinàries es garantiran, en tot moment, els principis rectors de l'activitat de foment (publicitat, objectivitat, lliure concurrència i igualtat, amb adequació a la legalitat pressupostària). 2.3.- En el no previst en aquestes bases s'estarà al que disposen els preceptes de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa; el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim CVE-Núm. de registre: 022016004716 local de Catalunya; el Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya (ROAS); i l'Ordenança general de Subvencions de l'Ajuntament d'Alella (BOP de 7 de febrer de 2012), i altra normativa aplicable. Article 3.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva. Article 4.- QUANTIA DE LES SUBVENCIONS I APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA. 4.1.- La quantia màxima de les subvencions ordinàries és de 6.000 EUR, consignada a l'aplicació pressupostària 20 231 48922 del pressupost municipal del 2016. 1 Dimecres, 30 de març de 2016 4.2.- La quantia màxima de les subvencions extraordinàries és de 1.500 EUR, consignada a l'aplicació pressupostària 20 231 48923 del pressupost municipal del 2016. 4.3.- L'import màxim individual per a les subvencions ordinàries és de 15.000 EUR, sense sobrepassar el cost de l'activitat subvencionada. 4.4.- L'import màxim individual per a les subvencions extraordinàries és de 3.000 EUR, sense sobrepassar el cost de l'activitat subvencionada. La convocatòria romandrà oberta fins a esgotar-se la dotació de la partida del pressupost de l'any en curs. 4.5.- L'import de les subvencions en cap cas podrà superar aïlladament o en concurrència amb altres subvencions públiques o privades el cost de l'activitat subvencionada. Article 5.- BENEFICIARIS. 5.1.- Tindran la consideració de beneficiaris les entitats que exerceixin activitats sense finalitat econòmica o lucrativa, i que figurin inscrites en el Registre Municipal d'Entitats d'Alella. 5.2.- Excepcionalment, en podran ser beneficiàries les persones físiques o les agrupacions de persones físiques que puguin dur a terme activitats o comportaments que motivin l'atorgament de la subvenció. En aquest supòsit, hauran d'assignar un representant que en serà responsable davant l'administració per, si escau, de tot el col·lectiu. 5.3.- Les persones o entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies establertes a l'article 13.2 de la LGS, o no estar al corrent de la justificació de subvencions de l'Ajuntament d'Alella amb anterioritat a l'aprovació d'aquestes bases, no poden obtenir la condició de beneficiàries. Article 6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. 6.1.- Les sol·licituds es poden realitzar: - De forma presencial a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament d'Alella, dins l'horari d'atenció al públic i amb l'original del document d'identitat. - Telemàticament per internet a través de la pàgina www.alella.cat/tràmits, amb identificació mitjançant certificat digital. - En qualsevol altre mitjà establert legalment. En aquest cas, caldrà que a la sol·licitud, hi consti: - Entitat a la qual es representa. - Tipus d'Entitat. - Tipus de subvenció. - Import que se sol·licita. La sol·licitud haurà d'adjuntar els següents documents: CVE-Núm. de registre: 022016004716 - Declaració i autorització del representant. - Formulari del projectes on consti: · Objectius. · Descripció. · Activitats i cronologia. · Metodologia. · Destinataris. · Pressupost. · Detall, si escau, dels serveis o suport municipal que se sol·liciti. · Quantia econòmica que se sol·licita. - Fitxa dades Entitat. 2 Dimecres, 30 de març de 2016 - Model full dades bancàries. 6.2.- Els sol·licitants han d'utilitzar els models normalitzats que subministrarà l'Ajuntament o bé es poden descarregar del web municipal www.alella.cat. 6.3.- En el cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, l'Ajuntament requerirà la seva rectificació en un termini de deu dies hàbils. Passat aquest termini, si el sol·licitant no ha donat resposta al requeriment, es desestimarà la seva petició que s'arxivarà sense cap altre tràmit. 