Ajuntament d'Alella carta de serveis Educació de l'Ajun tament d'Alella Educació L'àrea d'educació de l'Ajuntament d'Alella proporciona informació, orientació i assessorament sobre qualsevol qüestió relativa a l'àmbit educatiu del municipi. També promou accions, recursos, programes i serveis vinculats a l'àmbit educatiu des d'una visió de corresponsa- bilitat educativa i comunitària, que permet el creixement integral de la persona per construir una societat més lliure, justa i equilibrada. L'educació entesa des d'un sentit ampli, on situa la persona com a agent actiu, protagonista de l'aprenentatge i en creixement al llarg de la seva vida. Des d'aquesta visió és des d'on s'impulsen les actuacions i els eixos de treball de l'àrea d'educació i de les àrees amb qui es relaciona, del propi ajuntament, i de les administracions i dels agents del territori per oferir una oferta educativa de qualitat.. Línies de servei 1. Acompanyament i suport als centres educatius del municipi: Centres d'educació Infantil i Primària (3 a 12 anys), Centre Educatiu de Secundària ESO (12 a 16 anys), Batxillerat (16 a 18 anys), Cicles Formatius i Serveis Educatius del Baix Maresme. 2. Organització, suport i supervisió dels centres educatius de titularitat municipal. 3. Impuls d'accions de dinamització i participació comunitària. 4. Promoció de la formació artística i de l'expressió musical. Persones destinatàries El servei s'adreça a tota la ciutadania. Equip tècnic i regidoria responsable · 1 tècnica d'educació · 2 conserges Drets i deures Teniu dret a: · A rebre informació i documentació dels diferents centres i serveis educatius del municipi en el període que s'estableix la inscripció i la matriculació, però també, al llarg del curs escolar. · A que se us atengui amb el màxim respecte, cordialitat i confidencialitat. · A que se us atengui en català en primera instància, o en castellà si aquest és el desig exprés de la persona usuària. · La informació de l'àrea es cenyirà a la normativa establerta a l'hora de tramitar i/o resol- dre consultes. · A tenir una primera resposta en un termini màxim d'una setmana davant les consultes efectuades a través del correu electrònic o pel registre d'entrada de l'Ajuntament. · Fer accessible des de la pàgina web municipal l'accés a la informació i als impresos o formularis que siguin necessaris per efectuar els diferents tràmits. · Exigir les responsabilitats de les administracions públiques i autoritats quan així corres- pongui legalment. · La protecció de dades de caràcter personal i a la seguretat i confidencialitat de les dades que figurin. Heu de complir amb el deure de: · Contribuir a mantenir un entorn de treball adequat, respectar les persones i evitar qual- sevol activitat que causi molèsties a altres usuaris. · Respectar en tot moment les instal·lacions, els equipaments i les condicions d'ús dels serveis. · No fer usos indeguts de les tecnologies de la informació que es posen a l'abast dels usuaris. · Comportar-se d'acord amb les pautes normals de convivència en un lloc públic. En cas de no ser així, es podran aplicar les mesures que determini la normativa aplicable. Compromisos de qualitat · Oferir informació correcta, veraç i actualitzada, d'acord amb la normativa vigent · Garantir que s'atenen les queixes i/o suggeriments relatius al servei a través dels canals habituals. · Vetllar per oferir recursos, serveis i programes de qualitat amb objectius que promoguin el bé comú. · Treballar de forma transversal amb la resta d'àrees municipals en termes d'eficàcia i eficiència. Suggeriments, agraïments i queixes Enquesta de satisfacció per a cada un dels serveis que es gestionen des de l'àrea. Email de contacte per a suggeriments i queixes: educacio@alella.cat Educació Pl. Ajuntament, 1 T. 93 555 23 39 alella.educacio@alella.cat www.alella.cat/educacio Horari De 9.30 a 14h de dilluns a divendres De 16 a 19h dijous Aquesta carta va ser aprovada per Junta de Govern el 30 de desembre de 2020.