Sindicatura Municipal Sindicatura Municipal de Greuges de Greuges RAÚL MORALES PRIETO Plaça de l'Ajuntament, 1 (baixos) d'Alella 08328 Alella Horari: Dimecres de 12 a 13.30h (excepte festius) Es pot concertar cita trucant al telèfon 93 555 23 39 Òscar Pallarès La Sindicatura Municipal de Greuges d'Alella és l'organisme que vetlla per la En què no pot intervenir? defensa dels drets fonamentals i les llibertats públiques dels veïns i les veïnes En les queixes o reclamacions: Totes les actuacions d'Alella en les seves relacions amb l'Ajuntament i els seus ens dependents, · Que es presentin de forma anònima o no acreditin la seva representació. són gratuïtes per a d'acord amb els principis de legalitat i equitat, i supervisant les actuacions de · Aquelles en les quals s'adverteixi manifesta mala fe. les persones que · Que estiguin mancades de fonament, motivació o pretensió. sol·liciten el servei l'Administració municipal. A més, té la responsabilitat de garantir el compli- · Que no vinguin motivades per l'actuació o inactivitat de l'Ajuntament d'Alella i/o ment del Codi de Conducta dels alts càrrecs de l'Ajuntament. dels seus ens. · Les referides a actuacions que hagin estat objecte o estiguin pendents de Exerceix les seves funcions amb autonomia i imparcialitat, respectant en tot resolució judicial. La Sindicatura haurà de suspendre la seva actuació si, havent-la moment els principis de confidencialitat i el secret professional. iniciat, la persona interessada interposa demanda o recurs davant els tribunals. · Que s'hagin formulat i admès a tràmit davant la Sindicatura de Greuges o del Defensor del Poble. Com actua el síndic/a? En què pot intervenir? · De persones amb dependència funcional, laboral o contractual de l'Administració municipal. · El Síndic/a de Greuges té la facultat de fer les recomanacions que cregui En els assumptes en els quals una persona física o jurídica demostri un interès · Que l'Administració municipal estigui dins del termini de resolució. oportunes als departaments o serveis de l'Administració municipal que no legítim relatiu a l'objecte de la reclamació per l'actuació de l'Ajuntament, com per respectin els drets legítims de la ciutadania. També pot proposar fórmules d'acord exemple: Com presentar una queixa? o conciliació perquè les parts afectades arribin a la solució positiva de l'assumpte que hagi motivat la queixa. · Errors o arbitrarietats en l'aplicació de les normes legals o quan les normes no · Les queixes s'han de presentar per escrit, tot i que també s'accepta la formulació · El Síndic/a de Greuges ha de rebre l'ajuda, amb caràcter preferent i urgent, de les verbal davant del síndic. s'apliquen com cal. persones adscrites als departaments o serveis municipals per poder dur a terme · Tracte indegut als ciutadans. les actuacions i la investigació de manera adequada. · Retards indeguts en l'actuació administrativa. En la queixa ha de constar · El Síndic/a de Greuges, no dicta sentències, no imposa sancions, ni pot · Inexecució de les pròpies resolucions adoptades. · La petició concreta que es fa. suspendre les actuacions administratives que són objecte de queixa. · Negativa a facilitar la informació que els ciutadans poden sol·licitar. · Les dades personals de la persona que la fa. · El Síndic/a de Greuges informarà un cop a l'any al Ple de la corporació sobre · I, en general, davant d'aquelles actuacions que impedeixin o deteriorin el legítim · El nom de l'organisme o servei municipal que és objecte de la queixa. les queixes rebudes dels ciutadans, la tramitació que han seguit i els resultats exercici dels drets reconeguts en la legislació de règim local. · La descripció del fet que la motiva i aquelles circumstàncies que puguin ser d'interès, obtinguts. També pot fer suggeriments o recomanacions com a resultat de la així com tota la documentació que es consideri necessària per l'aclariment del cas. missió duta a terme.