Dimarts, 25 de juny de 2013 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament d'Alella EDICTE La Junta de Govern Local, en sessió del 6 de juny de 2013, va aprovar les Bases d'atorgament de subvencions al programa de suport rural, les quals, d'acord amb l'article 124.2 del ROAS, se sotmeten a informació pública en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, per un termini de vint dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, per tal que s'hi puguin presentar les al·legacions i/o reclamacions que es considerin adients. De no presentar-se-n'hi, l'acord inicial esdevindrà definitiu. Simultàniament, es fa pública la convocatòria per a la presentació de sol·licituds durant un termini de vint-i-dos dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb les esmentades Bases i a reserva de la seva aprovació definitiva. "BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA D'AJUTS DEL PROGRAMA DE SUPORT RURAL 1.- Objecte L'objecte de les presents Bases és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions que atorgui l'Ajuntament destinades a finançar projectes o activitats que tinguin els següents objectius: a. La recuperació de béns patrimonials associats a l'activitat agrària. b. El manteniment i millora de l'activitat agrària. c. La dinamització de l'activitat agrària. 2.- Finalitat de les subvencions La finalitat d'aquestes subvencions és el foment del món agrari del terme municipal d'Alella, tant a nivell de suport a la pròpia activitat agrària, com a la recuperació dels béns patrimonials que s'hi associen, o a la dinamització de l'activitat i el producte, en el marc d'una estratègia col·lectiva cap a una gestió territorial basada en la utilització racional i sostenible del territori que preservi i fomenti la biodiversitat, el mosaic de sòls, i els valors identitaris i paisatgístics. Concretament, són subvencionables, per a cadascuna de les línies, els projectes i/o activitats que tinguin per finalitat: 2.1.- Línia 1: Recuperació de béns patrimonials associats a l'activitat agrària: · Impulsar la restauració, conservació i rehabilitació d'elements inclosos dins l'Inventari d'Arquitectura Rural i Popular i elements afins com ara murs de pedra seca i mines d'aigua. · Fomentar el coneixement i l'estima pels valors patrimonials del municipi. CVE-Núm. de registre: 022013015424 2.2.- Línia 2: Millora i manteniment de l'activitat agrària: · Impulsar l'activitat agrícola al municipi com a motor de desenvolupament econòmic i de foment de l'ocupació, · Impulsar la utilització de mètodes de producció agrària que permetin protegir el medi ambient i mantenir el camp (agroambient) per tal d'assolir aquests objectius col·lectius. Aquests mètodes de producció agrària han de complir algun dels objectius següents: · Fomentar el paisatge agrícola tradicional d'Alella, tant qualitativament com quantitativa. · Prevenir els riscos naturals, especialment l'erosió i els incendis forestals. · Protegir i potenciar la biodiversitat i la qualitat dels paisatges rurals. · Millorar l'estat de conservació de les masses forestals · Fomentar el coneixement i l'estima pels valors ambientals i patrimonials del municipi. 1 Dimarts, 25 de juny de 2013 2.3.- Línia 3: Dinamització de l'activitat agrària: · Promoure projectes educatius relacionats amb l'activitat agrària. · Dinamitzar turísticament l'activitat agrària. · Difondre el producte o l'activitat agrària. · Desenvolupar projectes de noves activitats agràries. · Renovar maquinària o eines. · Contractar serveis externs d'assessorament tècnic. · Impulsar l'eficiència energètica de les activitats. 3.- Període d'execució Les subvencions concedides a l'empara d'aquestes bases s'hauran de destinar a finançar projectes o activitats desenvolupats durant l'any 2013 i sempre abans del dia 15 de novembre de 2013. 4.- Requisits dels beneficiaris/àries 4.1.- Podran ser beneficiaris/àries d'aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques que hagin de realitzar l'activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS), i reuneixin les següents condicions: Línia 1) Recuperació de béns patrimonials associats a l'activitat agrària: Les persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes, que siguin propietàries d'explotacions agràries o forestals que estiguin ubicades totalment o parcial en el municipi d'Alella i continguin elements inclosos dins l'Inventari d'Arquitectura Rural i Popular o elements afins com ara murs de pedra seca o mines d'aigua. Línia 2) Millora i manteniment de l'activitat agrària: a) Les persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes, que conreïn o gestionin explotacions agràries o forestals