Notícies
Publicat el 8 de juny de 202108.06.2021
CompartirComparteix al FacebookCompartir a Twitter
Versió per imprimir
Nou servei d'atenció per a dones i per al col·lectiu LGBTI
WhatsAPPAlella

La Regidoria d'Equitat obre aquest mes de juny nou servei d'informació i consultes per a dones i per al col·lectiu LGTBI, amb l'objectiu de donar suport a la igualtat efectiva i real. El servei s'ha incorporat als apartats disponibles al canal comunicatiu WhatsAPPAlella, des del número 644267149.

Des de l'apartat 4 del menú principal es pot accedir directament a la informació de contacte per comunicar emergències; als espais d'atenció a les dones en situació de violència masclista i als espais d'atenció al col·lectiu LGTBI, a més d'altres serveis d'interès de l'Ajuntament i de l'associacionisme femení a Alella.

A més, i com a aportació més important, s'inclou la possibilitat de fer consultes directes que seran ateses per la Regidoria d'Equitat de l'Ajuntament.

Més de 2.000 interaccions en sis mesos 

En els seus primers sis mesos de funcionament, des de l'1 de desembre a l'1 de juny, s'han donat d'alta en aquest canal un total de 637 persones. S'han realitzat més de 2.100 interaccions i més de 700 converses. Pel que fa a la notificació d'incidències, s'han registrat en aquest període un total de 145, la majoria relacionades amb temes de via pública, neteja viària i mobiliari urbà. A més, s'han respost 132 consultes de diferents temàtiques, la bústia de l'Alcalde ha atès una quarantena de peticions i la Policia Local ha rebut una vintena de comunicacions. També s'han contestat 18 consultes relacionades amb la Covid-19. 

El nou canal municipal permet la comunicació bidireccional i està a l'abast de tots els veïns i veïnes d'Alella que disposin de mòbil i accés a Internet. Només cal accedir al número 644267149 a través de l'aplicació de WhatsApp i posar la paraula “Hola”.

A partir d'aquest moment un assistent virtual facilita les instruccions per fer ús del servei:  l'elecció de l'idioma (hi ha l'opció de fer-ho en català i castellà) i el missatge sobre la normativa de protecció de dades per a seguir utilitzant el canal. 

Un cop realitzada l'alta al WhatsAppAlella, ja es pot accedir al menú principal en què s'ofereix la possibilitat de consultar la informació municipal d'interès general (transports, farmàcies de guàrdia, tràmits, tributs, notícies, agenda i informació turística); contactar amb l'alcade; notificar una incidència (de mobiliari urbà, via pública, neteja viària, contenidors i abocaments, medi ambient o altres); informació sobre dones i LGTBI; fer una consulta sobre la Covid-19; accedir a tràmits i gestions; anar a configuració del canal o bé finalitzar la comunicació.

A més d'un servei directe de relació amb la ciutadania, el WhastAppAlella també permet a l'Ajuntament fer difusió de manera ràpida i eficient de missatges d'alerta i informació d'interès general per a la ciutadania. 

Pujar al principi de la pàgina