6.4.- Les sol·licituds per a les activitats de caràcter ordinari es podran presentar durant el termini que es fixi en la convocatòria, i les sol·licituds per a les activitats de caràcter extraordinari es podran presentar en qualsevol moment i fins al dia 31 d'octubre de 2016 si no s'ha exhaurit la dotació de l'aplicació pressupostària corresponent, per tal de poder-les justificar en el període establert. Article 7.- CRITERIS DE VALORACIÓ. A l'efecte d'harmonitzar criteris per a les finalitats objecte de subvenció, es tindrà en compte: a) L'interès, la motivació, la transcendència i l'abast que l'activitat o el projecte tingui per al poble, i, especialment on participin col·lectius socialment desfavorits. b) Que complementin programes municipals. c) La cooperació entre diferents entitats amb la voluntat d'optimitzar esforços i recursos. d) La qualitat de la programació. e) Manteniment actualitzat el Portal d'Entitats de la pàgina web www.alella.cat. La subvenció atorgada a una entitat que hagi concorregut a la convocatòria de subvenció pot ésser objecte de reducció pels següents supòsits: d) Gaudir de la utilització gratuïta d'un equipament o local públic de manera continuada. e) Haver rebut l'any anterior ajuts extraordinaris diferents d'aquesta convocatòria de subvencions per a les entitats. f) Haver comportat l'any anterior per a l'Ajuntament una despesa extraordinària motivada per una activitat o esdeveniment propi de l'entitat. Article 8.- RESOLUCIÓ. ÒRGAN COMPETENT I TERMINI. 8.1.- Correspon a la Junta de Govern Local la competència per atorgar motivadament les subvencions que regulen aquestes bases. 8.2.- El termini per resoldre l'atorgament de subvencions de caràcter ordinari no podrà excedir de tres mesos des de la data en què finalitzi la presentació de sol·licituds, o d'un mes des de la data de presentació de la sol·licitud les de CVE-Núm. de registre: 022016004716 caràcter extraordinari. Amb la no resolució expressa dins aquests terminis, s'entendrà desestimada la sol·licitud. Article 9.- ACCEPTACIÓ. Si en el transcurs d'un mes, des de la notificació de la resolució, el beneficiari no ha manifestat la seva objecció, la subvenció s'entendrà tàcitament acceptada. Article 10.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS. 10.1.- Seran obligacions dels beneficiaris, les assenyales a l'article 14 de la LGS, i les previstes al punt 19 de l'Ordenança general de Subvencions de l'Ajuntament d'Alella. 10.2.- Els beneficiaris estan obligats a prestar la col·laboració i facilitar tota la documentació que l'Ajuntament d'Alella els requereixi. La negativa al compliment d'aquesta obligació es considera resistència, excusa, obstrucció o negativa, i, per 3 Dimecres, 30 de març de 2016 tant, serà causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de l'import percebut, sens perjudici de les sancions que, si escau, puguin correspondre. Article 11.- PUBLICITAT DE LES SUBVENCIONS ATORGADES. 11.1.- Les subvencions atorgades es faran públiques en el web i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, on constarà el beneficiari, la quantitat atorgada, la finalitat o les finalitats de la subvenció i la partida pressupostària on s'imputa. 11.2.- És obligatòria la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de les subvencions per un import superior als 3.000 EUR. Article 12.- JUSTIFICACIÓ. 12.1.- El termini de justificació, tant de les subvencions ordinàries, com de les extraordinàries, és com a màxim fins al dia 30 de novembre de l'any de l'atorgament de la subvenció. 12.2.- L'import a justificar serà el 100% de l'atorgat, anticipat mitjançant bestreta o no per l'Ajuntament. 12.3.