Publicat el 30 de novembre de 202030.11.2020
WhatsAPPAlella

Des d'aquest mes de desembre la ciutadania té una nova manera de relacionar-se amb l'Ajuntament, de forma ràpida i directa. És el WhatsAppAlella, un nou canal municipal que permet la comunicació bidireccional i que està a l'abast de tots els veïns i veïnes d'Alella que disposin de mòbil i accés a Internet.

Només cal accedir al número 644267149 a través de l'aplicació de WhatsApp i posar la paraula “Hola”.

A partir d'aquest moment un assistent virtual facilita les instruccions per fer ús del servei:  l'elecció de l'idioma (hi ha l'opció de fer-ho en català i castellà) i el missatge sobre la normativa de protecció de dades per a seguir utilitzant el canal. 
Un cop realitzada l'alta al WhatsAppAlella, ja es pot accedir al menú principal en què s'ofereix la possibilitat de consultar la informació municipal d'interès general  (transports, farmàcies de guàrdia, tràmits, tributs, notícies, agenda i informació turística); contactar amb l'alcade; notificar una incidència (de mobiliari urbà, via pública, neteja viària, contenidors i abocaments, medi ambient o altres); fer una consulta sobre la Covid-19; accedir a tràmits i gestions; anar a configuració del canal o bé finalitzar la comunicació.

A més d'un servei directe de relació amb la ciutadania, el WhastAppAlella també permet a l'Ajuntament fer difusió de manera ràpida i eficient de missatges d'alerta i informació d'interès general per a la ciutadania. 

El sistema està gestionat per l'empesa Eyos Comunicació Digital i té un cost inicial de 1.754 euros, més 296 euros mensuals de manteniment.