PROTOCOL: Represa de les activitats en situació Covid-19 ACTIVITAT: Escola de Dansa d'Alella Curs 2021/22 EQUIPAMENT: Espai d'Arts Escèniques Casal d'Alella CONSIDERACIONS GENERALS: Es redacta aquest document amb l'objectiu de regular l'ús de les instal·lacions de l'Equipament de l'Espai d'arts escèniques Casal d'Alella per al desenvolupament de les classes de l'Escola de Dansa per l'inici del curs 2021/2022, d'acord amb les directrius establertes per les autoritats sanitàries i per a la prevenció del contagi de COVID-19 i vigents a cada moment. En l'aplicació d'aquest protocol es prioritzarà el principi de prudència, triant aquelles accions que garanteixin una millor protecció davant del contagi. El responsable tècnic de l'Equipament és la persona referent per a l'aplicació i seguiment del present protocol. PERSONES AUTORITZADES A ACCEDIR A L'EQUIPAMENT - Personal de GESTIÓ i MANTENIMENT de l'equipament: servei de consergeria, servei de neteja, personal de l'àrea de cultura i educació, serveis municipals i altres persones que l'Ajuntament autoritzi per el correcte funcionament de l'equipament. - Alumnat inscrit als cursos de l'Escola de Dansa amb un sol acompanyant en el cas d'alumnes menors que necessitin ajuda. No podran accedir a les instal·lacions les persones que presentin algun símptoma compatible amb la COVID-19 (tos, febre, ofec, ...), l'hagin presentat en un període anterior a 14 dies, o hagin tingut algun procés infecciós en un període anterior a 14 dies. MESURES DE PROTECCIÓ, HIGIENE I SEGURETAT: Totes les persones que accedeixin a l'equipament, estan obligades a complir amb els següents requeriments: - Que hagin pres la temperatura abans d'accedir a l'equipament i comprovar que no arriben a més de 37,5°C. - Es disposarà de gel hidroalcohòlic a l'entrada de l'equipament per a totes les persones que entrin i si és necessari, també dins de l'aula de Dansa. - Sempre que l'equipament o el volum de persones assistents a l'activitat ho requereixi, s'organitzaran entrades esglaonades per evitar aglomeracions. - Aquest any és possible compartir el material necessari per desenvolupar l'activitat. - Com a directriu general, mantenir una distància física interpersonal d'1,5 m amb l'equivalent a 2,5 m2.En la realització d'activitat, mantenir una distància de seguretat mínima de 2 m en el treball estàtic, 5 m en el dinàmic i 10 m en els desplaçaments lineals. - A les aules els i les alumnes realitzaran l'activitat amb la distància de seguretat de 2m. A més es tindrà en compte no superar el 50% de l'aforament. Sala de Dansa: Aforament recomanat màxim 15 alumnes més una professora Sala de Música: Aforament màxim recomanat 10 alumnes més els 2 professors - Mascareta:Tot l'alumnat resten obligades a l'ús de la mascareta en tot moment i en tot el recinte fins al moment de realitzar l'activitat física dins la sala. Estaran exemptes aquelles persones que: o presentin algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que pot empitjorar amb l'ús de la mascareta. o que no són capaces de treure's la mascareta de manera autònoma (sense ajuda) quan ho necessiten. o que presenten trastorns o alteracions de la conducta que en fan inviable l'ús - MESURES D'ORGANITZACIÓ I ACCÉS: - Els responsables de l'equipament establiran els quadrants d'ús dels espais de classe, d'acord amb les necessitats sol·licitades,els espais i horaris autoritzats i els aforaments permesos. - No es podran fer canvis d'horaris ni espais sense el vistiplau de la persona responsable de l'equipament. - S'establirà un recorregut intern per evitar espais de coincidència. - Caldrà dur la mascareta posada fins a l'inici de l'activitat en l'espai autoritzat i un cop finalitzi l'activitat per sortir o desplaçar-se per l'equipament. - Caldrà mantenir una distància mínima de 5 m entre els diferents grups que comparteixin horari de classe en diferents espais. - Les classes de l'Escola de Dansa hauran de finalitzar l'activitat 5' abans de l'hora final per evitar el creuament amb el grup posterior i permetre l'inici del següent grup amb puntualitat. Cada un dels grups tindrà una porta designada d'entrada i sortida per evitar que es creuin. - No es podrà entrar a la sala fins que l'alumnat del torn precedent no l'hagi abandonat completament. - Les professores de Dansa portaran mascareta quan no puguin mantenir la distància de seguretat. - Es ventilaran les sales entre activitats de grups diferents i, sempre que sigui possible i que la climatologia exterior i el benestar tèrmic de l'alumnat ho permeti, les finestres de les aules restaran obertes per maximitzar la renovació d'aire. - Com a norma general, es demana venir canviat i no fer ús dels vestidors, utilitzant només els espais adequats pel canvi de sabates i deixar jaquetes. - No es permet l'ús de les dutxes. - Fins a noves directrius, no es permetrà l'accés de públic, familiars, ni de persones alienes a l'activitat o no autoritzades. Només un acompanyant en menors que haurien de destinar el mínim temps possible. - Caldrà que l'alumnat o la seva família en cas de menors, hagin signat abans d'iniciar qualsevol activitat, una declaració de responsabilitat que facilitarà l'equipament i els responsables de l'activitat. CONSIDERACIONS FINALS: - Aquest protocol s'anirà actualitzant d'acord amb les directrius que es marquin des dels diferents departaments i/o ens responsables en matèria de Salut, Educació i Seguretat. - L'incompliment de les directrius i mesures establertes en aquest protocol pot comportar l'anul·lació de l'autorització d'ús de l'equipament. Alella, setembre del 2021