A EDICTE https://bop.diba.cat Exp. X2023000704 De conformitat amb el que preveu l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i l'article 178 del Decret legislatiu de 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es fa públic el text íntegre del Reglament d'Ús dels Equipaments Culturals Pàg. 1-11 de l'Ajuntament d'Alella: Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella, Espai d'Art i Creació Can Manyé i Centre Cultural Can Lleonart., aprovat inicialment pel Ple municipal en sessió ordinària de data 30 de març de 2023, publicat al BOPB de 12 d'abril de 2023, al DOGC núm. 8893 de 12 d'abril de 2023, al diari "El Punt Avui" de 5 d'abril de 2023 i CVE 202310093090 a l'E-Tauler de la pàgina web de l'Ajuntament, no s'han formulat al·legacions ni reclamacions al respecte Aquest Reglament entrarà en vigor amb la publicació íntegra del seu text al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i transcorregut el termini segons l'establert en els articles 70.2 i 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. Data 12-6-2023 REGLAMENT D'ÚS DELS EQUIPAMENTS CULTURALS DE L'AJUNTAMENT D'ALELLA: ESPAI D'ARTS ESCÈNIQUES CASAL D'ALELLA, ESPAI D'ART I CREACIÓ CAN MANYÉ I CENTRE CULTURAL CAN LLEONART PREÀMBUL Butlletí Oficial de la Província de Barcelona L'article 86 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, estableix que el municipi és l'ens local bàsic de l'organització territorial de Catalunya i el mitjà essencial de participació de la comunitat local en els assumptes públics, i garanteix al municipi l'autonomia per a l'exercici de les competències que té encomanades i la defensa dels interessos propis de la col·lectivitat que representa. D'acord amb l'article 84.2. d i k de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, la regulació i la gestió dels equipaments municipals, esportius, d'oci i de promoció d'activitats és competència dels governs locals de Catalunya. L'Ajuntament té la voluntat de posar a disposició de la ciutadania els següents equipaments culturals: l'Espai d'Arts Escèniques, l'Espai d'Art i Creació Can Manyé i el Centre Cultural Can Lleonart (EAE, CM i CCCL d'ara endavant, respectivament). Tots tres es gestionen a través de la Regidoria de Cultura per satisfer les necessitats que es manifesten des de diversos sectors de la societat amb la finalitat de fomentar les activitats socials i culturals mitjançant l'accés a aquests espais. La disponibilitat dels B A equipaments s'estén a les persones físiques i jurídiques, públiques i privades, amb i https://bop.diba.cat sense ànim de lucre, els objectius de les quals estan relacionats amb la mateixa naturalesa dels equipaments culturals i amb els principis que informen la gestió dels poders públics. Aquest reglament s'inclou dins l'àmbit jurídic de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, i el Reglament del Pàg. 2-11 patrimoni dels ens locals aprovat pel Decret 336/1988, de 17 d'octubre, en el marc de la regulació bàsica dels béns de les administracions públiques establert per la Llei 33/2003, de 3 de novembre. CVE 202310093090 Supletòriament, són d'aplicació la legislació estatal no bàsica en matèria de règim local i béns públics, com també les altres normes dels ordenaments jurídics, administratiu i privat. Aquest reglament és d'aplicació als equipaments culturals municipals Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella, Espai d'Art i Creació Can Manyé i Centre Cultural Can Lleonart de l'Ajuntament d'Alella. Ha d'estar sempre a disposició de qualsevol ciutadà o ciutadana al mateix equipament i també a la resta d'espais municipals d'informació a Data 12-6-2023 la ciutadania. Capítol I. Disposicions generals dels espais i els equipaments culturals municipals Article 1. Objecte del reglament Butlletí Oficial de la Província de Barcelona L'objecte d'aquest reglament és regular el règim jurídic de les condicions d'ús per la societat civil i la ciutadania del conjunt d'espais i equipaments culturals gestionats per l'Ajuntament d'Alella i els drets i deures de les persones usuàries d'aquests mateixos equipaments. Article 2. Naturalesa jurídica dels equipaments culturals municipals 1. El present reglament s'aplica als béns que es relacionen a continuació, sense perjudici que puguin ser ampliats, si el municipi així ho decideix i ho inclou dins del seu inventari de béns i drets municipals. Els espais i equipaments que tenen la consideració d'equipaments culturals municipals son: 1.1. Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella 1.2. Espai d'Art i Creació Can Manyé 1.3. Centre Cultural Can Lleonart Aquests equipaments estan al servei de les entitats i la ciutadania per tal que s'hi puguin desenvolupar accions cíviques, socials, culturals, d'oci i qualsevol altra que sigui d'interès públic. B A https://bop.diba.cat 2. L'ús privatiu dels espais culturals resta subjecte a l'atorgament d'una autorització d'ús temporal, que pot ser amb motiu d'una activitat puntual o per un període determinat, i que és regulada per la tramitació general del capítol III i pel règim específic de l'espai cultural. Article 3. Activitats permeses 1. La tipologia d'activitat permesa ha de tenir una finalitat cultural, cívica o social Pàg. 3-11 d'interès públic, així mateix, haurà de ser adequada dins les línies de la programació dels equipaments. 2. Queden expressament prohibides les activitats que atemptin contra els drets fonamentals d'igualtat, llibertat, tolerància, convivència democràtica i les que CVE 202310093090 siguin il·legals i il·lícites; i aquelles en que directa o indirectament promoguin, impulsin o fomentin valors o actituds discriminatòries, masclistes, LGTBIQ- fòbiques, xenòfobes o violentes en les seves actuacions. 3. Els actes que formin part del període electoral i dels processos corresponents a referèndums i consultes populars s'hauran d'adequar específicament al que disposi la legislació sectorial corresponent al règim electoral i a les consultes populars. Data 12-6-2023 Capítol II. Les persones usuàries Article 4. Definició Són persones usuàries dels equipaments i serveis culturals municipals les persones físiques i/o jurídiques que els utilitzen, bé participant en programes promoguts i Butlletí Oficial de la Província de Barcelona gestionats pel mateix Ajuntament o bé com a persones organitzadores o promotores de l'activitat. Article 5. De qui organitza Són susceptibles de sol·licitar els serveis i els usos establerts en aquest reglament com a persones organitzadores o promotores d'una activitat cultural: 1. Les administracions públiques. 2. Les entitats i els col·lectius inscrits al registre corresponent amb les seves dades actualitzades i vigents. 3. Artistes, creadors i agents culturals i socials que vulguin exposar o difondre la seva obra en un espai o equipament cultural municipal amb el vistiplau previ de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament. 4. Companyies i grups professionals de teatre, dansa, música, circ i altres manifestacions culturals que s'adeqüin a les instal·lacions culturals municipals. La cessió d'ús dels equipaments ha de respectar el que preveu l'article 3 d'aquest reglament, i les normatives de caràcter general i municipal vigents. B A Article 6. El públic de l'activitat https://bop.diba.cat Són persones usuàries dels equipaments culturals municipals com a públic les persones físiques assistents que participen en qualsevol activitat organitzada en aquests equipaments, i que en compleixen les normes d'ús. Article 7. Taxes i preus públics L'Ajuntament pot establir i exigir taxes o preus públics per a l'ús dels espais i els equipaments culturals de conformitat amb el que estableixin les ordenances fiscals Pàg. 4-11 municipals. Les autoritzacions d'ús dels espais i els equipaments públics resten condicionades a la justificació prèvia del pagament corresponent de les taxes i els preus públics establerts. L'Ajuntament pot establir en les ordenances fiscals corresponents la reducció, CVE 202310093090 l'exempció o la no subjecció, en determinats casos, per raons