Ajuntament d'Alella carta de serveis Oficina d'Aten ció Ciu Oficina tadana d'Atenció Ciutadana L'OAC ofereix tota la informació disponible sobre l'administració local i sobre el municipi, així com la possibilitat de tramitar bona part de les gestions amb l'Ajuntament d'una forma àgil i acurada. És la principal via de comunicació entre la ciutadania i l'Ajuntament. És el front-office de l'administració municipal i està formada per un equip de persones que pretenen apropar l'administració a la població. Línies de servei 1. Informació i orientació a la ciutadania 2. Registre 3. Tramitació 4. Queixes, incidències, suggeriments i propostes 5. TIC 6. Padró d'habitants 7. Altres Persones destinatàries Totes les persones que es dirigeixen a l'Ajuntament d'Alella per demanar informació sobre el poble o gestionar qualsevol tràmit municipal, així com totes les persones físiques que han de presentar sol·licituds o documents davant d'altres administracions a través del registre de Finestreta Única. Equip tècnic i regidoria responsable · Cap de l'OAC · Personal de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania Suggeriments, agraïments i queixes 1. Enquesta de satisfacció ciutadana Sistema d'enquestes de satisfacció ciutadana 2. Formulació de suggeriments i queixes www.alella.cat/tramits - alella.oac@alella.cat Drets i deures Teniu dret a: · Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat. · Conèixer en tot moment l'estat de tramitació de les seves sol·licituds. · Conèixer la identitat del personal municipal responsable de l'atenció i de la tramitació de les seves peticions. · Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes. · Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis muni- cipals oferts per l'Ajuntament a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia). · Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat. · No haver de presentar documentació que ja es troba en poder de l'Ajuntament o que hagi elaborat una altra administració, sempre que expressi el seu consentiment per con- sultar-los o elaborar-los. · Accedir a tots els serveis municipals en les mateixes condicions i amb absoluta llibertat. · Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana. · Dret a actuar a través de representant, aportant l'oportuna acreditació. Heu de complir amb el deure de: · Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis. · Respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per a convocatòries o citacions. · Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal. · Respectar l'ordre d'atenció. · Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que pu- guin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment. · Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa. Compromisos de qualitat · Capacitar al personal de l'OAC amb una sessió mínima anual sobre actualització dels tràmits, procediments i sistemes tecnològics. · Garantir que els usuaris valorin amb un mínim de 7 sobre 10 l'atenció rebuda i que la informació facilitada els sigui entenedora. · Garantir que els usuaris valorin amb un mínim de 7 sobre 10 l'agilitat de la tramitació presencial. · Augmentar els tràmits en línia per facilitar l'accés a la ciutadania, amb informació actua- litzada, formularis disponibles i inici telemàtic.. · Diligenciar la documentació presentada al registre general d'entrada per tal que estigui a disposició del departament tramitador com a màxim el dia següent hàbil a la seva presentació.. · Anar incorporant en els tràmits la consulta de dades interoperables per tal que la ciu- tadania no hagi de presentar documents que ja obren en poder de les Administracions Públiques. Oficina d'Atenció Ciutadana Pl. Ajuntament, 1 08328 Alella T. 93 555 23 39 www.alella.cat/tramits Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14h i dijous de 16.15 a 19h (de l'1 de juny al 30 de setembre, festes de Nadal i de Setmana Santa: dijous tarda tancat) La 1a edició d'aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per la Junta de Govern Local en sessió celebrada el 29 de desembre de 2017, i aprovada la seva modificació per la Junta de Govern Local en sessió celebrada el 23 de gener de 2020, i mantindrà la seva vigència mentre no sigui modificada o substituïda per una de nova.