que estiguin ubicades totalment o parcial en el municipi d'Alella (en aquest segon supòsit, es computarà únicament la superfície de la finca que es trobi dins el terme municipal d'Alella) i es trobin en explotació, és a dir, convenientment conreades o gestionades. En aquest cas podran beneficiar-se dels ajuts els titulars d'explotacions agràries i/o forestals tant en qualitat de propietari com d'arrendatari d'acord amb els percentatges següents: 30% - 70%, respectivament, que en tot cas seran intransferibles i irrenunciables. El beneficiari podrà percebre íntegrament el 100% de l'ajut quan concorrin en una sola persona les condicions de propietari i explotador. b) Els sol·licitants que no compleixin les bones pràctiques agràries habituals bàsiques (d'acord amb l'annex I) no podran ser beneficiaris de l'ajut en la campanya del seu incompliment. Línia 3) Dinamització de l'activitat agrària: Les persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes, que siguin propietàries i/o conreïn o gestionin explotacions agràries o forestals que estiguin ubicades totalment o parcial en el municipi d'Alella i es trobin en explotació, és a dir, convenientment conreades o gestionades. 4.2.- La concurrència d'aquests requisits s'acreditarà en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació CVE-Núm. de registre: 022013015424 dels documents que s'indiquen a la base cinquena. 4.3.- En cap cas podran considerar-se beneficiaris aquells que hagin estat sancionats amb sanció ferma durant l'exercici anterior i/o actual per infracció urbanística com a conseqüència d'haver iniciat moviments de terres, rompudes, construccions o qualsevol altra actuació sense sol·licitar i obtenir la corresponent autorització per part dels organismes competents. 5.- Documentació a aportar 5.1.- Les sol·licituds de subvenció es presentaran per escrit mitjançant el corresponent model normalitzat, signat per la persona interessada o pel representant legal de l'entitat sol·licitant. Haurà de presentar-se en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya, i serà original o còpia degudament autenticada. 5.2.- Caldrà adjuntar al document normalitzat la següent documentació: 2 Dimarts, 25 de juny de 2013 a) Persones jurídiques: 1) Fotocòpia del DNI del/de la representant legal. 2) Escriptura de constitució o Estatuts. 3) Poders de representació i/o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l'entitat que acrediti la representació legal del/de la sol·licitant. 4) Fotocòpia del Número d'Identificació Fiscal de l'entitat peticionària. 5) Declaració responsable de la concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiari/ària d'acord amb el model normalitzat. 6) Declaració de compromís de compliment de les condicions imposades per a l'atorgament de la subvenció, d'acord amb el model normalitzat. 7) Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s'obtinguin en el futur, d'acord amb el model normalitzat. 8) Qualsevol de la següent documentació: - Fotocòpia compulsada de l'escriptura pública acreditativa de la titularitat de l'explotació (compravenda, donació, assignacions testamentàries, pactes successoris), o bé; - Fotocòpia compulsada de la certificació registral relativa a la titularitat de l'explotació, o bé; - Fotocòpia compulsada del contracte privat, prèviament liquidat (impost AJD i TP), o bé: - Declaració jurada sobre l'existència d'un vincle contractual entre el/la propietari/ària i l'arrendatari/ària o parcer/a signada per ambdues parts (per als contractes verbals), o bé; - Fotocòpia compulsada dels rebuts del pagament del lloguer. b) Persones físiques: 1) Fotocòpia del DNI del/de la sol·licitant i/o del/de la representant legal. 2) Declaració responsable de la concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiari/ària d'acord amb el model normalitzat. 3) Declaració de compromís de compliment de les condicions imposades per a l'atorgament de la subvenció, d'acord amb el model normalitzat. 4) Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s'obtinguin en el futur, d'acord amb el model normalitzat. 5) Qualsevol de la següent documentació: CVE-Núm. de registre: 022013015424 - Fotocòpia compulsada de l'escriptura pública acreditativa de la titularitat de l'explotació (compravenda, donació, assignacions testamentàries, pactes successoris), o bé; - Fotocòpia compulsada de la certificació registral relativa a la titularitat de l'explotació, o bé; - Fotocòpia compulsada del contracte privat, prèviament liquidat (impost AJD i TP), o bé: - Declaració jurada sobre l'existència d'un vincle contractual entre el/la propietari/ària i l'arrendatari/ària o parcer/a signada per ambdues parts (per als contractes verbals), o bé; - Fotocòpia compulsada dels rebuts del pagament del lloguer. 