culturals, socials o d'interès públic. Article 8. Convenis de col·laboració L'Ajuntament pot establir un conveni d'ús d'espais amb altres Administracions Públiques o organismes públics i entitats de dret públic. En aquest cas l'esmentat conveni regirà la totalitat de les condicions específiques d'utilització dels espais. En aquests convenis, es recomana tenir en compte el retorn social i cultural al conjunt de Data 12-6-2023 la ciutadania. Capítol III. Utilització dels equipaments Article 9. Formes de gestió Els equipaments culturals de titularitat municipal són gestionats per l'Ajuntament Butlletí Oficial de la Província de Barcelona d'Alella de conformitat amb el que disposa la legislació local i contractual que sigui d'aplicació. Article 10. Ús dels espais 1. L'Ajuntament es reserva el dret a decidir quins seran els espais que se cediran segons l'equipament, el calendari i la finalitat. 2. L'Ajuntament determinarà la forma, terminis, contingut i tramitació de la sol·licitud d'ús i la corresponent autorització. L'autorització dona dret a l'ús limitat de l'espai, que pot ser revocat per raons d'interès públic i que no genera cap dret a indemnització per a qui sol·licita. S'hauran de complir les condicions d'ús de cada equipament establertes a l'autorització. Capítol IV. Drets i deures de les persones usuàries Article 11. Drets Les persones usuàries dels espais i els equipaments culturals municipals tenen els drets següents: B A https://bop.diba.cat 1. Utilitzar els diferents espais i materials d'acord amb les normes d'ús establertes i les tarifes vigents, de tots els serveis culturals que presta l'Ajuntament i els seus equipaments, ja siguin gestionades de manera directa o indirecta. 2. Fer ús dels equipaments els dies i els horaris assenyalats en l'autorització o la cessió realitzada; si bé, per necessitats de programació o força major, l'Ajuntament podrà anul·lar o variar les condicions establertes comunicant sempre aquesta circumstància a les persones usuàries afectades amb el temps Pàg. 5-11 suficient. 3. Trobar en les degudes condicions els espais i materials d'acord amb les condicions establertes en les autoritzacions respectives. 4. Ser tractat amb respecte i educació tant pel personal de l'equipament com per CVE 202310093090 la resta de les persones usuàries. 5. Tot suggeriment i/o reclamació es podrà dur a terme mitjançant instància genèrica a l'Ajuntament, o bé, mitjançant el full de suggeriments i/o reclamacions que estarà a disposició en format físic i telemàtic a les seus de cada equipament. Article 12. Deures Les persones usuàries tenen els deures següents: Data 12-6-2023 1. Vetllar pel bon ús de l'equipament i el respecte a la resta de les persones usuàries. 2. Utilitzar els equipaments i les instal·lacions, el material i el mobiliari adequadament evitant possibles deterioraments o danys en els equipaments i les instal·lacions. Butlletí Oficial de la Província de Barcelona 3. Els materials i aparells tècnics de l'espai cedit seran manipulats preferentment pels tècnics de l'Ajuntament; tanmateix es podrà incloure en la sol·licitud d'autorització d'ús la petició que permeti que personal tècnic qualificat els utilitzi. L'Ajuntament decidirà en cada cas la conveniència o no de la seva utilització. 4. Respectar els horaris d'obertura i tancament i els assenyalats en l'autorització respectiva. 5. Acatar les normes d'utilització de l'equipament i les condicions conjuntament establertes. 6. Mantenir els espais en les mateixes condicions en què es trobaven abans de ser utilitzats i en bones condicions de neteja. 7. Comunicar l'aforament màxim previst de l'activitat tenint en compte la superfície del local, quin equipament té, les vies d'evacuació i les característiques de les activitats que s'han previst realitzar-hi d'acord amb la normativa tècnica vigent. 8. Respectar de manera estricta els aforaments autoritzats de cada espai que se cedeix, el control dels quals és responsabilitat de qui hagi obtingut l'autorització B A https://bop.diba.cat per al s