Ajuntament d'Alella carta de serveis Serveis Socials Bàsics Serveis Socials Bàsics Municipals Municipals Els Serveis Socials Bàsics són el punt de referència per a la ciutadania per accedir al conjunt de prestacions del sistema de benestar social, des de la informació i l'orientació, al tractament i seguiment. El formen un equip multidisciplinar: Un/a coordinador/a, 2 Treballa- dors/es Socials, 1 Educador/a Social, amb suport administratiu. El servei dóna una resposta integral a les necessitats personals, fami- liars i socials amb l'objectiu de promoure la inclusió social, treballant conjuntament els aspectes relatius a la prevenció, l'atenció i la inser- ció, prioritzant l'enfocament comunitari de les intervencions socials. Línies de servei 1. Informació: Sobre els serveis oferts directament per l'Ajuntament o per altres adminis- tracions, en relació als Serveis Socials. 2. Tramitació: De prestacions i serveis propis (ajuts d'urgència social i convocatòries pròpies de l'Ajuntament), de prestacions i serveis d'altres administracions (Prestaci- ons Llei Dependència, Renda Garantida de Ciutadania, etc.). 3. Orientació/Assessorament: Amb tècnics/ques de l'àmbit social, que realitzen aquest procés d'orientació a l'usuari/a per millorar una situació problemàtica o no satisfactòria. 4. Tractament/Seguiment: De les situacions que requereixin una atenció continuada, amb l'assignació d'un/a tècnic/a de referència. 5. Tractament/Seguiment: De les situacions que requereixin una atenció continuada, amb l'assignació d'un/a tècnic/a de referència. 6. Treball Comunitari: Treball preventiu per tal de detectar i donar resposta a les necessi- tats socials del nostre municipi. Persones destinatàries Infància i adolescència, família, gent gran, víctimes de violència masclista, col·lectius d'immigrants, persones amb diversitat funcional, persones amb dependència i persones en situació de vulnerabilitat. Equip tècnic i regidoria responsable · Coordinador Àrea Serveis a les Persones: Sergi Rabassa Martí · 2 Treballadors/es Socials · 1 Educador/a Social · 1 auxiliar administratiu/va Drets i deures Teniu dret a: · Disposar d'un pla d'atenció social individual, familiar o de convivència. · Renunciar als serveis (sempre que això no afecti menors o persones incapacitades). · Escollir mesures o recursos i a participar en la presa de decisions. · Tenir assignat un professional de referència. · Ser atès dins l'horari d'atenció i a ser tractat amb respecte, celeritat i confidencialitat sense cap tipus de discriminació per raó de sexe, llengua, raça, religió, condició social, nacionalitat o opinió. · Obtenir informació i orientació sobre els serveis que té a la seva disposició de forma clara, certa i completa. · Conèixer en tot moment l'estat de tramitació de les seves sol·licituds. · Conèixer la identitat del personal municipal responsable de la tramitació de les seves peticions. · Presentar queixes i suggeriments relatives als servei, ja sigui presencialment. Heu de complir amb el deure de: · Fer un ús responsable de les instal·lacions. · Tenir una actitud de respecte vers la resta de persones usuàries del servei. · Respectar la dignitat personal i professionals dels treballadors municipals. · Respectar els horaris del servei així com de les citacions. · Respectar l'ordre i criteris d'atenció als usuaris. · Facilitar dades veraces personals, familiars i de convivència. · Complir els acords i seguir el pla d'atenció. · Destinar la prestació a la finalitat acordada. · Contribuir al finançament del cost del centre o servei, d'acord amb la normativa. Compromisos de qualitat · Establir un sistema de tramitació en línia abans de final de 2019. · El 100% de treballadors de l'àrea assistiran com a mínim a una formació cada any, rela- cionada amb les seves tasques i les necessitats del servei. · Reformar l'espai de Serveis Socials per garantir una millor atenció i confidencialitat, abans de final de 2020Atendre i respondre a la ciutadania que s'adreça a l'Alcaldia de forma presencial, virtual o via telefònica, amb un tracte amable i cordial. · Donar resposta favorable com a mínim al 80% de les peticions de casament, tot respec- tant les dates sol·licitades. · Respondre les preguntes i precs realitzades pels Grups Municipals, com a mínim en un 85 % dels casos. Suggeriments, agraïments i queixes Formulació de suggeriments i queixes www.alella.cat/tramits Serveis Socials Bàsics Torrent Vallbona, 75-77 T. 93 540 63 07 alella.ssocials@alella.cat www.alella.cat/serveissocials Horari Hivern: Matins de dilluns a divendres, de 9 a 14h, i dijous de 9 a 14h i de 16 a 18.30h. Estiu: Matins de 9 a 14.30h Aquesta carta va ser aprovada per Junta de Govern el 30 de desembre de 2020.