5.3.- A més, s'haurà d'aportar la següent documentació per a concórrer a cadascuna de les línies d'ajut: 3 Dimarts, 25 de juny de 2013 5.3.1.- Línia 1, Recuperació de béns patrimonials associats a l'activitat agrària: 1) Memòria del projecte pel qual es demana la subvenció, que haurà de contenir com a mínim: a. Justificació de l'actuació. b. Plànol de situació de l'element. c. Fotografies de l'estat actual previ a l'actuació. d. Descripció detallada de les actuacions de recuperació o manteniment que s'hi pretenen dur a terme. e. Descripció de la història de l'element. f. Descripció dels usos previstos de l'element. 2) Pressupost desglossat del projecte pel qual es demana subvenció. 5.3.2.- Línia 2, Millora i manteniment de l'activitat agrària: a. Relació alfanumèrica identificativa del municipi, el polígon, la parcel·la i el codi de recinte que assigna el SIGPAC/cadastre, el sistema d'explotació (secà o regadiu) i el producte o aprofitament de la superfície conreada (amb dos decimals). b. Superfície cultivada i/o declarada expressada en hectàrees, amb dos decimals. c. Per als casos d'agricultura ecològica, còpia de la resolució d'inscripció al Registre del Consell Català de Producció Agrícola Ecològica (CCPAE) o sol·licitud d'inscripció. d. Per als casos d'agricultura integrada, còpia de la resolució d'inscripció al Registre del Consell Català de Producció Integrada (CCPI) o sol·licitud d'inscripció. e. Per als casos de propietaris membres de l'ADF o Associació de propietaris, documentació acreditativa d'aquesta pertinença f. Per als casos de parcel·les forestals amb pla de gestió, aquest pla de gestió. Alhora, per a determinades sol·licituds, com ara les que impliquin rompudes, afeixaments i l'aparició de nous hivernacles, s'exigeix la realització d'un pla d'explotació en el qual es descriu la situació de partida de l'explotació, així com els objectius a assolir. Aquest pla haurà de recollir i descriure la totalitat dels elements arboris i arquitectònics a conservar, la seva singularitat, significat ambiental, dimensió i pressupost per al seu manteniment, així com un calendari per complir els compromisos. 5.3.3.- Línia 3, Dinamització de l'activitat agrària: 1) Memòria del projecte o activitat pel qual es demana subvenció, que haurà de contenir com a mínim: a. Justificació de la necessitat i/o interès del projecte i/o activitat. b. Descripció detallada del projecte i/o activitat. c. Ubicació del projecte. d. Detall dels àmbits per als quals se sol·licita l'ajut, d'acord amb la base 9.3.1. 2) Pressupost previst del projecte pel qual es demana subvenció. 5.4.- No caldrà aportar la documentació detallada en els punts 5.2 i 5.3.2 que ja s'hagi presentat anteriorment en altres CVE-Núm. de registre: 022013015424 convocatòries i de la qual no hagin variat les dades i continuïn sent vigents. En aquest cas, caldrà assenyalar-ho a la casella corresponent del document normalitzat, tot indicant en quin procediment, campanya o any es va aportar aquesta documentació requerida. 5.5.- Les persones sol·licitants autoritzaran l'Ajuntament a obtenir de forma directa l'acreditació d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, en el moment de sol·licitar l'ajut. En cas contrari, hauran d'aportar ambdós certificats amb la sol·licitud. 6.- Termini, forma i lloc de presentació de les sol·licituds El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint-i-dos dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. Hi haurà una única convocatòria. 4 Dimarts, 25 de juny de 2013 Les sol·licituds podran presentar-se per escrit mitjançant model normalitzat, que serà signat per la persona interessada o pel representant legal de l'entitat. El model normalitzat de sol·licitud, així com el de tots els documents exigits a la base 5 podran trobar-se a les dependències de l'Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1, 08328, Alella) o a la pàgina web www.alella.cat. Les sol·licituds conjuntament amb la documentació exigida a la base 5 s'hauran de presentar al Registre de l'Ajuntament (Plaça de l'Ajuntament, 1, 08328, Alella). També es podran presentar en qualsevol dels llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (en endavant LRJAPPAC). La presentació de la sol·licitud de subvenció pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen. 7.- Rectificació de defectes o omissions en la documentació En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà a la persona sol·licitant, per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s'entendrà per desistit de la seva sol·licitud. 8.- Proc