- Caldrà presentar la documentació següent: a) Memòria de les activitats realitzades finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cadascuna de les despeses, i, si escau, on consti també els serveis i el nombre de persones del municipi d'Alella ateses. b) Compte justificatiu amb aportació de factures originals, les quals: b.1) Seran de l'any en què s'hagi concedit la subvenció, o el període de l'activitat. b.2) Han d'anar a nom del beneficiari, amb indicació del NIF o DNI. b.3) Han de ser per despeses generades per l'activitat objecte de l'ajut. b.4) Contindran l'impost corresponent, IVA, IRPF o justificació del règim en què estan emeses. b.5) Reunir tots els requisits que determina la legalitat vigent. b.6) S'acceptaran com a factura tiquets degudament emesos fins a 150 EUR. b.7) No s'acceptaran factures emeses per proveïdors/es que formin part de la Junta de l'Entitat. c) El material editat de la publicitat de les activitats subvencionades on consti l'escut de l'Ajuntament d'Alella i la inscripció: Amb el suport de l'Ajuntament d'Alella. 12.4.- Quan les activitats s'hagin finançat, a més de la subvenció atorgada per l'Ajuntament d'Alella, amb fons propis o altres subvencions o recursos públics o privats, s'ha d'acreditar en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades. 12.5.- Quan es produeixi excés en les subvencions públiques o privades percebudes per la mateixa activitat subvencionada, el beneficiari haurà de reintegrar-ne l'excés més els interessos de demora. 12.6.- L'incompliment de l'obligació de justificar totalment o parcialment la subvenció en els termes establerts en aquest article, comportarà la revocació de la subvenció atorgada, el reintegrament de l'import rebut, i la impossibilitat de rebre altres subvencions per part de l'Ajuntament d'Alella durant el mateix exercici. Article 13.- PAGAMENT. CVE-Núm. de registre: 022016004716 13.1.- En les subvencions ordinàries es realitzarà un pagament del 65% en concepte de bestreta a l'atorgament de la subvenció. El 35% restant es farà efectiu prèvia justificació del total de la subvenció. 13.2.- En les subvencions extraordinàries es realitzarà un pagament del 100% a l'atorgament de la subvenció. 13.3.- El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària. Article 14.- COMPETÈNCIA. CAUSES DE REVOCACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I REINTEGRAMENT DE LES QUANTITATS PERCEBUDES. 14.1.- La Junta de Govern Local és l'òrgan competent per resoldre la revocació de la subvenció i exigir del beneficiari el reintegrament de la quantitat percebuda, més els interessos de demora, de conformitat amb les disposicions generals sobre procediments administratius segons disposa l'article 42 de la LGS. 4 Dimecres, 30 de març de 2016 14.2.- Són causes de revocació i reintegrament, les previstes en aquestes bases i en els casos previstos en l 'article 37 de la LGS, incidint en: a) L'incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient. b) L'incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció. c) L'obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit. d) La renúncia del beneficiari la qual haurà de fer-se a través d'instància escrita en el registre general de l'Ajuntament o bé per l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC). 15.- INFRACCIONS I SANCIONS. 15.1.- Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions atorgades per aquest Ajuntament, les accions o omissions tipificades com a lleus, greus i molt greus, en els articles 56, 57 i 58 de la LGS, les quals, fins i tot, es podran sancionar a títol de simple negligència. 15.2.- Seran responsables de les infraccions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, així com altres beneficiaris sense personalitat jurídica, amb les excepcions previstes en l'article 54 de la LGS. Si la conducta pot ser constitutiva de delicte, s'actuarà de conformitat amb l'article 55 de la LGS. 15.3.- Quant a sancions (classes, graduació i quantia) serà el previst en l'Ordenança general de Subvencions de l'Ajuntament d'Alella i en els articles 59 al 63 de la LGS. 15.4.- L'òrgan competent per sancionar és la Junta de Govern Local. 16.- PRESCRIPCIÓ. 16.1.- Les infraccions prescriuran als quatre anys des del dia en què es va cometre la infracció. 16.2.- Les sancions prescriuen en el termini de quatre anys a comptar de l'endemà del dia que hagi adquirit fermesa en via administrativa la resolució per la qual es va imposar la sanció. 16.3.- El termini de prescripció s'interromp d'acord amb e