Ajuntament d'Alella carta de serveis Biblioteca Ferrer i Guàrdia Biblioteca d'Alella Ferrer i Guàrdia El Servei de Biblioteca és un servei públic municipal que vol garantir l'accés a la cultura, la informació, el coneixement i el lleure a tota la ciutadania posant a la seva disposició un ampli ventall de fons i recur- sos en constant actualització que doni resposta a les seves necessi- tats. Aquest servei és d'accés obert i lliure per a tothom, i la biblioteca és un espai de trobada per a totes les persones de qualsevol edat i d'in- teressos diferents. Es facilita l'accés lliure al coneixement, el pensament, la informació, la cultura i la formació i s'ofereixen activitats de lleure i cultura general com Laboratoris de lectura, Hores del conte, Bibliolabs, Club de lectu- ra, presentacions de llibres, xerrades, tallers i moltes d'altres. Línies de servei 1. Consulta i Informació 2. Préstec 3. Préstec interbibliotecari 4. Servei públic d'accés a Internet 5. Serveis de foment de la lectura 6. Serveis de suport a la formació i l'aprenentatge 7. Serveis a col·lectius amb necessitats especials Persones destinatàries La població en general i entitats, institucions i associacions locals interessades en els serveis que s'ofereixen. Equip tècnic i regidoria responsable · Direcció-bibliotecària · Personal: 2 tècnics auxiliars de biblioteca · Gerència Municipal · Regidoria de Cultura Drets i deures Teniu dret a: · Utilitzar els espais, col·lecció, serveis, instal·lacions i equipaments de la biblioteca. · Demanar ajut al personal de la biblioteca, responsable de prestar el suport necessari per facilitar l'ús dels serveis i recolzar la recerca de la informació. · Comunicar propostes, suggeriments i/o queixes sobre el funcionament de la biblioteca mitjançant l'adreça electrònica de la biblioteca o els formularis a disposició per a tal fi. · Sol·licitar informació sobre el seu fons i el seu funcionament, així com qualsevol infor- mació d'interès. · Ser informats de l'horari d'atenció al públic, dels serveis amb horaris restringits i de les activitats que s'hi organitzen amb el temps suficient. Heu de complir amb el deure de: · Mantenir una actitud correcta: evitar sorolls, comportaments o activitats que interfereixin el bon funcionament dels serveis de la biblioteca (cal desconnectar o silenciar els telè- fons mòbils o altres dispositius sonors). · Respectar les persones usuàries, el personal de la biblioteca, el fons i els béns de la biblioteca. · Fer ús del servei bibliotecari tot aportant el carnet de la biblioteca. · Complir la normativa de drets d'autor en cas de còpies o reproduccions d'un document o de la informació consultada o estreta d'Internet. · Comunicar qualsevol canvi en les seves dades, especialment les de residència, telèfon o correu electrònic. També ha de comunicar la pèrdua o sostracció del carnet. Compromisos de qualitat · Compromís a difondre les notícies, novetats del fons i les activitats a través de 4 butlle- tins electrònics a l'any. · Mostrar bimensualment l'actualització del fons en aparadors culturals. · Potenciar l'ús de la plataforma e-biblio, préstec gratuït de llibres electrònics. Suggeriments, agraïments i queixes 1. Enquesta de satisfacció ciutadana Sistema d'enquestes de satisfacció al visitant 2. Formulació de suggeriments i queixes www.alella.cat/tramits - alella.ofturisme@alella.cat Biblioteca Ferrer i Guàrdia Hort de la rectoria,s/n T. 93 555 90 55 b.alella.fg@diba.cat www.alella.cat/biblioteca Horari Tardes, de dilluns a divendres, de 15.30 a 20.30 h Matins de divendres i dissabtes de 10 a 13.30 h (De l'1 de juny al 15 de setembre: dissabte matí tancat) Aquesta carta va ser aprovada per Junta de Govern el 27 de desembre de 2018.