BASES PER PARTICIPAR AL MERCAT DE ROBA DE SEGONA MÀ 1.- Data i Horari A determinar segons calendari anual. 2.- Ubicació La ubicació de les parades serà a la plaça de l'ajuntament del municipi d'Alella, l'Ajuntament plantejarà, si s'escau, una reordenació del circuit o de l'espai. 3.- Objecte L'objecte d'aquestes normes és regular l'ús privatiu per l'ocupació directa i immediata d'una porció del domini públic per a la venda de productes tèxtils de segona mà. La llicència d'ocupació temporal esta regulada a l'article 57 del Decret 336/1988 de 17 d'octubre, que aprova el Reglament del Patrimoni dels ens locals. 4.- Durada de la llicència La llicència s'autoritzarà per al període que s'aprovi en el calendari anual del mercat. 5.- Dret a concórrer Tota persona natural (edat mínima 16 anys) que no es trobi inclosa en cap de les causes d'incapacitat o incompatibilitats establertes en la legislació vigent per contractar amb aquesta administració. 6.- Termini i forma per realitzar les sol·licituds El termini per realitzar les sol·licituds és fins 2 dies abans de la data del mercat. Per raons d'organització, es reserva el dret d'ampliar aquest termini. En aquest supòsit, es publicarà l'ampliació del termini al taulell d'anuncis i al web municipal. Les sol·licituds les ha de realitzar la persona interessada a participar. Les sol·licituds es realitzaran a traves de formulari. Amb la sol·licitud s'haurà d'acceptar les normes establertes per l'Ajuntament d'Alella per a la instal·lació de parada al mercat de roba de segona mà. 7.- Adjudicació dels llocs 1/3 L'adjudicació es realitzarà atenent la sol·licitud presentada per la persona interessada. Els criteris per a la adjudicació de parades serà el següent: · Ordre d'entrada de la sol·licitud. · En cas que hi hagi més sol·licituds que espais disponibles es prioritzaran les sol·licituds realitzades per joves d'entre 16 i 35 anys. Els i les sol·licitants admesos per participar al mercat, rebran confirmació i tota la informació d'interès relativa a la seva participació. 8.- Ocupació màxima Cada parada i tots els elements del seu entorn no podran ocupar en cap cas una superfície superior de 6m², és a dir, 3 metres lineals de frontal i 2 metres de fondària. Les persones interessades podran sol·licitar una ocupació màxima de dues parades, és a dir, un total de 12m², col·locades de manera contigua. 9.- Condicions de la llicència 1. Les parades hauran d'instal·lar-se en el lloc autoritzat i ocuparan només la superfície concedida. 2. L'horari d'obertura al públic del mercat es determinarà juntament amb l'aprovació del calendari anual. 3. L'horari d'entrada de vehicles al mercat per realitzar tasques de descàrrega i muntatge de parades es determinarà juntament amb l'aprovació del calendari anual. 4. L'horari d'entrada de vehicles al mercat per realitzar la càrrega i desmuntatge de parades es determinarà juntament amb l'aprovació del calendari anual 5. La persona que se li hagi adjudicat una parada serà responsable de mantenir l'espai ocupat i el seu entorn més immediat en correcte estat de neteja i lliure d'embalatges i/o qualsevol residu que provingui de les parades. Les deixalles es dipositaran a dins dels contenidors corresponents més propers. No es podran emmagatzemar embalatges o residus a l'entorn exterior de les parades. Les instal·lacions de les parades no impediran en cap moment el pas de vianants. 6. Les parades hauran de minimitzar la generació de deixalles i utilitzar només els materials necessaris i fomentar la reutilització. I estan prohibides les bosses de plàstic de primer ús. Al finalitzar el mercat de segona mà, cal deixar l'espai ocupat net i lliure d'embalatges i/o qualsevol residu que provingui de les parades. 7. No està permès subjectar les parades ni cap dels seus elements a l'arbrat públic, mobiliari urbà, elements d'enllumenat, façanes d'edificis ni cap altre element estructural de la via pública. 8. L'article de venda de la parada s'ha d'ajustar a l'indicat a la sol·licitud. 2/3 9. L'Ajuntament proporcionarà una taula i un parell de cadires per cada sol·licitud. L'Ajuntament fomenta l'activitat en horari diürn, aprofitant al màxim la llum natural. 10.- Taxes Segons l'article 6 de l'Ordenança Fiscal núm. 16 reguladora de la Taxa per instal·lació de parades i altres en terrenys d'ús públic, els titulars de les instal·lacions han d'abonar la taxa de 3 euros per metre quadrat per dia. No obstant, atesa la voluntat de les Regidories de Medi Ambient i Sostenibilitat, Promoció Econòmica, Cooperació al Desenvolupament i Adolescència i Joventut d'organitzar el mercat de roba de segona mà amb la finalitat d'oferir espais d'economia circular per generar consciència sobre l'impacte ambiental dels nostres consums, especialment amb el col·lectiu jove, el mercat de roba de segona mà estarà exempta de la taxa per instal·lació de parades i altres en terrenys d'ús públic. 11.- Responsabilitats L'Ajuntament d'Alella, com a organitzador, no es compromet a tenir contractada vigilància i declina tota responsabilitat pels danys que puguin patir, les persones, les instal·lacions i els objectes exposats, tant pel que fa als desperfectes així com el deteriorament o a possibles robatoris dels objectes exposats a les parades. Les persones sol·licitants hauran de tenir cura de la vigilància de les seves parades i de la seva mercaderia durant el temps de durada del mercat. En el cas de pluja, l'Ajuntament d'Alella, es reserva el dret d'anul·lar i posposar la data de celebració del mercat de roba de segona mà. 12.- Règim sancionador Qualsevol infracció d'aquestes normes donarà lloc a la retirada de l'autorització, sense perjudici de les sancions que siguin aplicables. En tot allò no indicat en les presents normes, l'Ajuntament estudiarà oportunament els suggeriments, les peticions o les reclamacions. La inscripció de les parades al mercat implica l'acceptació d'aquesta normativa. 3/3